avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 674 soluții astăzi
Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES PREMIUM

Declarația unică: Ce obligații fiscale au PFA-urile care au obținut venituri independente în 2023

Acest departament se ocupă cu achiziția de servicii și produse și cu gestionarea contractelor. Înțelegerea modului în care sunt taxate persoanele fizice care oferă servicii independente ajută la negocierea contractelor, la estimarea costurilor și la asigurarea unei relații corecte și transparente cu furnizorii externi.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
23 Martie 2024 | 2 | 15088 | Timp de citire: 7 min.

Ne propunem să expunem astăzi o serie de aspecte privind veniturile din activități independente obținute în anul 2023, pentru care taxele aferente trebuie definitivate până la data de 25 mai 2024, prin depunerea declarației unice (formularul 212). PFA-urile datorează impozit pe venit și, după caz, contribuțiile la pensii (CAS) și sănătate (CASS). Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Luni încep înscrierile pentru ajutorul pentru tehnologii digitale avansate. IMM-urile pot cere, prin parteneriate, până la 3 milioane euro pentru un proiect

Acest departament gestionează contractele cu partenerii și achizițiile de echipamente sau servicii necesare pentru dezvoltarea tehnologiilor digitale, așa cum sunt prevăzute în proiect.

avocatnet.ro în Finanțări
22 Martie 2024 | 1 | 6061 | Timp de citire: 1 min.

Microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (adică, în esență, IMM-urile) pot cere, începând din 25 martie 2024, ajutoare consistente pentru dezvoltarea tehnologiilor digitale avansate, conform unui anunț recent al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Declarația unică: Raportarea și taxarea veniturilor din 2023 din drepturi de proprietate intelectuală până la 27 mai

Ajută la înțelegerea aspectelor fiscale legate de plățile către creatori sau furnizori de servicii care au drepturi de proprietate intelectuală, fiind util în negocierea și administrarea contractelor.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
22 Martie 2024 | 3 | 2497 | Timp de citire: 5 min.

Prin prezentul articol expunem o serie de aspecte fiscale privind veniturile din proprietate intelectuală obținute în anul 2023 (plus taxele aferente) și care trebuie definitivate până la data de 27 mai 2024 prin declarația unică (212). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum se aplică SGR în cazul cumpărăturilor făcute prin intermediul livratorilor

Acest departament trebuie să înțeleagă cum se achită garanția către furnizori atunci când firma cumpără băuturi ambalate în recipiente SGR și cum se reflectă aceste costuri în contractele comerciale.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
21 Martie 2024 | 1674 | Timp de citire: 2 min.

Sistemul de Garanție Returnare (SGR) impune plătirea unei garanții la achiziționarea băuturilor, care este recuperată la returnarea ambalajului. Acest sistem se aplică și la cumpărăturile online ori la serviciile de livrare, indiferent ca este vorba despre pizzerii, restaurante, aplicații de tip Glovo sau restaurante.  Citește articolul

ACCES PREMIUM
Clarificare ANAF

Asociațiile de proprietari nu trebuie să emită facturi către proprietari și nici să le transmită în e-Factura. Sistemul e obligatoriu dacă se derulează activități economice

Acest departament se ocupă cu achizițiile și primirea facturilor de la furnizori. Ei trebuie să știe dacă facturile pe care le primesc, în special de la entități precum asociațiile de proprietari pentru servicii sau costuri comune, trebuie să ajungă prin sistemul e-Factura, pentru a se asigura că procesează documente valide.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Martie 2024 | 10 | 22836 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care folosirea e-Factura a devenit obligatorie, de la 1 ianuarie 2024, în relația business to business, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au clarificat recent în ce situații trebuie să folosească sistemul asociațiile de proprietari. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Proiect de lege

Paza evenimentelor cu public numeros să se poată face şi cu persoane fizice care îndeplinesc cerințele legale, în baza unor contracte de colaborare cu firmele specializate

Departamentul de Achiziții este responsabil cu încheierea contractelor pentru servicii, inclusiv cele de securitate, și trebuie să se asigure că furnizorii respectă legile și că numărul de agenți este suficient, evitând riscurile asociate cu munca la negru.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
21 Martie 2024 | 830 | Timp de citire: 1 min.

Un proiect de lege depus recent la Senat propune introducerea unor modificări în legislația actuală, astfel încât societățile specializate în pază și protecție să poată furniza serviciile necesare și în baza unor contracte de colaborare pentru prestarea serviciilor în cadrul evenimentelor cu participare numeroasă de public. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Diminuarea risipei în industria alimentară, obligatorie începând de astăzi. Cui i se aplică noile obligații

Acest departament poate fi interesat de modul în care achizițiile de produse alimentare sunt planificate și gestionate pentru a evita stocurile mari și risipa, posibil prin negocieri cu furnizorii.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
21 Martie 2024 | 1714 | Timp de citire: 2 min.

Printr-o lege aplicabilă de astăzi, s-au impus noi obligații pentru operatorii din industria alimentară. Mai exact, toți operatorii din sectorul agroalimentar, persoane fizice și juridice deopotrivă, au acum obligația de a aplica măsurile prevăzute de lege pentru prevenirea și diminuarea risipei alimentare. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Activități economice ilicite

Cum se stabilește suspendarea activității la recidiviștii care folosesc bunuri fără acte de proveniență

Acest departament trebuie să se asigure că toate bunurile cumpărate pentru companie vin cu documente legale de proveniență, pentru a evita probleme cu legea.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Martie 2024 | 2092 | Timp de citire: 3 min.

De la finalul lui 2023, persoanele fizice și juridice care folosesc bunuri fără documente de proveniență în activitatea de producție, comerț sau prestări riscă amendarea, confiscarea bunurilor și, în caz de recidivă, chiar suspendarea activității. Pentru a pune în aplicare sancțiunea suspendării activității contravenienților recidiviști, autoritățile au oficializat recent un ordin cu regulile pe care trebuie să le folosească inspectorii de stat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce măsuri trebuie să ia operatorii din industria alimentară pentru diminuarea risipei alimentare

Acest departament va fi responsabil cu încheierea contractelor necesare pentru a transfera alimentele nevândute către alte entități, conform noilor reguli.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
20 Martie 2024 | 1565 | Timp de citire: 3 min.

„Diminuarea risipei alimentare este un obiectiv urmărit de toţi operatorii economici din sectorul agroalimentar, prevede de câțiva ani Legea nr. 217/2016 privind diminuarea risipei alimentare. Doar că măsurile pentru diminuarea risipei nu au fost niciodată până acum impuse, ci doar recomandate. Din 21 martie însă, diminuarea risipei alimentare este un obiectiv impus tuturor operatorilor din sectorul agroalimentar pentru că măsurile cuprinse în Legea nr. 217/2016, modificată începând de joi, vor deveni obligatorii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Oficial: În cazul accidentelor cu victime, polițiștii vor trebui să consemneze eventualele probleme cu indicatoarele sau marcajele din zonă

Acest departament trebuie să știe despre regulile noi care pot afecta contractele cu furnizorii sau contractorii, mai ales dacă firma lucrează la drumuri și trebuie să se asigure că semnalizarea temporară este înlăturată la timp.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
20 Martie 2024 | 3023 | Timp de citire: 2 min.

Polițiștii care cercetează locul în care a avut loc un accident din care a rezultat decesul sau rănirea unei persoane vor trebui să consemneze în actele de constatare dacă există sau nu elemente de semnalizare rutieră (indicatoare, marcaje etc.) și care e starea lor, potrivit unei legi ce a fost oficializată marți. În cazul accidentelor fără victime, consemnarea eventualelor probleme existente în legătură cu semnalizarea rutieră se va face doar la cerere. Citește articolul