Pentru a evalua impactul noilor reguli și posibilelor taxe asupra costurilor și strategiilor de gestionare a energiei în clădirile și proprietățile companiei.
În anumite condiții, prosumatorilor de energie electrică din surse regenerabile, adică inclusiv celor ce au panouri fotovoltaice, li se vor putea impune anumite taxe și tarife, potrivit unei ordonanțe adoptate de Guvern în ultima zi lucrătoare din luna noiembrie, chiar înainte de intrarea în minivacanța de Ziua Națională, și oficializată marți. Taxa, numită, în mod neoficial, “taxa pe soare”, este deja contestată, principala critică fiind că, prin introducerea ei, se descurajează producerea de energie “verde”. Citește articolul
Acest departament gestionează consumul de energie al clădirilor companiei și ar fi interesat de modalități de a reduce costurile prin producția proprie de energie și de condițiile de compensare, pentru a optimiza operațiunile și eficiența energetică a facilităților.
Parlamentarii vor să impulsioneze, printr-un proiect legislativ aflat în dezbaterea senatorilor, producția de energie electrică din surse regenerabile, astfel că propun ca prosumatorii să beneficieze de compensarea cantitativă stabilită de legislație pentru punctele de consum de la toate proprietăţile acestora, nu doar acolo unde se află instalaţia de producere, ca acum. Citește articolul
Informațiile sunt direct relevante pentru companiile din domeniul imobiliar (agenți și dezvoltatori) care au obligații specifice de declarare, și pentru gestionarea generală a documentelor și declarațiilor administrative ale firmei.
Nici anul 2022 n-a fost sărac în noutăți referitoare la regulile de prevenire a spălării banilor pe care trebuie să le respecte companiile. Astfel, printre altele, avem schimbări legate de controalele autorităților, activitatea agenților și dezvoltatorilor imobiliari și, mai ales, depunerea declarației cu beneficiarii reali. Citește articolul
De multe ori, personalul administrativ primește și se ocupă inițial de documente oficiale, cum ar fi amenzile. Este important să știe ce informații noi trebuie să caute și cum să le gestioneze corect.
Pe procesele-verbale de constatare a contravenţiilor vor apărea, pe lângă informațiile ce se trec în prezent, respectiv cele legate de data și locul încheierii, datele de identificare ale persoanei, descrierea contravenţiei, indicarea actului normativ prin care se stabileşte şi se sancţionează aceasta și altele, și informații privind modalităţile de plată a amenzilor, numele instituției către care se plătește și numărul contului în care se poate face plata. Schimbările sunt cuprinse într-un proiect legislativ pus recent în dezbaterea senatorilor. Citește articolul
Schimbările legate de TVA la locuințe sunt direct relevante pentru afacerile imobiliare, iar cele privind liniștea publică pot afecta gestionarea proprietăților și facilităților.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 28 noiembrie - 4 decembrie 2022. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Dacă firma deține câini (ex: pentru pază) sau administrează proprietăți unde pot exista animale, acest departament trebuie să se asigure că gestionarea acestora respectă legile în vigoare, evitând amenzi și probleme.
Câinii de rasă comună trebuie sterilizați, potrivit legislației în vigoare, altfel, stăpânii acestora riscă amenzi ce pot ajunge până la 10.000 de lei. Totodată, este interzisă abandonarea câinilor adoptați din adăposturi, nerespectarea acestei reguli putând fi pedepsită cu închisoarea. Citește articolul
Departamentul Administrativ este interesat de modalitățile de organizare a timpului de muncă și de rolul regulamentului intern în stabilirea programului de lucru și a repausului, asigurând buna funcționare operațională a companiei.
Repausul săptămânal rămâne, în continuare, o problemă a practicii în materia raporturilor de muncă, dar a cărei rezolvare o regăsim în mai multe articole din Codul muncii, iar scopul repausului ar trebui să fie o prioritate pentru toate cele trei părți implicate într-o relație de muncă. În mod artificial, dar justificat, am inclus și statul în toată discuția aceasta, pentru că de la stat vin, de cele mai multe ori, banii pentru „repararea” stricăciunilor produse de suprasolicitarea prin muncă. Citește articolul
Oferă ghidare privind cerințele legale și fiscale de care trebuie să țină cont la achiziția sau vânzarea de proprietăți, asigurând conformitatea tranzacțiilor și gestionarea eficientă a activelor imobiliare ale companiei.
Aplicarea TVA-ului redus la locuințe se face numai pentru cele care, nu doar scriptic, ci și faptic îndeplinesc condițiile de a fi, la momentul livrării către cumpărător, locuibile ca atare. Până acum, caracterul de locuibil ca atare era interpretat în mai multe moduri, organele fiscale incluzând aici și nivelul finisajelor uneori. Acum că știm exact ce presupune acest caracter, nu ar trebui să mai existe divergențe în practică și să se ceară plata diferenței de TVA. Cu toate acestea, cumpărătorii trebuie să fie atenți la ce semnează și ce primesc, astfel încât ce apare în contract să corespundă și realității la momentul livrării și, totodată, să nu semneze că acceptă riscul plății diferenței de TVA în cazul în care organele fiscale stabilesc că nu era aplicabil TVA-ul redus. Din 2023, totodată, avem și reguli noi de aplicare a cotei reduse. Citește articolul
Pentru a planifica programul de funcționare al sediilor și facilităților în timpul zilelor libere, a gestiona accesul și a asigura buna desfășurare a activităților administrative în perioadele de minivacanță.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii care începe astăzi. Citește articolul
Departamentul Administrativ și Real-Estate este direct impactat de modificările legate de prelungirea autorizațiilor de construire și de regulile pentru licențele turistice, fiind responsabil cu gestionarea proprietăților companiei și a operațiunilor administrative.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 21 - 27 noiembrie 2022. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul