Acest departament trebuie să fie la curent cu orice schimbare legislativă care ar putea afecta contractele cu furnizorii sau modul de realizare a achizițiilor, pentru a evita riscurile și a asigura respectarea regulilor.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Pentru că articolul vorbește despre perturbări ale lanțului de aprovizionare și creșterea prețurilor la energie, factori care influențează direct costurile de achiziție și negocierile cu furnizorii.
Economia globală se confruntă cu riscuri comparabile cu presiunile care au dus la „naționalismul economic” și colapsul comerțului global în anii 1920 și, în cele din urmă, la Marea Depresiune, a avertizat președintele Băncii Centrale Europene (BCE), Christine Lagarde, potrivit Financial Times. Citește articolul
Cei responsabili cu achizițiile trebuie să știe exact ce informații și documente obligatorii (cum ar fi fișa de sinteză) ar trebui să primească atunci când firma lor (dacă este microîntreprindere, întreprindere mică sau organizație non-profit) cumpără servicii de comunicații, pentru a verifica corectitudinea și transparența ofertei.
Înainte de a semna un contract de telefonie, internet sau TV, furnizorii de astfel de servicii sunt obligați să ofere clienților o fișă de sinteză. Acest document, standardizat la nivel european, trebuie să prezinte într-un mod simplu și clar toate detaliile contractului (prețuri, servicii, durata contractului etc.). Citește articolul
Este interesat de modul în care pot fi reduse costurile de achiziție prin recuperarea TVA plătit în alte țări pentru bunuri și servicii cumpărate, îmbunătățind eficiența cheltuielilor cu furnizorii externi.
În peisajul complicat al rambursării TVA în cadrul Uniunii Europene, companiile din România se pot găsi în situația de a naviga într-un labirint de reguli, condiții și proceduri. Pentru a simplifica această călătorie, am creat un ghid cuprinzător, adaptat firmelor care doresc să obțină rambursări de TVA din alte state membre UE. Citește articolul
Acest departament cumpără materiile prime și produsele. Ei trebuie să se asigure că furnizorii respectă noile reguli anti-defrișare, pentru ca produsele cumpărate să poată fi introduse pe piață sau exportate legal.
Companiile trebuie să se pregătească, în această perioadă, de aplicarea unui regulament european, supranumit EUDR, care va avea un impact semnificativ asupra comerțului cu anumite produse. Actul normativ interzice comercializarea de produse provenite din zone defrișate și exportul acestora către alte piețe, motiv pentru care specialiștii de la Deloitte România ne-au explicat la ce ar trebui să se aștepte companiile. Citește articolul
Departamentul de achiziții trebuie să cunoască regulile privind încheierea și respectarea contractelor cu furnizorii, pentru a evita impunerea unor condiții incorecte sau refuzul nejustificat de a cumpăra, conform noilor legi.
Mai mulți parlamentari propun, prin intermediul unui proiect legislativ pus recent în dezbatere, modificarea legislației concurenței și a celei privind combaterea concurenței neloiale, astfel încât să nu mai fie posibilă împiedicarea sau limitarea accesului pe piața din țara noastră a unor produse sau servicii cu calitate mai bună și prețuri mai mici decât ale altor produse sau servicii similare disponibile deja sau a alimentelor ce nu conțin aditivi alimentari. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu achiziția și administrarea contractelor, inclusiv a celor de asigurare, pentru a se asigura că proprietățile companiei sunt acoperite corespunzător și la un preț bun.
După dezastrul propriu-zis, victimele inundațiilor din estul țării sunt pândite de consecințele propriei neglijențe: sub 10% din casele afectate de inundații au asigurare obligatorie încheiată, astfel că proprietarii vor trebui să aștepte ajutoare de la autorități sau să suporte din propriul buzunar cheltuielile aferente reparațiilor. Aceasta, în condițiile în care costul maxim al unei asigurări obligatorii este de până la 130 de lei anual. Citește articolul
Este important pentru a ști cum să gestioneze problemele cu furnizorii care nu trimit facturile electronice și cum să includă clauze în contracte pentru a se asigura că primesc documentele corect.
În curând, contribuabilii vor avea o procedură de care se vor putea folosi atunci când furnizorii lor nu le transmit, prin sistemul e-Factura, facturile electronice pentru bunuri sau servicii. Dar, până la apariția procedurii, firmele de bună-credință se pot folosi deocamdată doar de „amenințări” cu notificarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), în cazul refuzurilor sau întârzierilor. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că partenerii din lanțul de aprovizionare al companiei respectă cerințele de sustenabilitate și pot furniza informațiile necesare pentru raportul general, deoarece acesta include date despre întregul lanț valoric.
Durabilitatea a devenit în ultimii ani unul dintre principiile de bază care guvernează modul în care economiile și societățile își gândesc și planifică dezvoltarea. La nivelul Uniunii Europene, „Green Deal” creează o platformă esențială de aliniere a statelor, iar inițiativele ulterioare, Fit for 55 și recenta directivă privind raportarea corporativă în materie de sustenabilitate („Corporate Sustainability Reporting Directive” - CSRD), vizând nu mai puțin de 50.000 de companii din întreg spațiul comunitar, vin să asigure o implementare coerentă și unitară. Citește articolul
Este important de înțeles cum se pot încheia contracte pentru furnizarea de servicii (în acest caz, instruire specializată în IT), inclusiv condițiile și cerințele legale, dacă compania decide să participe la astfel de colaborări.
Personalul didactic din domeniul tehnologiei informației și a comunicării (TIC) va putea fi instruit și de experți din sectorul privat, după cum apare într-un proiect legislativ aflat în dezbatere la Senat. Școlile care vor să specializeze profesori în acest domeniu vor putea apela la experți din mediul privat, precum administratori de baze de date, ingineri de sistem, programatori ori manageri de proiect informatic. Citește articolul