Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Dacă firma achiziționează servicii de transport sau mașini, costurile suplimentare generate de viniete și posibile amenzi vor trebui incluse în bugete și negocieri cu furnizorii.
Cei ce vor dori să intre în Capitală cu mașini ce nu au număr de București sau Ilfov vor fi nevoiți să plătească o taxă de poluare ce ar putea ajunge până la aproximativ 2.000 de lei pe an, potrivit unor declarații recente ale primarului general al urbei. Totodată, și cei ce dețin mașini poluante, indiferent de locul înmatriculării, vor avea interdicții la intrarea în centrul Capitalei. Citește articolul
Deficitul balanței de plăți poate duce la fluctuații ale cursului valutar, ceea ce afectează direct costurile de achiziție pentru bunurile și serviciile importate. Acest departament trebuie să știe cum se schimbă aceste costuri.
România a avut în primele șase luni o creştere de 38,1% a deficitului de cont curent, până la 5,1 miliarde euro Citește articolul
Departamentul care gestionează achizițiile și contractele ar putea fi interesat de modul în care avansurile plătite către furnizori sunt tratate contabil, mai ales dacă acestea se pot deprecia, pentru a înțelege implicațiile financiare.
Ultima zi pentru depunerea bilanțurilor semestriale este astăzi, potrivit calendarului stabilit pentru raportările din acest an. În cele mai multe privințe, regulile de raportare au rămas neschimbate, dar au apărut și ceva conturi noi în ordinul aferent al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Cei care nu respectă termenul și alte rigori de raportare riscă să fie amendați. Citește articolul
Informațiile despre prețurile imobiliare sunt utile pentru evaluarea costurilor de închiriere sau achiziție de spații. Perspectiva economică generală, inclusiv datoria externă, poate ajuta la anticiparea inflației și la negocierea mai bună a contractelor cu furnizorii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Dacă firma vrea să construiască sau să dezvolte un centru de agrement, acest departament va face achiziții. Ei trebuie să știe ce tipuri de investiții pot fi finanțate prin credite garantate de stat, pentru a planifica mai bine achizițiile necesare.
Întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se pot bucura, începând din 2017, de sprijin pentru acces la finanțare, prin garantarea de către stat a 80% din valoarea creditelor contractate de acestea pentru proiecte de dezvoltare sau înființare de centre de agrement. Activitățile pentru care IMM-urile pot primi susținere de la stat sunt detaliate într-un proiect de act normativ pus recent în dezbatere publică de către Ministerul Finanțelor Publice (MFP). Citește articolul
Secțiunea despre contractul semnat pentru modernizarea sistemului 112 este relevantă pentru companiile care gestionează achiziții mari sau licitații publice.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul discută despre negocierea termenelor de plată cu furnizorii și alegerea unor soluții precum leasingul operațional, decizii cheie pentru departamentul de achiziții.
Pentru a se pregăti de o nouă criză financiară, firmele ar trebui să ia anumite măsuri preventive, este de părere analistul financiar Iancu Guda. Printre altele, specialistul spune că măsuri-cheie sunt economisirea sau dezvoltarea afacerilor cu parteneri cu risc redus. Citește articolul
Inflația influențează costurile materiilor prime și ale serviciilor, fiind importantă pentru negocierea contractelor cu furnizorii și gestionarea bugetelor de achiziții.
Rata anuală a inflaţiei, care măsoară evoluţia preţurilor de consum în ultimul an, a crescut în iulie până la 4,12%, după ce scăzuse în iunie la 3,84%, în condiţiile în care combustibilii s-au scumpit cu 4,79% de la începutul anului. Citește articolul
Trebuie să înțeleagă regulile de protecție a datelor personale atunci când intră în contact cu potențiali furnizori sau parteneri de afaceri.
O bună parte din activitatea firmelor și a profesioniștilor se bazează pe relațiile din cadrul mediului profesional și pe comunicațiile inițiate/făcute în baza unor astfel de relații. Cu alte cuvinte, vorbim de relațiile „business to business” (B2B). De exemplu, doi profesioniști sau doi reprezentanți ai firmelor care s-au cunoscut la o conferință inițiază un schimb de mail-uri, în vederea stabilirii unui parteneriat sau a unei relații de intermediere. Totuși, chiar și aici sunt implicate date personale și Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) trebuie respectat. În acest context, facem referire la prelucrarea de date personale în contextul relațiilor B2B, în baza interesului legitim al firmelor/profesioniștilor de a-și dezvolta afacerea. Citește articolul
Departamentul se asigură că firma achiziționează echipamentele de protecție necesare și serviciile de întreținere pentru mașinile de serviciu, contribuind la siguranța angajaților.
Din 2014 și până în 2018 s-a înregistrat o creștere de 21% a numărului de accidente de muncă, conform informațiilor furnizate de Inspecția Muncii, entitate care a publicat recent statistica aferentă anului 2018. Astfel, este important să reamintim că angajatorii trebuie să ia anumite măsuri de siguranță pentru protejarea salariaților. Citește articolul