Trebuie să colaboreze strâns cu furnizorii internaționali pentru a obține datele necesare despre emisiile de carbon ale produselor, pentru că fără ele firma nu poate raporta corect și riscă amenzi.
Taxa pe carbon, instituită prin mecanismul de ajustare a carbonului la frontieră (CBAM), intră în etapa următoare a calendarului de implementare, în care contribuabilii vizați sunt obligați să raporteze emisiile reale de dioxid de carbon (CO2) încorporate în mărfurile importate din afara Uniunii Europene (UE).
Citește articolulPentru că această echipă se ocupă de contractele cu furnizorii de tichete de creșă (cum ar fi UP România sau Edenred) și trebuie să știe noile valori pentru a gestiona relația contractuală.
După majorarea de 20 lei care s-a petrecut în aprilie, asistăm la o altă indexare a valorii tichetului de creșă, care se va aplica de la 1 octombrie - noua valoare se situează la 660 de lei/tichet, potrivit unui ordin apărut vineri. Citește articolul
Dacă firma cumpără tichetele de masă de la un furnizor extern, acest departament trebuie să se asigure că valoarea din contractele actuale sau viitoare respectă noua limită maximă stabilită.
În al doilea semestru al anului, dar și în primele două luni din 2025, valoarea maximă a unui tichet de masă va crește cu patru bani față de actuala valoare și va ajunge la 40,04 lei, potrivit unui ordin oficializat marți, prin publicarea în Monitorul Oficial. Citește articolul
Departamentul este interesat de regulile care guvernează contractele pentru servicii și dispozitive medicale, inclusiv de stabilirea prețurilor și condițiile de decontare, pentru a negocia și gestiona eficient achizițiile de servicii sau produse medicale.
O hotărâre apărută joi vizează asigurarea accesului neîntrerupt la servicii medicale ale asiguraților și predictibilitatea prețurilor furnizorilor de echipamente medicale. Documentul dispune menținerea valorile punctelor “per capita” și pe serviciu medical pentru trimestrul IV 2024 și majorează valoarea punctului pe serviciu medical în ambulatoriu de la 4,5 la 5 lei. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu cumpărarea echipamentelor necesare, inclusiv a caselor de marcat pentru automate. Informația despre termenul de semnare a contractelor și despre furnizorii autorizați este crucială pentru ei.
Guvernul a renunțat să mai amâne termenul până la care automatele comerciale ale firmelor trebuie dotate cu case speciale de marcat, astfel că acesta a rămas fixat pentru 31 decembrie 2023. Totuși, la finalul anului trecut s-a stabilit că nedotarea automatelor se poate amenda din octombrie 2024. Citește articolul
Evoluția importurilor de bunuri, menționată ca o contribuție negativă, poate influența costurile de achiziții și disponibilitatea materiilor prime sau a produselor finite pe care companiile le importă.
Exportul net a devenit o frână tot mai puternică a economiei României, acesta având cea mai mare contribuție negativă din regiune la evoluția PIB-ului, potrivit unei analize semnate de Ella Kallai, economist-șef Alpha Bank. Mai mult, slăbiciunea exporturilor românești este doar parțial explicată de scăderea cererii externe, ceilalți factori ținând de evoluția competitivității economiei locale. Citește articolul
Persoanele din acest departament, care stabilesc contracte cu furnizorii și se ocupă de aprovizionare, trebuie să înțeleagă noile reguli despre relațiile comerciale, pentru a gestiona corect contractele și a evita acuzațiile de practici neloiale.
Un nou proiect de lege, înregistrat recent la Senat de un grup de 50 de senatori reprezentând întreg spectrul politic, propune modificări esențiale ale legislației privind concurența și practicile comerciale. Obiectivul principal declarat al proiectului legislativ este echilibrarea relațiilor dintre marii retaileri și producătorii locali, asigurându-se, totodată, protejarea consumatorului prin facilitarea accesului la produse de calitate. Citește articolul
Acest departament primește facturi de la furnizori și trebuie să se asigure că acestea sunt corecte, complete și pot fi procesate rapid pentru plată. Dificultățile în primirea sau procesarea e-facturilor de la furnizori pot afecta relațiile comerciale și termenele de plată.
Deși obligația generalizată de a folosi sistemul e-Factura, în relația B2B, se aplică de la 1 iulie 2024, putem spune că cei vizați se află în continuare într-o perioadă de acomodare cu noua cerință impusă de autorități. În acest context, specialiștii de la EY România sfătuiesc contribuabilii să facă des verificări și reconcilieri. Citește articolul
Dacă firma încheie contracte care implică, de exemplu, utilizarea de spații publice pentru evenimente, șantiere sau alte activități, acest departament trebuie să știe ce taxe suplimentare pot fi incluse în costurile contractelor sau proiectelor.
Autoritățile locale, prin intermediul consiliilor locale și județene, au posibilitatea de a stabili anumite taxe locale, așa cum este prevăzut prin Codul fiscal. Iată ce trebuie știut despre acestea. Citește articolul
Este important pentru a evalua riscul de insolvență al furnizorilor și partenerilor, asigurând continuitatea aprovizionării și gestionarea eficientă a contractelor și termenelor de plată.
În primul semestru din 2024 au fost înregistrate 3.684 de noi insolvențe, o creștere de 8,3% comparativ cu primul semestru din 2023, reiese dintr-un studiu de profil realizat de Coface. Citește articolul