Acest departament se ocupă cu achiziția de servicii și produse și cu gestionarea contractelor. Înțelegerea modului în care sunt taxate persoanele fizice care oferă servicii independente ajută la negocierea contractelor, la estimarea costurilor și la asigurarea unei relații corecte și transparente cu furnizorii externi.
Ne propunem să expunem astăzi o serie de aspecte privind veniturile din activități independente obținute în anul 2023, pentru care taxele aferente trebuie definitivate până la data de 25 mai 2024, prin depunerea declarației unice (formularul 212). PFA-urile datorează impozit pe venit și, după caz, contribuțiile la pensii (CAS) și sănătate (CASS). Citește articolul
Acest departament gestionează contractele cu partenerii și achizițiile de echipamente sau servicii necesare pentru dezvoltarea tehnologiilor digitale, așa cum sunt prevăzute în proiect.
Microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (adică, în esență, IMM-urile) pot cere, începând din 25 martie 2024, ajutoare consistente pentru dezvoltarea tehnologiilor digitale avansate, conform unui anunț recent al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE). Citește articolul
Ajută la înțelegerea aspectelor fiscale legate de plățile către creatori sau furnizori de servicii care au drepturi de proprietate intelectuală, fiind util în negocierea și administrarea contractelor.
Prin prezentul articol expunem o serie de aspecte fiscale privind veniturile din proprietate intelectuală obținute în anul 2023 (plus taxele aferente) și care trebuie definitivate până la data de 27 mai 2024 prin declarația unică (212). Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă cum se achită garanția către furnizori atunci când firma cumpără băuturi ambalate în recipiente SGR și cum se reflectă aceste costuri în contractele comerciale.
Sistemul de Garanție Returnare (SGR) impune plătirea unei garanții la achiziționarea băuturilor, care este recuperată la returnarea ambalajului. Acest sistem se aplică și la cumpărăturile online ori la serviciile de livrare, indiferent ca este vorba despre pizzerii, restaurante, aplicații de tip Glovo sau restaurante. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu achizițiile și primirea facturilor de la furnizori. Ei trebuie să știe dacă facturile pe care le primesc, în special de la entități precum asociațiile de proprietari pentru servicii sau costuri comune, trebuie să ajungă prin sistemul e-Factura, pentru a se asigura că procesează documente valide.
În contextul în care folosirea e-Factura a devenit obligatorie, de la 1 ianuarie 2024, în relația business to business, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au clarificat recent în ce situații trebuie să folosească sistemul asociațiile de proprietari. Citește articolul
Departamentul de Achiziții este responsabil cu încheierea contractelor pentru servicii, inclusiv cele de securitate, și trebuie să se asigure că furnizorii respectă legile și că numărul de agenți este suficient, evitând riscurile asociate cu munca la negru.
Un proiect de lege depus recent la Senat propune introducerea unor modificări în legislația actuală, astfel încât societățile specializate în pază și protecție să poată furniza serviciile necesare și în baza unor contracte de colaborare pentru prestarea serviciilor în cadrul evenimentelor cu participare numeroasă de public. Citește articolul
Acest departament poate fi interesat de modul în care achizițiile de produse alimentare sunt planificate și gestionate pentru a evita stocurile mari și risipa, posibil prin negocieri cu furnizorii.
Printr-o lege aplicabilă de astăzi, s-au impus noi obligații pentru operatorii din industria alimentară. Mai exact, toți operatorii din sectorul agroalimentar, persoane fizice și juridice deopotrivă, au acum obligația de a aplica măsurile prevăzute de lege pentru prevenirea și diminuarea risipei alimentare. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că toate bunurile cumpărate pentru companie vin cu documente legale de proveniență, pentru a evita probleme cu legea.
De la finalul lui 2023, persoanele fizice și juridice care folosesc bunuri fără documente de proveniență în activitatea de producție, comerț sau prestări riscă amendarea, confiscarea bunurilor și, în caz de recidivă, chiar suspendarea activității. Pentru a pune în aplicare sancțiunea suspendării activității contravenienților recidiviști, autoritățile au oficializat recent un ordin cu regulile pe care trebuie să le folosească inspectorii de stat. Citește articolul
Acest departament va fi responsabil cu încheierea contractelor necesare pentru a transfera alimentele nevândute către alte entități, conform noilor reguli.
„Diminuarea risipei alimentare este un obiectiv urmărit de toţi operatorii economici din sectorul agroalimentar”, prevede de câțiva ani Legea nr. 217/2016 privind diminuarea risipei alimentare. Doar că măsurile pentru diminuarea risipei nu au fost niciodată până acum impuse, ci doar recomandate. Din 21 martie însă, diminuarea risipei alimentare este un obiectiv impus tuturor operatorilor din sectorul agroalimentar pentru că măsurile cuprinse în Legea nr. 217/2016, modificată începând de joi, vor deveni obligatorii. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe despre regulile noi care pot afecta contractele cu furnizorii sau contractorii, mai ales dacă firma lucrează la drumuri și trebuie să se asigure că semnalizarea temporară este înlăturată la timp.
Polițiștii care cercetează locul în care a avut loc un accident din care a rezultat decesul sau rănirea unei persoane vor trebui să consemneze în actele de constatare dacă există sau nu elemente de semnalizare rutieră (indicatoare, marcaje etc.) și care e starea lor, potrivit unei legi ce a fost oficializată marți. În cazul accidentelor fără victime, consemnarea eventualelor probleme existente în legătură cu semnalizarea rutieră se va face doar la cerere. Citește articolul