Departamentul de achiziții trebuie să știe cum să gestioneze situațiile în care furnizorii nu emit facturi la timp și să înțeleagă ce înțelegeri trebuie să aibă cu ei pentru a putea emite autofacturi legal, asigurând astfel buna desfășurare a plăților și a relației cu furnizorii.
Companiile care nu primesc în termenul legal, prin sistemul e-Factura, facturile de la furnizori nu pot începe să emită autofacturi fără acordul acestora, atenționează fiscaliștii. Cu alte cuvinte, firmele nu se pot folosi de această practică pentru a se asigura că au facturi electronice originale pentru tranzacții. Citește articolul
Modificările legate de e-Factura, e-Transport și, mai ales, noile mecanisme de detectare a fraudei TVA în cazul achizițiilor intracomunitare sunt cruciale pentru gestionarea corectă a contractelor cu furnizorii și pentru a evita riscurile.
Planul fiscal al Guvernului pentru perioada 2025-2031 prevede inclusiv o reformă a administrării impozitelor și taxelor. Iar majoritatea măsurilor gândite în acest sens au o legătură directă cu digitalizarea relației dintre contribuabili și Fisc, însă vorbim și de chestiuni ce țin de modificarea regulilor procedural-fiscale. Citește articolul
Modificările la TVA și accize pot influența costurile de achiziție ale bunurilor și serviciilor de la furnizori, necesitând renegocieri sau ajustări de contracte.
Guvernul pregătește, în colaborare cu Banca Mondială, o serie de modificări fiscale pentru principalele impozite și taxe datorate de contribuabili, conform unui document publicat recent de Ministerul Finanțelor. Majoritatea măsurilor urmează să fie dezbătute și stabilite până la finele lunii martie 2025, dar nu toate se vor aplica din 2025. Citește articolul
Poate influența disponibilitatea și costul produselor de bază din cauza reglementărilor de preț, afectând strategia de aprovizionare și relațiile cu furnizorii.
În septembrie 2024, Curtea de Justiție a Uniunii Europene („CJUE”) s-a pronunțat în cauza C-557/23 („Cauza SPAR”) cu privire la compatibilitatea măsurii maghiare de reglementare a prețurilor unor produse agricole de bază și vânzarea unor cantități prestabilite a acestora cu dreptul Uniunii Europene. Concluziile CJUE ar trebui să fie de interes imediat pentru autoritățile române, în special în lumina informațiilor din spațiul public privind posibila plafonare a adaosului comercial pentru toate produsele procesate în România. Citește articolul
Dacă firma decide să externalizeze funcțiile financiare, așa cum sugerează articolul ca un avantaj, acest departament va fi responsabil cu găsirea și contractarea partenerilor specializați.
Finalul anului calendaristic reprezintă, în mod tradițional, pentru companiile din România, un moment de reflecție cu privire la planificarea pentru anul care urmează, dat fiind că, de cele mai multe ori, în această perioadă a anului apar cele mai importante schimbări legislative cu impact în economie, aplicabile în exercițiul financiar următor. Anul 2024 este cu atât mai important din acest punct de vedere, dat fiind că modificările cele mai importante, în special în domeniul fiscal, sunt așteptate abia după alegerile parlamentare din decembrie, astfel că societățile comerciale trebuie să lucreze pe mai multe scenarii când trasează bugetele și strategia de afaceri pentru 2025. Citește articolul
Verifică dacă furnizorii și partenerii cu care se semnează contracte se află pe lista neagră, pentru a minimiza riscurile și a asigura respectarea regulilor în procesul de achiziții și gestionare a contractelor.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Ajută la identificarea celor mai reputabile branduri de afaceri (Business Superbrands) din piață, utile în selectarea partenerilor și furnizorilor de încredere.
Superbrands România, program derulat de către agenția BDR Associates, anunță încheierea primei faze a ediției curente. Au fost identificate brandurile comerciale și de business eligibile pentru statutul de Superbrand, prin reputația și cultura lor de branding, impecabile. Procesul de evaluare a fost asigurat cu sprijinul membrilor Consiliului Superbrands, format din 30 de reputați specialiști și lideri în business din diferite companii, împreună cu Ipsos, partenerul oficial al Superbrands în România. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă noile condiții pentru a încheia și gestiona contractele cu medicii, spitalele și alți furnizori de servicii medicale, pentru a se asigura că acordurile sunt corecte și respectă noile reguli.
Două documente legislative aflate în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Sănătății propun modificări în sistemul de sănătate, atât în ceea ce privește sistemul de plată pentru medicii de familie pentru primul trimestru din 2025, cât și ajustări la valorile punctelor per capita și pe serviciu, schimbări în modul de decontare a serviciilor stomatologice, precum și actualizări ale listei de investigații paraclinice și ale sistemului de închiriere a echipamentelor medicale. Citește articolul
Ajută la înțelegerea obligațiilor financiare și legale implicate în contractele de închiriere sau achiziție a aparatelor de colectare a ambalajelor, asigurând o negociere mai bună și reducerea riscurilor.
Proprietarii containerelor în care se află echipamentele automate (RVM) pentru preluarea ambalajelor în cadrul sistemului de garanție-returnare (SGR) sunt cei care trebuie să achite impozitul local pe clădire - această interpretare formulată de Camera Consultanților Fiscali (CCF) a fost confirmată recent de Ministerul Finanțelor (MF). Asta deoarece multe autorități locale au o practică neunitară în prezent, solicitând plata impozitului comercianților pe terenurile cărora sunt amplasate, de către terți, containerele cu RVM-uri. Citește articolul
Această echipă este responsabilă de cumpărarea produselor de la furnizori și trebuie să se asigure că acestea respectă toate normele de calitate și siguranță, pentru a nu prelua riscurile de amenzi sau probleme mai departe în companie.
Conformitatea produselor alimentare cu indicații geografice protejate (IGP) și a celor cu denumiri de origine protejate (DOP) este supusă controalelor Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Conform fișei de control publicate de instituție pe pagina sa de internet, producția, importul, distribuția și comercializarea unor astfel de produse trebuie să îndeplinească rigori specifice, neconformarea comercianților putându-se solda cu amenzi aferente fiecărei abateri constatate. Citește articolul