Regulile noi privind ridicarea mașinilor parcate ilegal sunt relevante pentru gestionarea flotei auto și a parcărilor companiei. De asemenea, TVA-ul la locuințe și restituirea taxelor auto pot afecta achizițiile și administrarea proprietăților.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 14 - 20 noiembrie 2022. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Reglementarea prețurilor la energie are un impact direct asupra costurilor operaționale ale clădirilor și facilităților, fiind crucială pentru managementul bugetului departamentului și planificarea cheltuielilor.
România bifează 4 din cele 7 pre-condiții ale declanșării unei spirale de creștere a salariilor și prețurilor: o piață a muncii încordată, creștere de salarii în două cifre și apropiată de o inflație prodigioasă și politică fiscală relaxată, care le stimulează pe primele trei criterii. Citește articolul
Acest departament gestionează adesea parcul auto al companiei și spațiile de parcare. Informațiile despre ridicarea mașinilor sunt vitale pentru gestionarea eficientă a flotei, a costurilor și a conformității administrative.
Potrivit unor modificări ce au fost aduse recent Codului rutier, de duminică, mașinile ce staționează neregulamentar pe trotuare vor putea fi ridicate de autorități. Decizia privind ridicarea acestora va putea fi luată de polițiști fie în urma unei constatări directe a încălcării legislației rutiere, fie în urma unei sesizări. După cum stabilește legea, de ridicarea și depozitarea mașinilor se ocupă administrațiile publice locale sau administratorul drumului public. Pe de altă parte, proprietarii mașinilor sunt cei care trebuie să achite contravaloarea cheltuielilor pentru ridicarea, transportul și depozitarea unui vehicul staționat neregulamentar. Citește articolul
Departamentul Administrativ se ocupă frecvent de acte care necesită notari (cum ar fi contracte de închiriere sau vânzare-cumpărare imobiliară). Înțelegerea modului în care un notar devine calificat poate oferi încredere în serviciile notariale pe care compania le utilizează.
Data de 17 noiembrie este Ziua notarului public apărută ca urmare a intrării în vigoare în 1995 a Legii notarilor publici și a activități notariale nr. 36/1995. Cu această ocazie, prezentăm condițiile ce trebuie îndeplinite de cei care vor să devină notari stagiari sau notari public. Citește articolul
Articolul oferă detalii despre aprobarea și condițiile de desfășurare a activității în regim de telemuncă pentru funcționarii publici, influențând modul de organizare și administrare a spațiilor și resurselor instituției.
Codul muncii prevede, în prezent, o serie de reguli și pentru raporturile juridice de muncă neîntemeiate pe un contract individual de muncă, ceea ce confirmă faptul că, atunci când este în discuție o relație de muncă care se desfășoară între o persoană fizică și una juridică, iar contraprestația reprezintă salariul, avem la bază tot o relație de muncă, adică o serie de drepturi și obligații comune, însă și o serie de limitări. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de administrarea, întreținerea și modernizarea clădirilor companiei, inclusiv de asigurarea siguranței structurale și a eficienței energetice.
Consolidarea clădirilor cu risc seismic ridicat, indiferent dacă sunt deținute de persoane fizice sau firme, se va putea face în curând, așa cum s-a stabilit în vară, cu bani de la stat. Banii vor putea fi folosiți atât pentru lucrări de consolidare seismică, cât și pentru lucrări destinate creșterii eficienței energetice. Citește articolul
Gestionarea și întreținerea flotei de vehicule a companiei trebuie să respecte noile standarde Euro 7, asigurând conformitatea pe termen lung și planificarea înlocuirii vehiculelor.
Comisia Europeană (CE) propune noi standarde, numite Euro 7, pentru reducerea emisiilor poluante provenite de la vehicule și îmbunătățirea calității aerului. Pe lângă actualizarea și înăsprirea limitelor pentru emisiile de poluanți, printre noile cerințe se numără și asigurarea faptului că autoturismele noi rămân curate mai mult timp, respectiv că vehiculele respectă normele pentru o perioadă mai lungă decât cea din prezent. Citește articolul
Articolul menționează obligația angajatorului de a asigura transportul materialelor necesare telemuncii și condițiile de suportare a cheltuielilor aferente activității la distanță. Acest departament gestionează aspectele practice și logistice legate de echipamente și decontarea cheltuielilor, iar informațiile din articol îi ajută să înțeleagă obligațiile contractuale.
Lipsa corelării între modificările aduse Codului muncii (prin Legea 283/2022) și prevederile Legii telemuncii face ca în contracte de telemuncă să fie regăsite mai multe prevederi decât în cele în care nu se prestează muncă sub acest regim, iar acest lucru să fie perfect legal. Citește articolul
Informațiile despre fluctuațiile prețurilor pe piața imobiliară și accesul la credite pentru locuințe sunt utile pentru deciziile legate de achiziția, închirierea sau administrarea proprietăților și spațiilor companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Personalul din acest departament este adesea primul care primește corespondența oficială, inclusiv cererile de documente de la ANAF. Este crucial să știe să identifice rapid aceste solicitări urgente și să le direcționeze imediat către departamentele relevante (financiar, juridic) pentru a evita pierderea unor termene importante de răspuns sau contestare.
Tot mai multe companii se pot trezi cu solicitări de documente de la reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), fără să fie anunțate în prealabil despre desfășurarea unui control fiscal. Specialiștii avertizează că, în aceste cazuri, este vorba de obicei despre verificări documentare. Astfel, firmele trebuie să trateze solicitările cu maximă seriozitate, dacă nu vor să riște pierderea dreptului de a contesta eventualele decizii de impunere emise de ANAF în baza verificării documentare. Citește articolul