Pentru a urmări plățile pentru lucrările și serviciile deja prestate sau care urmează să fie prestate în cadrul proiectelor finanțate de stat.
Cheltuielile amânate în 2023 pentru a păstra deficitul bugetar într-o limită acceptabilă s-au acumulat la început de an 2024 și riscă să ducă la plata unor penalizări, întreruperea temporară a unor investiții și să afecteze activitatea unor instituții, după cum reiese din două memorandumuri adoptate în ședința de guvern de joi. Citește articolul
Atunci când compania achiziționează vehicule noi sau gestionează contracte de leasing auto, este important să știe cum sunt completate noile cărți de identitate ale vehiculelor.
Un ordin al ministrului Transporturilor, publicat ieri în Monitorul Oficial, stabilește conținutul noilor cărți de identitate ale vehiculelor, în care nu va mai fi menționat numele proprietarilor anteriori și nici al celui curent. Totuși, vechile documente de acest tip își vor păstra valabilitatea. Citește articolul
Prezintă un mecanism rapid de soluționare a conflictelor legate de contractele de servicii financiare, util atât pentru partea care achiziționează, cât și pentru cea care oferă servicii.
Litigiile dintre asigurați și asigurători pot fi soluționate mai rapid decât prin intermediul instanțelor de judecată. O entitate din cadrul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) din România, oferă un mecanism de rezolvare a disputelor între consumatori și operatori financiari non-bancare, cum ar fi asigurătorii și firmele de investiții, într-un mod rapid și gratuit. Aceasta, denumită SAL-Fin, facilitează concilierea și oferă două proceduri principale de soluționare a litigiilor: una care implică propunerea unei soluții și alta care implică impunerea unei soluții. Citește articolul
Pentru a înțelege cum funcționează stimulentele guvernamentale pentru cumpărarea de vehicule și cum pot fi luate în considerare la achizițiile de mașini pentru companie.
Cele mai cunoscute două programe ce vin în ajutorul celor ce vor să-și cumpere mașini noi, și anume Rabla Clasic și Rabla Plus, se vor lansa în 19 martie. Regulile celor două programe au suferit mai multe schimbări, printre altele, stimulentele din acest an pentru achiziția de mașini electrice ori hibride fiind reduse la jumătate față de cele din 2023, iar mașinile cumpărate prin cele două programe trebuie să se încadreze într-un anumit prag valoric. De asemenea, pe mașinile cumpărate cu stimulente de la stat vor trebui aplicate autocolante care să ajute la promovarea programelor Rabla. Citește articolul
Echipa de achiziții primește facturi de la furnizori și are nevoie ca acestea să fie clare și să conțină toate informațiile necesare (precum IBAN sau cod client) pentru a le procesa și a face plățile corect și rapid.
Sistemul e-Factura este o iniţiativă extrem de bună şi are nevoie doar de mici ajustări pentru a uşura semnificativ viaţa tuturor persoanelor juridice din România. Chiar dacă am putea să aducem anumite critici implementării făcute de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), diferenţa cea mai mare o pot face softurile şi platformele care generează facturile în format XML, inclusiv utilizatorii, solicitând softurilor să implementeze soluțiile de mai jos. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu semnarea contractelor pentru serviciile pe care compania le primește, inclusiv de la alte firme din grup. Articolul le spune ce trebuie să includă aceste contracte și cum să fie făcute pentru a nu crea probleme cu taxele.
Tema deductibilității serviciilor intragrup, în cazul plătitorilor de impozit pe profit, este în continuare de mare interes la controalele fiscale. Din acest motiv, specialiștii de la PwC România au detaliat la ce ar trebui să se aștepte companiile la inspecțiile fiscale din 2024. Citește articolul
Modificările la programele Rabla oferă ocazii de a reduce costurile pentru cumpărarea sau reînnoirea parcului auto al companiei, fiind important să se înțeleagă bine condițiile.
Prin intermediul a două ordine publicate luni în Monitorul Oficial, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurii (MMAP) a stabilit modificarea ghidurilor de finanțare a programelor Rabla Clasic și Rabla Plus. Printre modificările apărute se numără stabilirea unui prag valoric pentru prețul mașinilor achiziționate prin Rabla Clasic și reducerea celui existent pentru cumpărarea unui autovehicul electric (Rabla Plus). În plus, pentru a ajuta la promovarea programelor amintite, pe toate mașinile cumpărate astfel se vor aplica autocolante, care vor trebui păstrate pe parcursul perioadei de monitorizare. Potrivit președintelui Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), programele Rabla vor fi lansate săptămâna viitoare. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care sunt impozitați proprietarii persoane fizice care își închiriază bunurile, deoarece aceste informații pot fi relevante atunci când compania încheie contracte de închiriere cu astfel de persoane.
Explicăm astăzi ce trebuie să știe persoanele fizice despre declararea veniturilor din 2023 din cedarea folosinței bunurilor, prin declarația unică (D212), pentru care taxele aferente trebuie achitate până la data de 27 mai 2024. Pentru veniturile din chirii, persoanele fizice datorează impozit pe venit și, dacă este cazul, contribuția la sănătate (CASS). Citește articolul
Dacă legea va fi adoptată, acest departament va fi responsabil cu achiziționarea echipamentelor necesare pentru centrele de prim ajutor (ex: defibrilatoare, truse medicale) și, eventual, cu contractarea personalului calificat.
O propunere înregistrată la Parlament toamna trecută prevede că centrele comerciale, parcurile comerciale, hiper și supermagazinele trebuie să aibă centre de prim ajutor dotate cu truse de prim ajutor și defibrilatoare și personal pregătit să ofere primul ajutor. Propunerea a fost adoptată la prima Cameră luni și merge acum pentru discuții la Camerea Deputaților, care are votul decisiv, inițiatorii susținând că modificarea legislației în acest sens e necesară pentru a asigura asistență medicală de urgență în situații critice care pot apărea în spațiile comerciale frecventate de un număr mare de oameni. Cu toate acestea, operatorii economici, din calitatea lor de angajatori, sunt obligați de lege să ia măsuri pentru acordarea primului ajutor, având cel puțin un lucrător care să fi fost instruit în acest sens. Citește articolul
Este interesat de modul în care sunt stabilite prețurile de achiziție pentru materiile prime, de negocierile cu furnizorii (fermieri) și de impactul legislației asupra condițiilor contractuale și a puterii de negociere.
Unul dintre motivele importante din spatele protestelor fermierilor europeni – deși o mare parte din furia lor a fost îndreptată împotriva birocrației Uniunii Europene reprezentate de Green Deal și a concurenței din partea importurilor ieftine – este prețul mic de achiziție impus de marile companii din industria alimentară – „BigFood” – pentru produsele agricole. Citește articolul