avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 742 soluții astăzi
Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES GRATUIT

Importuri istorice de energie electrică – creșterea consumului în vară a întors producția în termocentrale

Acest departament gestionează cumpărarea de energie electrică pentru companie. O creștere a importurilor și riscurile de securitate energetică pot influența disponibilitatea, prețul și negocierile contractuale pentru energia electrică necesară companiei.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
16 Octombrie 2024 | 427 | Timp de citire: 1 min.

Cererea de energie electrică a fost mai mare în primele 8 luni ale anului cu 1,4%, însă producția internă a scăzut cu 9% comparativ cu aceeași perioadă din 2023. Diferența, mai ales la orele de vârf, a fost asigurată din importuri la prețuri foarte mari. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Produse chimice: Noi reglementări referitoare la etichetare, ambalare si clasificare vor intra în vigoare la nivel european

Departamentul de Achiziții trebuie să se asigure că substanțele chimice achiziționate de firmă sunt conforme cu noile reguli de clasificare și etichetare, pentru a evita riscuri legale sau de calitate.

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
15 Octombrie 2024 | 711 | Timp de citire: 2 min.

Consiliul Uniunii Europene a adoptat o nouă regulă privind clasificarea, etichetarea și ambalarea substanțelor chimice (CLP), actualizând legislația UE în această materie, care data încă din anul 2008. Noua reglementare clarifică regulile privind etichetarea substanțelor chimice și le adaptează la diferite forme de comerț, cum ar fi comerțul online sau vânzările vrac. De asemenea, documentul promovează circularitatea produselor chimice, face etichetarea (inclusiv cea digitală) mai clară și mai ușor de citit, în încercarea de a asigura un nivel mai ridicat de protecție al consumatorilor împotriva pericolelor reprezentate de astfel de substanțe. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Propunere adoptată la Senat: Delegarea către executori a competenței de încuviințare a executării silite în cazul hotărârilor judecătorești, pentru a degreva instanțele

Este util pentru a ști cum se pot asigura că furnizorii își respectă contractele și cum se pot rezolva mai repede disputele legale legate de acestea, în cazul în care ar fi nevoie de executare silită pentru clauze contractuale ce nu au fost îndeplinite.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
15 Octombrie 2024 | 1 | 14113 | Timp de citire: 6 min.

O propunere legislativă înregistrată la final de august la Parlament prevede modificarea regimului încuviințării executării silite, în scopul degrevării instanțelor de un număr semnificativ de cereri. Mai exact, pentru hotărârile judecătorești care sunt executorii conform legii, cererea de încuviințare a executării va fi adresată executorilor judecătorești, la instanțe rămânând competența doar pentru restul titlurilor executorii. Luni, Senatul a dat primul vot pe textul propunerii, care ar trebui să treacă destul de repede și de deputați. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Noile modalități de calcul pentru tarifele de administrare și de gestionare SGR aplicabile de la 1 ianuarie au fost oficializate

Modificările tarifare pot afecta negocierile cu furnizorii de ambalaje sau cu partenerii care gestionează retururile, fiind necesară ajustarea contractelor și a costurilor de achiziție.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
15 Octombrie 2024 | 1959 | Timp de citire: 2 min.

Printr-un ordin publicat luni au fost aprobate cele două metodologii de calcul al tarifelor de administrare și gestionare în cadrul sistemului de garanție-returnare (SGR) pentru ambalaje primare nereutilizabile. Noile tarife se vor aplica începând de la 1 ianuarie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum procedăm când primim de la un furnizor multiple facturi electronice pentru aceeași achiziție

Acest departament primește facturile de la furnizori. Ei trebuie să știe cum să gestioneze situația în care primesc facturi dublate, ce acțiuni să întreprindă (cum ar fi comunicarea cu furnizorul) și care este factura corectă de înregistrat, pentru a asigura o evidență clară a achizițiilor și o deducere corectă a TVA-ului.

Mirela Păunescu în Contabil și fiscal
Consultant fiscal, auditor financiar, expert contabil și conf. univ. dr. la ASE București,
15 Octombrie 2024 | 4728 | Timp de citire: 3 min.

Emiterea multiplă a facturilor pentru aceeași tranzacție nu generează obligații de plată pentru cumpărător, dar acesta ar trebui să comunice emitentului despre dublurile constatate. Deși cumpărătorul ar putea fi tentat să deducă TVA de mai multe ori, acest lucru nu este permis legal, deducerea fiind posibilă doar pentru o singură factură validă, conform prevederilor Codului fiscal. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Încrederea analiștilor financiari în evoluția economiei continuă să scadă – apare teama de recesiune

Informațiile despre inflație și starea economiei sunt importante pentru a gestiona costurile de achiziție și pentru a negocia contractele cu furnizorii.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
15 Octombrie 2024 | 438 | Timp de citire: 1 min.

Indicatorul de Încredere Macroeconomică al Asociației CFA România, realizat în rândul a 250 de analiști financiari, a scăzut în luna septembrie, cu 6,7 puncte până la valoarea de 40,1 puncte. Această situație a survenit pe fondul scăderii cu 7,3 puncte a componentei de anticipație a indicatorului, și cu 5.5 puncte a componenței de condiții curente. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sinteză legislativă: Cele mai importante acte normative publicate în perioada 7 - 13 octombrie 2024

Modificările de TVA pot afecta costul produselor achiziționate, fiind important să știe cum se schimbă prețurile pentru anumite bunuri.

Manuela Rasina în Mediul juridic
Redactor, avocatnet.ro
14 Octombrie 2024 | 1374 | Timp de citire: 4 min.

Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 7 - 13 octombrie 2024. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Propunerea legislativă privind limitarea avansurilor imobiliare

Interviu Contul special pentru avansuri nu-i ajută pe cumpărători în cazul insolvenței dezvoltatorului imobiliar. Notarea obligatorie a antecontractelor în cartea funciară ar fi utilă

Acest departament, care gestionează achizițiile și contractele, este direct interesat de clauzele legale, limitele avansurilor și garanțiile necesare pentru a proteja interesele companiei în cazul achizițiilor de proprietăți sau încheierii de antecontracte.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
14 Octombrie 2024 | 1660 | Timp de citire: 6 min.

Propunerea înregistrată săptămâna trecută la Parlament privind limitarea avansurilor în antecontractele cu dezvoltatorii imobiliari și obligarea acestora să țină avansurile într-un cont dedicat investiției e un pas bun în direcția protejării cumpărătorilor, dar insuficient. Prevederile propuse nu sunt îndeajuns pentru a proteja cumpărătorii de insolvența dezvoltatorului imobiliar și a-i poziționa în fața altor creditori ai săi, iar instituirea unei obligații în sensul poliței de asigurare a investiției doar pentru dezvoltatorii care cer mai mult de 10% avans nu e tocmai echitabilă. Robert Trăilescu, avocat partener în cadrul Trăilescu și Asociații, ne arată azi care sunt carențele recentei propuneri și ce ar fi necesar să vedem în lege pe viitor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Campanie națională de SSM pentru zilieri și salariați temporari - neregulile descoperite de inspectorii de muncă

Acest departament se ocupă de contractele cu agențiile care oferă personal temporar și trebuie să se asigure că aceste contracte sunt corecte și includ toate cerințele legale, mai ales în privința siguranței la muncă.

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
11 Octombrie 2024 | 727 | Timp de citire: 3 min.

În perioada 1 aprilie - 27 septembrie 2024, Inspecția Muncii a desfășurat o campanie națională pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă și respectarea normelor legale în rândul angajatorilor care utilizează zilieri și salariați temporari, identificând numeroase nereguli și aplicând sancțiuni semnificative. Atât munca zilieră, cât și leasingul de personal reprezintă soluții importante pentru angajatorii care au nevoi temporare de personal, dar necesită o respectare riguroasă a reglementărilor legale pentru a evita penalitățile și a asigura un mediu de lucru sigur și eficient. Iar unul dintre aspectele uitate frecvent e chiar zona obligațiilor de sănătate și securitate în muncă (SSM). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Revizuirea PIB: Modificări de structură – scade drastic contribuția investițiilor – compensează aportul ”stocurilor”

Ajută la înțelegerea pieței furnizorilor și a prețurilor, influențând deciziile de cumpărare și negocierile de contracte în funcție de starea generală a economiei.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
11 Octombrie 2024 | 437 | Timp de citire: 1 min.

Datele revizuite arată că economia României a înregistrat o creșterea de doar 1,4% din PIB în primul semestru (față de 1,5% estimarea anterioară), în condițiile în care cifrele privind evoluția din T2 au fost revizuite în sens pozitiv. Cu toate acestea, rolul investițiilor la avansul economic a fost redus drastic. Citește articolul