Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este responsabil de gestionarea documentelor administrative ale companiei (ex: autorizații de funcționare, înmatriculări de mașini, diverse permise). Anularea prelungirii valabilității actelor îi obligă să verifice și să reînnoiască rapid documentele expirate pentru a evita sancțiuni.
Recenta decizie a Curții Constituționale a României (CCR), ce stabilește, în principal, că amenzile date în contextul stării de urgență sunt neconstituționale, vizează și valabilitatea documentelor ce expiră în perioada ce se va încheia spre sfârșitul acestei săptămâni, dar și termenul în care se poate face preschimbarea acestora, respectiv trei luni de la ridicarea stării de urgență, mai exact, va suspenda cele două măsuri. Citește articolul
Oferă informații esențiale despre relația chiriaș-proprietar, negocierile de chirie și modul în care taxele pe proprietate sunt gestionate în practică, ajutând la administrarea spațiilor.
Guvernul a adoptat săptămâna trecută posibilitatea reducerii cu până la jumătate a impozitelor pe clădiri pe 2020 pentru proprietarii marilor spații comerciale care au redus chiriile în perioada aceasta. Desigur, decizia în sine de a aplica reducerea și procentul aparține fiecărei autorități locale. Prin asta, Guvernul spune că speră să ajute chiriașii, însă e posibil ca decidenții să ignore anumite practici din piață cu privire la plata acestor impozite. Citește articolul
Implică organizarea fizică a spațiului (marcaje pentru distanțare, separarea șoferului, gestionarea accesului în stații) și procedurile de curățenie și dezinfecție a vehiculelor și instalațiilor.
Atât Institutul Național de Sănătate Publică, dar și Ministerul Afacerilor Interne, în proiectele de documentele publicate astăzi spre consultare publică (ambele atașate prezentului articol), menționează obligația purtării măștii de protecție în mijloacele de transport în comun. În plus, mai sunt o serie de obligații, atât pentru călători, cât și pentru cei care organizează astfel de activități. Citește articolul
Pentru a se asigura că spațiile de lucru (saloane, zone de așteptare) respectă cerințele de igienă, distanțare fizică și aerisire, și pentru a gestiona stocurile de materiale de igienă necesare.
Institutul Național de Sănătate Publică a elaborat o serie de Recomandări de sănătate publică pentru măsuri specifice ce vor fi dispuse de instituțiile competente privind reluarea activității în domenii specifice după încetarea stării de urgență. Iată, deci, ce obligații vor avea frizeriile, saloanele de cosmetică și toți ceilalți furnizori de servicii de îngrijire personală. Citește articolul
Pentru a organiza spațiile de lucru (birouri, magazine, zone comune), a asigura igienizarea constantă, ventilarea și respectarea distanțelor fizice, precum și gestionarea accesului în incintă conform noilor reguli.
Ce măsuri de relaxare vor fi impuse, dar și ce obligații vor avea angajatorii după 15 mai? Măsurile de prevenire și control a răspândirii coronavirusului sars-cov-2, propuse pentru a intra în vigoare începând cu starea de alertă, din data de 15 mai 2020, conțin câteva precizări în acest sens. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care sunt gestionate spațiile, accesul persoanelor și cerințele de igienă (cum ar fi dezinfectarea sau limitarea numărului de persoane pe o anumită suprafață), informații utile pentru administrarea oricărei clădiri sau locații.
În proiectul de Măsuri de prevenire și control a răspândirii coronavirusului sars-cov-2, propuse pentru a intra în vigoare începând cu starea de alertă, din data de 15 mai 2020, publicat de MAI astăzi se fac referiri și la modul în care se poate merge la biserică după 15 mai 2020. E vorba despre situații speciale în care se pot aplica aceste măsuri de relaxare. Citește articolul
Se ocupă de gestionarea transportului angajaților și a vehiculelor companiei, așa că este important să știe când și cum se pot deplasa, inclusiv pentru întreținerea mașinilor.
Ministerul Afacerilor Interne a publicat un proiect de document privind Măsurile de prevenire și control a răspândirii coronavirusului sars-cov-2, propuse pentru a intra în vigoare începând cu starea de alertă, din data de 15 mai 2020. Iată măsurile de relaxare ce trebuie respectate după 15 mai. În acesta se menționează și conditiile deplasării în afara localităților, după 15 mai 2020. Citește articolul
Informațiile despre curățenie, dezinfectare și evitarea aglomerației sunt cruciale pentru stabilirea protocoalelor de igienă și siguranță în clădirile companiei, asigurând un mediu de lucru sănătos pentru angajați și vizitatori.
Știți modelul mamei catalogată drept exagerată care spală obsesiv copilul pe mâini, are în permanență gel dezinfectant cu care curăță tot ce prinde în cale și fuge mâncând pământul când vede în față un potențial pericol pentru familia ei? Ei bine, a venit momentul în care să nu ne mai dăm ochii peste cap în fața acestor comportamente, pentru că traversăm o perioadă de criză care impune măsuri de criză. Așadar, să devenim exact ca acea mamă! Citește articolul
Se ocupă de administrarea și întreținerea clădirilor și a facilităților companiei. Articolul este extrem de relevant pentru că detaliază modul de obținere a autorizațiilor de securitate la incendiu, inclusiv pentru modificări de spații, aspect vital pentru funcționarea legală și sigură a proprietăților companiei.
Autoritățile au clarificat ce semnături trebuie să conțină documentele pentru obținerea avizului sau autorizațiilor de securitate la incendiu, se arată într-un ordin al Ministerului Afacerilor Interne (MAI), publicat astăzi în Monitorul Oficial. În acest sens, cererile trebuie să fie însoțite de semnătura electronică a investitorilor sau beneficiarilor, iar documentația tehnică trebuie să conțină și semnătura tuturor celor care participă la proiectarea și verificarea proiectului. Citește articolul
Definirea 'spațiilor închise' și obligația măștilor afectează modul în care sunt gestionate clădirile și facilitățile companiei, inclusiv regulile pentru personal.
Persoanele vulnerabile definite prin Legea privind venitul minim garantat ar putea primi măști gratuit din partea statului român, a anunțat joi premierul Ludovic Orban. Așa cum se arată în actul normativ precizat este vorba despre familiile și persoanele singure, însă premierul a cerut o definiție clară a acestor categorii vulnerabile din partea ministrului muncii, Violeta Alexandru. Citește articolul