Acest departament gestionează clădirile și spațiile companiei (cum ar fi birouri, depozite sau proprietăți rezidențiale) și trebuie să știe regulile de instalare și folosire a camerelor de supraveghere pentru a proteja drepturile celor care folosesc aceste spații.
Prezența camerelor video de supraveghere la bloc a devenit ceva obișnuit pentru mulți dintre locatarii marilor orașe ale țării. Însă poate că nu toți știu că folosirea camerelor este posibilă numai în anumite limite legale, pentru scopuri clar stabilite de asociația de proprietari. Citește articolul
Articolul prezintă metode practice de organizare a spațiilor fizice și de gestionare a obiectelor, principii care pot fi adaptate și aplicate în gestionarea eficientă a birourilor, a spațiilor de depozitare sau a inventarului companiei de către departamentul Administrativ.
Pe mulți dintre noi, părinții ne trimiteau să facem curățenie în fiecare sâmbătă în camera noastră. Nici nu înțelegeam ce ni se cere. Dezordinea din ochii adulților era ordinea din perspectiva copiilor. Citește articolul
Conține instrucțiuni practice despre dezinfectarea spațiilor comune și a echipamentelor de birou, aerisirea camerelor și gestionarea stocurilor de materiale igienico-sanitare, esențiale pentru menținerea unui mediu de lucru sigur.
Ne-am reînceput activitatea și suntem puși în fața unor reguli noi, comportamente schimbate și gesturi zilnice mici, de care trebuie să fim constienti. Vlad Mixich, medic și expert în politici de sănătate, dr. Adrian Marinescu, medic primar boli infecțioase și ing. Iosif Răducu, consultant SSM-SU, ne explică cum să avem grijă de sănătatea noastră, a colegilor și a familiei și cum să ne modificăm rutinele zilnice de la serviciu, în webinarul MedLife – NEfrica de a munci împreună. Citește articolul
Gestionarea nevoilor logistice și de autoizolare ale angajaților care călătoresc, în special pentru cei trimiși în delegații sau expatriați, este o responsabilitate a acestui departament.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este adesea responsabil cu accesul în clădiri și cu spațiile fizice. Articolul este util pentru a înțelege cum trebuie organizată practic procedura de termometrizare la intrarea în companie, respectând legile de protecție a datelor.
În urma unei solicitări făcute de avocatnet.ro, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a clarificat că, atunci când termoscanarea unei persoane este urmată de arhivarea datelor rezultate, atunci această acțiune este considerată o prelucrare de date ce atrage obligația pentru cel ce a făcut prelucrarea să respecte Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Citește articolul
Este important pentru organizarea logisticii călătoriilor de afaceri ale personalului, asigurarea resurselor necesare și gestionarea formalităților administrative legate de deplasări.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul vizează direct gestionarea clădirilor, obligațiile proprietarilor și administratorilor în privința eficienței energetice și a dotărilor (precum stațiile de încărcare pentru mașini electrice), fiind crucial pentru buna funcționare și conformitatea imobilelor companiei.
Legea privind performanța energetică a clădirilor stabilește că, atunci când dau anunț de vânzare ori de închiriere a unor apartamente sau spații de birouri, investitorii, proprietarii sau administratorii acestora sunt obligați să includă în anunț și informații cu privire la indicatorii de performanță ai clădirii. Însă, de puțină vreme, au apărut și sancțiunile pentru cei ce nu respectă această regulă, mai exact, amenzi ce pot ajunge până la 2.500 de lei, care se vor aplica din 3 august 2020. Citește articolul
Departamentul administrativ gestionează bunurile companiei, inclusiv vehiculele, și este responsabil de corectitudinea actelor și de conformitatea cu procedurile de înmatriculare și transfer de proprietate.
La schimbarea proprietarului unei mașini, pe lângă bunul propriu-zis, cumpărătorii trebuie să primească de la vânzătorul acesteia o serie de documente, printre care și un exemplar al contractului de vânzare-cumpărare. Cei ce vor să completeze acest document o pot face la orice centru de acte auto sau, dacă vor să ocupe chiar ei de asta, cu costuri mai mici, să completeze modelul oficial, ce le este pus la dispoziție de către Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Citește articolul
Pentru că oferă informații esențiale pentru planificarea călătoriilor de afaceri ale angajaților, gestionarea vizitelor de la parteneri externi și pentru a oferi suport administrativ adecvat.
Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă (CNSU) a adoptat luni o hotărâre ce cuprinde atât țările pentru care nu se recomandă intrarea în izolare ori carantină a celor ce sosesc în țara noastră, cât și măsura reluării zborurilor către și dinspre acestea. Așadar, o parte dintre cei intră în România nu vor mai fi nevoiți să stea, timp de 14 zile, în izolare. Citește articolul
Pentru că decizia de a reduce spațiile de birouri și de a implementa munca de acasă are un impact direct asupra gestionării proprietăților și a infrastructurii fizice a firmei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul