Persoanele responsabile cu administrarea sediilor și a actelor companiei vor găsi utilă această informație pentru a ști ce documente sunt necesare (sau nu mai sunt necesare) pentru înregistrarea sau modificarea adresei sediului social.
Au intrat în vigoare recent unele modificări la Legea societăților nr. 31/1990 - mai exact, unele simplificări ce presupun mai puține formalități de îndeplinit cu autoritățile și eliminarea unor restricții. Printre acestea, în Legea societăților scrie acum că nu mai e necesar un document care să ateste acordul vecinilor de bloc la schimbarea destinației în sediu de firmă dacă la respectivul sediu nu se desfășoară activitate. Citește articolul
Departamentul gestionează spațiile fizice ale companiei și trebuie să le adapteze conform noilor cerințe (curățenie sporită, aerisire, marcaje pentru distanțare, dispensere cu dezinfectant, covorașe dezinfectante), asigurând un mediu sigur.
De la începutul lunii iulie au intrat în vigoare, potrivit unei hotărâri de Guvern, noi măsuri cu privire la starea de alertă. Astfel, se permite organizarea cursurilor pentru adulți cu cel mult 20 de persoane, activitățile recreative și sportive se pot desfășura cu până la zece persoane, iar polițiștii și militarii pot organiza evenimente cu până la 200 de persoane. Pentru a completa cadrul legislativ, vineri, autoritățile au publicat în Monitorul Oficial și regulile ce trebuie respectate la organizarea activităților. Citește articolul
Articolul menționează simplificarea procedurilor de înregistrare a companiilor și de reorganizare (fuziuni), ceea ce influențează direct sarcinile administrative legate de documentele și actele juridice ale firmei.
Săptămâna trecută au fost eliminate, prin intermediul Legii nr. 102/2020, restricțiile care existau în legislația societăților cu privire la posibilitatea unui asociat unic - fie persoană juridică, fie persoană fizică - de a deține această calitate în mai multe societăți cu răspundere limitată (SRL). Acum că acest lucru este posibil, există mai multe avantaje pentru antreprenori, conform unui articol apărut pe blog-ul PwC România. Citește articolul
Acest departament poate fi interesat de sfaturile legate de organizarea logistică a controlului fiscal, cum ar fi gestionarea interacțiunilor angajaților cu inspectorii în spațiile comune și asigurarea unui mediu controlat pentru desfășurarea inspecției.
Companiile care sunt supuse unei inspecții fiscale în această perioadă ar trebui să aibă o relație corectă cu inspectorii de stat. În esență, Mircea Dumitrașcu, partener la Darian DRS Tax, recomandă ca firmele să pună la dispoziție numai ceea ce li se cere, să includă în discuțiile cu autoritățile numai persoane competente și să facă tot posibilul să fie mereu la curent cu derularea inspecției fiscale. În plus, în partea a doua a articolul am indicat și câteva dintre direcțiile de control pe care le au autoritățile în prezent. Citește articolul
Acest departament gestionează sediile și spațiile de lucru ale companiei. Noile reguli privind sediul social, precum posibilitatea ca mai multe firme să funcționeze la aceeași adresă sau simplificarea obținerii avizelor pentru destinația imobilului, sunt direct relevante pentru activitatea lor.
Ca urmare a intrării în vigoare, în cursul weekend-ului, a unor modificări la Legea societăților, începând de azi, în relația cu Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), reprezentanții firmelor scapă de obligația de a prezenta mai multe documente, ceea ce simplifică procedurile atunci când vorbim de înființarea firmelor sau de oficializarea unor modificări apărute în cadrul acestora. Citește articolul
Abordarea telemuncii ca o tendință majoră are un impact direct asupra necesarului de spații de birouri, gestionării facilităților și strategiilor imobiliare ale companiilor.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se ocupă de spațiile companiei (sediile) și de administrarea acestora. Articolul clarifică cerințele administrative și legale pentru stabilirea unui sediu social, mai ales când este vorba de o adresă într-un apartament, ajutând la gestionarea corectă a documentației și a conformității locațiilor companiei.
Legea societăților a fost modificată, astfel că cei care vor să schimbe destinația imobilului nu vor mai avea nevoie de acordul vecinilor, însă numai în situația în care la sediul social nu se desfășoară activitate, se arată într-o lege publicată joi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Oferă informații esențiale despre impozitele aplicabile la tranzacțiile imobiliare ale companiei, ajutând la administrarea corectă a patrimoniului și facilităților.
De la începutul lunii februarie 2017, persoanele care vând case sau terenuri trebuie să plătească impozit doar dacă suma de bani cu care vând proprietățile depășește un anumit prag, iar dacă acesta este depășit se aplică o cotă unică de impozitare, se arată în Legea nr. 227/2015. Citește articolul
Acest departament este adesea responsabil pentru gestionarea contractelor de utilități ale companiei (inclusiv gaze) și trebuie să știe cum să acționeze în cazul unor probleme cu furnizorul.
Consumatorii de gaze au trecut, de la 1 iulie, într-o nouă „etapă” a pieței, în sensul că aceasta s-a liberalizat în privința prețurilor. Cu alte cuvinte, statul nu mai stabilește prețul de furnizare, astfel că furnizorul și consumatorul pot să negocieze contractele de furnizare. De aceea, s-ar putea ivi multe situații necunoscute, în practică, ceea ce ar putea duce la neînțelegeri. Vestea bună, pentru consumatori, este că, în asemenea cazuri, se poate ajunge la soluționarea acelor probleme, fără a fi necesară introducerea unei acțiuni în justiție - care ar putea fi costisitoare și ar putea să dureze. Citește articolul
Se ocupă direct de gestionarea clădirilor și a parcărilor și trebuie să știe ce modificări și instalații sunt necesare pentru a respecta legea.
Asigurarea sistemelor pentru reîncărcarea vehiculelor electrice va deveni obligatorie pentru investitori, proprietari și administratorii de clădiri noi, rezidențiale și nerezidențiale, precum și în cazul clădirilor existente care trec prin renovări majore. Chestiunea e prevăzută într-o lege apărută miercuri în Monitorul Oficial și care se va aplica începând de mâine. Citește articolul