avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1566 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT

UPDATE Oficial: Închiderea balcoanelor de la parter se face după reguli noi

Acest departament se ocupă de administrarea clădirilor și a spațiilor deținute sau închiriate de companie. Informațiile despre simplificarea procedurilor de autorizare pentru modificări structurale (cum ar fi închiderea balcoanelor) și despre necesitatea acordului asociației de proprietari sunt relevante pentru gestionarea eficientă a proprietăților și a relațiilor cu entitățile administrative ale clădirilor.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
27 Iulie 2020 | 5 | 29846 | Timp de citire: 2 min.

De astăzi, atunci când e vorba de creșterea securității unei locuințe sau a calității vieții locatarilor, documentația necesară pentru efectuarea lucrărilor de închidere a balcoanelor sau logiilor de la parterul unui bloc trebuie să conțină un acord primit din partea asociației de proprietari, nu a vecinilor, așa cum se întâmpla până acum. Schimbările aduse legislației privind autorizarea executării lucrărilor de construcții se regăsesc într-o lege ce a fost publicată vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Transportul alternativ se poate face, de-acum, și cu mașini ce au mai mult de cinci locuri

Acest departament se ocupă adesea de organizarea transportului pentru angajați (de exemplu, pentru evenimente, deplasări de serviciu). Știind că se pot folosi mașini de ridesharing mai mari, pot organiza mai bine deplasările grupurilor.

Andreea Tutulan în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
27 Iulie 2020 | 3297 | Timp de citire: 1 min.

Șoferii care au autoturisme cu mai mult de cinci locuri (dar nu mai mult de nouă locuri) pot să facă și ei transport alternativ de-acum, se arată într-o lege aplicabilă de azi. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce se întâmplă când te duci cu un avocat să discuți achiziția unui apartament la dezvoltator - file de poveste

Acest departament se ocupă cu achiziția, închirierea și gestionarea proprietăților pentru companie. Informațiile din articol sunt utile pentru a înțelege cum să negocieze cu dezvoltatorii și cum să evite problemele la achiziția de imobile, asigurând condiții avantajoase și sigure.

Simona Voiculescu în Editorial
Director Editorial, avocatnet.ro
25 Iulie 2020 | 7 | 5994 | Timp de citire: 9 min.

Să vorbești despre toate neregulile din vânzările imobiliare la dezvoltatori e complicat pentru că e complicat să te hotărăști cu ce să începi, în primul rând. Asta, dacă rămânem doar la aspectele economico-juridice. Nu pot intra pe tărâmul tehnic, de pildă, pentru că nu îl cunosc. Am avut însă o recentă discuție cu un avocat care mi-a dat o idee de unde să încep: de la cum contractele de vânzare au devenit texte pe care le accepți ca pe scripturi în piatră, pe care semnezi sau pleci, că-s alții mai superficiali la rând. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Asigurarea locuințelor și furtunile: Ce acoperă polița obligatorie și cea facultativă

Pentru a asigura că proprietățile administrate de companie sunt conforme cu legea privind asigurarea obligatorie și pentru a ști ce pași trebuie urmați în cazul apariției unor daune provocate de dezastre naturale.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
24 Iulie 2020 | 1 | 12002 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care, de câteva zile, cam toate zonele țării noastre sunt afectate de ploi abundente, care generează inundații și chiar alunecări de teren, prezentăm astăzi riscurile acoperite de cele două tipuri de asigurări pentru locuințe, respectiv asigurarea obligatorie și cea facultativă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Asociațiile de proprietari în vreme de pandemie: Ședințele de bloc se pot organiza în această perioadă, dar cu respectarea unor măsuri speciale

Departamentul se ocupă de gestionarea spațiilor companiei. Informațiile despre numărul maxim de persoane și condițiile de siguranță în spațiile închise sau deschise sunt utile pentru a aranja și utiliza corect sălile de ședințe și alte zone comune.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
24 Iulie 2020 | 6 | 11868 | Timp de citire: 2 min.

Locatarii de la bloc sunt obligați ca, în prima parte a fiecărui an, să se întâlnească pentru a discuta aspecte legate de organizarea imobilului. Astfel, atunci când vor să stabilească acțiuni viitoare într-un imobil, cum ar fi renovarea interioară sau exterioară a acestuia, ori pentru a stabili bugetele pentru aceste acțiuni, cei ce locuiesc la bloc trebuie să se întâlnească într-o ședință. Iată cum se pot organiza acum, în contextul epidemiei de coronavirus, ședințele la bloc. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Harta joburilor disponibile în România. Mitul asistaţilor social care nu vor să muncească, eliminat de statistici

Detalii despre durata penelor de curent sunt importante pentru gestionarea clădirilor, planificarea sistemelor de rezervă și asigurarea continuității operațiunilor zilnice.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
24 Iulie 2020 | 637 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controale firme: Inspectorii ANPC și cei sanitari își intensifică activitatea în stațiunile de la mare

Se ocupă de administrarea și întreținerea spațiilor companiei. Problemele de igienă a spațiilor și ustensilelor, menționate în articol, sunt o responsabilitate directă a acestui departament.

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
23 Iulie 2020 | 1374 | Timp de citire: 2 min.

Până la finalul sezonului estival din acest an, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și cei ai Autorității Naționale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) vor continua verificările pe care le fac deja la firmele ce-și desfășoară activitate în stațiunile de la malul Mării Negre, potrivit unor informări de presă recente. Controalele vor viza, în principal, magazinele, terasele, piețele, dar și hoteluri ori pensiuni. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Parchezi pe locurile rezervate celor cu handicap? De sâmbătă riști o amendă de 10.000 de lei

Creșterea amenzilor pentru parcarea pe locurile destinate persoanelor cu dizabilități face ca gestionarea parcărilor și a facilităților companiei să fie mai strictă pentru a evita sancțiuni.

Andreea Tutulan în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
23 Iulie 2020 | 14 | 23445 | Timp de citire: 1 min.

Noile modificări aduse legii pentru protecția și promovarea drepturilor pentru persoanele cu handicap au mărit considerabil amenzile pentru cei care ocupă locurile de parcare marcate ca fiind destinate persoanelor cu dizabilități, se arată într-o lege care a fost publicată miercuri în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ai probleme cu urșii? Statul îți va da 2.000 de lei ca să-ți împrejmuiești casa cu gard electric

Înțelegerea măsurilor de protecție împotriva faunei sălbatice pentru proprietățile deținute sau administrate în zonele vizate de program, chiar dacă finanțarea e pentru persoane fizice, pentru o mai bună gestionare a facilităților.

Andreea Tutulan în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
23 Iulie 2020 | 1 | 2846 | Timp de citire: 1 min.

Statul va acorda până la 2.000 de lei pentru fiecare persoană care vrea să-și monteze garduri electrice ca să-și protejeze locuința de animalele sălbatice precum urșii, se arată într-un proiect de ordin al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP), lansat în dezbatere publică pe site-ul instituției. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE De sâmbătă, angajatorii vor avea noi obligații față de salariații cu handicap și vor risca unele amenzi majorate

Acest departament este responsabil de adaptarea spațiilor de muncă (rampe, birouri ajustabile, etc.) pentru a asigura accesibilitatea cerută de lege pentru persoanele cu dizabilități.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Iulie 2020 | 3 | 4930 | Timp de citire: 1 min.

Programul de lucru și sarcinile locurilor de muncă vor trebui să fie adaptate de angajatori în funcție de ce pot să facă efectiv salariații care au handicapuri, conform unei legi apărute aseară în Monitorul Oficial. Totodată, anumite amenzi deja existente și care au legătură cu angajarea persoanelor cu handicap vor fi majorate. Citește articolul