Responsabilii cu administrarea clădirilor și proprietăților firmei trebuie să știe cum să gestioneze fosele septice, să le înregistreze la primărie și să se asigure că sunt întreținute conform legii, inclusiv colectarea periodică a nămolului.
Pentru diminuarea poluării pânzei freatice și a apelor de suprafață, autoritățile de la noi vor să știe, mai ales în cazul deversărilor de ape reziduale (accidentale sau nu), cine e responsabil, astfel că au organizat un registru în care sunt trecute gospodăriile ce nu sunt legate la sistemul de canalizare. De aceea, au stabilit, printr-o hotărâre apărută în primăvară, obligația celor ce dețin fose septice de a se înscrie într-un registru organizat de primării. Obligația se aplică atât foselor septice în construcție, dar și celor construite deja, deținătorii celor din urmă fiind obligați să le înscrie la primărie până săptămâna viitoare. În caz contrar, deţinătorii foselor septice riscă amenzi de până la 10.000 de lei. Citește articolul
Se ocupă de gestionarea parcului auto al companiei și este interesat de simplificarea plăților pentru rovinietă și taxa de pod, deoarece acestea eficientizează sarcinile administrative legate de vehicule.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii care începe astăzi. Citește articolul
Programele de lucru flexibile și la distanță influențează direct necesarul de spații de birouri, administrarea acestora și gestionarea facilităților companiei.
Stabilirea unor programe individualizate de muncă, ce presupun un mod de organizare flexibil a timpului de lucru, poate fi soluția ideală de compromis pentru angajator și angajata care ar dori să se întoarcă la muncă, dar să poată să-și dedice o parte semnificativă din timp și copilului său. Dacă se înțeleg, angajata poate reveni la muncă, într-un program care să satisfacă nevoile ambelor părți. Dar dacă angajatorul nu e de acord, e obligat acum și să spună de ce nu. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de gestionarea utilităților pentru clădirile companiei, iar întârzierile la facturile de energie pot afecta bugetul și planificarea administrativă.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Inflația poate duce la creșterea costurilor pentru utilități, servicii și bunuri necesare funcționării administrative și întreținerii spațiilor companiei.
Dacă inflația din Europa de Vest ar urma să fie „îmblânzită”, conform celor mai multe prognoze, în decurs de un an, în rândul specialiștilor se conturează temeri din ce în ce mai mari că Europa Centrală se va confrunta cu creșteri accelerate de prețuri pentru ceva mai mult timp, potrivit unei analize Euractiv. Citește articolul
Este responsabil cu gestionarea spațiilor și facilităților, inclusiv cu asigurarea bolurilor pentru apă și mâncare pentru animale și afișarea anunțurilor la intrare, conform noilor cerințe legislative.
Pentru că nu există o reglementare la nivel național în acest sens, parlamentarii vor să permită accesul pisicilor și câinilor, alături de stăpânii lor, în instituțiile publice și mijloacele de transport în comun de pe tot cuprinsul țării. Măsura se găsește într-un proiect legislativ pus, în această săptămână, în dezbatere la Senat. Citește articolul
Administrarea unui număr mare de documente, fie ele pe hârtie sau în format electronic, reprezintă o provocare administrativă directă pentru acest departament.
Dacă ne uităm cu atenție la multe dintre modificările făcute clauzelor obligatorii din contractul individual de muncă, prin Legea 283, vom vedea că, de fapt, sunt contracte care conțin deja respectivele prevederi sau ar trebui să le conțină, ca rezultat al aplicării legii în ansamblu sau ca simplă expresie a punerii la nivel contractual a unor elemente de fapt. Iar confirmarea Inspecției Muncii că nu e nevoie de acte adiționale pentru a „zidi” aceste modificări în înțelegerile dintre angajați și angajatori ne ușurează deja munca. Totuși, câteva idei merită reținute: Citește articolul
Departamentul trebuie să știe dacă proprietățile sau viitoarele achiziții imobiliare ale companiei se află în zone cu risc de inundații, pentru a planifica protecția clădirilor și a infrastructurii.
Orice persoană interesată poate consulta, de puțină vreme, hărți de hazard și risc la inundații actualizate, potrivit unui anunț al Ministerului Mediului. Acestea indică zona care va fi inundată în timpul unor astfel de evenimente și care va fi impactul potențial al inundațiilor asupra vieții, bunurilor și sănătății oamenilor. Citește articolul
Articolul menționează necesitatea protecției fizice a spațiilor de lucru unde sunt prelucrate trimiterile poștale, responsabilitate ce revine acestui departament pentru a asigura un mediu de lucru sigur.
Poșta Română a fost amendată cu 2.000 euro de către Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) deoarece a pierdut o serie de documente ce conțineau date cu caracter personal. Citește articolul
Articolul oferă date despre tendințele de pe piața imobiliară, preferințele oamenilor pentru locuințe (mărimi, eficiență energetică) și migrația spre zone rurale, informații utile pentru deciziile legate de achiziții, închirieri de proprietăți sau amenajarea spațiilor de lucru ale companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul