Acest departament se ocupă cu detaliile practice și logistice ale submisiei documentelor, cum ar fi colectarea datelor de identificare ale firmei, pregătirea fizică sau electronică a documentelor pentru trimitere și respectarea termenelor limită.
Firmele trebuie să întocmească și să depună situațiile financiare anuale pentru 2022 până la finalul lunii mai 2023, iar regulile date în acest sens sunt incluse în Ordinul Ministerului Finanțelor (MF) 4.268/2022. Iată principalele coordonate de avut în vedere: Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de partea practică a documentelor oficiale și a autorizațiilor. Faptul că ștampila nu mai este necesară și că documentele pot fi electronice simplifică modul în care aceste autorizații sunt obținute și administrate.
Autorizația pentru distribuirea caselor de marcat nu mai trebuie ștampilată, astfel că aceasta poate fi emisă firmelor și în format electronic, conform unui ordin oficializat vineri de Ministerul Finanțelor. Citește articolul
Se discută despre reglementări privind accesul și utilizarea terenurilor în zona montană, inclusiv proprietăți publice și private, ceea ce poate afecta operațiunile și planurile de dezvoltare imobiliară ale unei companii.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Costurile cu energia electrică și gazele naturale sunt cheltuieli semnificative pentru operarea clădirilor și facilităților, iar evoluția acestora influențează direct bugetul administrativ.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament gestionează clădirile și spațiile fizice ale companiei. Noile cerințe de accesibilitate înseamnă modificări concrete la structura și dotările clădirilor, iar ei sunt responsabili de implementarea acestora.
O serie de clădiri, printre care cele aferente obiectivelor turistice ori sportive, cele de utilitate publică, dar și școlile ori universitățile, vor trebui adaptate astfel încât să fie cât mai accesibile mai multor persoane cu dizabilități. Noile condiții de accesibilitate se regăsesc într-o lege oficializată marți și care se va aplica din mai. Citește articolul
Dacă acest departament gestionează flota auto a companiei, este esențial să se asigure că vehiculele sunt folosite conform legii pentru a evita costuri suplimentare cu amenzi, pentru a reduce uzura și pentru a proteja bunurile companiei.
Poliția Română anunță că, până la sfârșitul săptămânii, se va desfășura acțiunea Speed, prin care se va verifica respectarea regimului legal de viteză, pentru prevenirea evenimentelor rutiere cauzate de viteza excesivă. În acest context, reamintim acum limitele de viteză stabilite de legislația rutieră în funcție de tipul drumului și sancțiunile pe care le riscă șoferii ce nu le respectă. Citește articolul
Acest departament gestionează cheltuielile cu flota auto a companiei (mașini de serviciu, transport angajați, etc.). Informațiile despre prețurile carburanților sunt esențiale pentru bugetarea și controlul acestor costuri administrative.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament gestionează clădirile și proprietățile. Este interesat de programele de reabilitare termică și de îmbunătățire a eficienței energetice, pentru a optimiza costurile de întreținere și a crește valoarea proprietăților administrate (fie că sunt deținute de companie sau de clienți).
Normele OUG 18/2009 privind creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe au fost înlocuite cu unele noi, ce sunt cuprinse într-un ordin al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) ce se aplică deja. Printre altele, prin noile norme s-a stabilit că interacțiunea beneficiarilor cu autoritățile, respectiv încărcarea documentelor aferente programului, se desfășoară prin intermediul platformei digitale „investitii.mdlpa.ro”. Citește articolul
Este relevant pentru departamentul care se ocupă de administrarea parcului auto al companiei (înmatriculări, mentenanță), inclusiv de asigurări și gestionarea daunelor, pentru a se asigura că mașinile sunt protejate și procesele sunt eficiente.
Polițele de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) nu sunt doar pentru a acoperi daunele provocate altui șofer într-un accident de mașină, ci și persoanelor care se află în mașina proprie în acel moment. Astfel, alegerea asiguratorului sau a unor servicii suplimentare (de pildă, decontarea directă) la încheierea unei polițe RCA devin foarte importante, mai ales în contextul retragerii autorizației de funcționare a Euroins, liderul de pe această piață. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu spațiile și facilitățile companiei. Trebuie să știe unde se vor desfășura inspecțiile fiscale – la ANAF sau la sediul companiei – pentru a pregăti spațiile necesare, dacă este cazul.
După mai bine de șapte ani de la introducerea modelului actual al avizului de inspecție fiscală, acesta a fost modificat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Noutățile țin de schimbările procedural-fiscale venite pe finalul anului trecut. Citește articolul