avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 674 soluții astăzi
Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES GRATUIT

Dezmeticirea Europei: Consiliul aprobă Regulamentul pentru materiile prime critice - dezgroparea resurselor proprii reduce dependența de China. Producătorii și cum stă România

Articolul vorbește despre reducerea dependenței de anumite țări pentru materii prime și despre necesitatea de a diversifica sursele de aprovizionare, dar și despre evaluarea riscurilor din lanțul de aprovizionare, ceea ce afectează direct strategiile de achiziții și de management al contractelor cu furnizorii.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
19 Martie 2024 | 844 | Timp de citire: 2 min.

Consiliul UE a adoptat luni Actul privind materiile prime critice (CRMA), regulamentul de stabilire a unui cadru pentru asigurarea unei aprovizionări sigure și durabile cu materii prime critice. Aceasta este ultima etapă a procedurii decizionale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Programele Rabla, accesibile din 19 martie pentru firme și PFA-uri. Finanțarea poate ajunge la 300.000 euro per solicitant

Se ocupă cu procesul de cumpărare a noilor mașini, negocierea cu furnizorii și gestionarea contractelor de finanțare sau leasing.

Alexandru Boiciuc în Finanțări
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Martie 2024 | 1 | 3460 | Timp de citire: 4 min.

Prima etapă de înscriere în programele Rabla Clasic și Rabla Plus începe la data de 19 martie 2024, conform Administrației Fondului pentru Mediu (AFM). Astfel, persoanele juridice și PFA-urile interesate să acceseze schemele de minimis aferente pot începe să-și depună dosarele pentru obținerea de fonduri pentru mașini noi de până la 300.000 euro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Prețurile de transfer și recalificările ANAF în 2024: Două situații în care apare riscul de reîncadrare la controalele fiscale

Acest departament este interesat deoarece trebuie să se asigure că, mai ales contractele dintre companiile din același grup, sunt redactate corect și reflectă realitatea, pentru a evita problemele în cazul unui control fiscal.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Martie 2024 | 3805 | Timp de citire: 5 min.

Nici domeniul prețurilor de transfer nu scapă de riscul recalificărilor fiscale, atrag atenția specialiștii de la PwC România, care au venit cu două exemple relevante în acest sens la care contribuabilii să fie atenți la controalele din 2024. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE De-acum, băuturile energizante nu mai pot fi vândute minorilor

Acest departament ar trebui să știe dacă trebuie să revizuiască contractele cu furnizorii de băuturi energizante sau să schimbe ce produse se cumpără, mai ales dacă firma are automate de vânzare sau cafenele unde ar putea ajunge la minori.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
17 Martie 2024 | 8338 | Timp de citire: 1 min.

Așa cum se-ntâmplă acum în cazul băuturilor alcoolice, comercializarea sau oferirea cu titlu gratuit a băuturilor energizante către minori va fi interzisă din această săptămână, potrivit unei legi apărute marți în Monitorul Oficial. În cazul în care nu vor respecta această regulă, magazinele sau restaurantele vor risca inclusiv suspendarea activității timp de o lună. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Licitații publice: Certificatul de atestare fiscală poate fi obținut de firme direct din SEAP, fără a mai apela la SPV

Pentru departamentul care se ocupă de obținerea de contracte (precum cele din licitații), simplificarea procesului de depunere a documentelor este esențială. Faptul că certificatul fiscal se obține mai ușor le simplifică mult munca în procesul de licitație, ajutând la gestionarea eficientă a ofertelor și contractelor.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
16 Martie 2024 | 2986 | Timp de citire: 1 min.

Mai nou, companiile care participă la licitații publice pot obține certificatul de atestare fiscală direct prin platforma Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), potrivit unui comunicat de presă de luni al Autorității pentru Digitalizarea României (ADR). Asta înseamnă că firmele nu mai trebuie să-l obțină separat din Spațiul Privat Virtual (SPV) al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și apoi să-l încarce în SEAP. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Lupta cu deficitul: Cheltuielile de miliarde blocate în toamnă năvălesc în 2024 - Ministerele cer creșterea limitei de credite bugetare pentru a achita facturile presante

Pentru a urmări plățile pentru lucrările și serviciile deja prestate sau care urmează să fie prestate în cadrul proiectelor finanțate de stat.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
15 Martie 2024 | 836 | Timp de citire: 2 min.

Cheltuielile amânate în 2023 pentru a păstra deficitul bugetar într-o limită acceptabilă s-au acumulat la început de an 2024 și riscă să ducă la plata unor penalizări, întreruperea temporară a unor investiții și să afecteze activitatea unor instituții, după cum reiese din două memorandumuri adoptate în ședința de guvern de joi. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cărțile de identitate ale autovehiculelor au de-acum un nou model

Atunci când compania achiziționează vehicule noi sau gestionează contracte de leasing auto, este important să știe cum sunt completate noile cărți de identitate ale vehiculelor.

Cristian Stanescu în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
14 Martie 2024 | 11853 | Timp de citire: 1 min.

Un ordin al ministrului Transporturilor, publicat ieri în Monitorul Oficial, stabilește conținutul noilor cărți de identitate ale vehiculelor, în care nu va mai fi menționat numele proprietarilor anteriori și nici al celui curent. Totuși, vechile documente de acest tip își vor păstra valabilitatea. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum se pot soluționa alternativ litigiile de pe piața asigurărilor RCA și nu numai

Prezintă un mecanism rapid de soluționare a conflictelor legate de contractele de servicii financiare, util atât pentru partea care achiziționează, cât și pentru cea care oferă servicii.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
13 Martie 2024 | 1141 | Timp de citire: 4 min.

Litigiile dintre asigurați și asigurători pot fi soluționate mai rapid decât prin intermediul instanțelor de judecată. O entitate din cadrul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) din România, oferă un mecanism de rezolvare a disputelor între consumatori și operatori financiari non-bancare, cum ar fi asigurătorii și firmele de investiții, într-un mod rapid și gratuit. Aceasta, denumită SAL-Fin, facilitează concilierea și oferă două proceduri principale de soluționare a litigiilor: una care implică propunerea unei soluții și alta care implică impunerea unei soluții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Rabla Clasic și Rabla Plus 2024 se lansează în curând: Care sunt regulile aplicabile persoanelor fizice în acest an, ținând cont de modificările recente

Pentru a înțelege cum funcționează stimulentele guvernamentale pentru cumpărarea de vehicule și cum pot fi luate în considerare la achizițiile de mașini pentru companie.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
13 Martie 2024 | 5666 | Timp de citire: 3 min.

Cele mai cunoscute două programe ce vin în ajutorul celor ce vor să-și cumpere mașini noi, și anume Rabla Clasic și Rabla Plus, se vor lansa în 19 martie. Regulile celor două programe au suferit mai multe schimbări, printre altele, stimulentele din acest an pentru achiziția de mașini electrice ori hibride fiind reduse la jumătate față de cele din 2023, iar mașinile cumpărate prin cele două programe trebuie să se încadreze într-un anumit prag valoric. De asemenea, pe mașinile cumpărate cu stimulente de la stat vor trebui aplicate autocolante care să ajute la promovarea programelor Rabla. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Advertorial

Trei probleme practice ale sistemului e-Factura și de ce ar trebui soluționate

Echipa de achiziții primește facturi de la furnizori și are nevoie ca acestea să fie clare și să conțină toate informațiile necesare (precum IBAN sau cod client) pentru a le procesa și a face plățile corect și rapid.

Pavel Varvari în Salarizare, taxare & relația cu statul
Owner, XiSoft Servicii SRL
13 Martie 2024 | 4057 | Timp de citire: 5 min.

Sistemul e-Factura este o iniţiativă extrem de bună şi are nevoie doar de mici ajustări pentru a uşura semnificativ viaţa tuturor persoanelor juridice din România. Chiar dacă am putea să aducem anumite critici implementării făcute de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), diferenţa cea mai mare o pot face softurile şi platformele care generează facturile în format XML, inclusiv utilizatorii, solicitând softurilor să implementeze soluțiile de mai jos. Citește articolul