Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Datele despre preferința pentru munca de acasă sunt esențiale pentru planificarea spațiilor de birouri, gestionarea costurilor cu utilitățile și real-estate-ul, precum și pentru adaptarea infrastructurii la un model de lucru hibrid.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Amânarea plății chiriilor pentru sediile companiei este o informație directă care influențează gestionarea spațiilor și costurile administrative ale firmei.
Președintele statului a dat luni asigurări că 14 mai va fi ultima zi de stare de urgență în România, iar instituirea stării de alertă, pentru perioada tranzitorie, se va face din 15 mai. Multe măsuri au fost adoptate de Guvern în contextul stării de urgență, măsuri cu adresabilitate largă: de la firme, la simplii cetățeni. O analiză a acestora raportat la "momentul 15 mai", în cele ce urmează, dar și o scurtă trecere în revistă a măsurilor care ar putea sau trebui să fie adoptate în următoarea perioadă: Citește articolul
Acest departament trebuie să cunoască noile reguli privind activitățile de birou, ca să poată pregăti spațiile și să se asigure că totul este în ordine pentru angajați, respectând măsurile de siguranță.
Premierul Ludovic Orban a declarat luni seară că, după 15 mai, vor fi deschise hotelurile, dar nu şi restaurantele, cafenelele sau barurile, deoarece ele au risc epidemiologic mai mare. Și mall-urile vor rămâne închise după această dată. Citește articolul
Informațiile despre reorganizarea spațiilor de lucru, asigurarea materialelor de igienă și amenajarea zonelor de izolare sunt relevante pentru gestionarea logistică și operațională a biroului și facilităților.
Indiferent că vorbim de o firmă mică cu un număr redus de angajați sau de o multinațională, toate companiile, mai mici sau mai mari, au obligația de a asigura securitatea și sănătatea în muncă (SSM). Acest aspect devine cu atât mai important cu cât țările din întreaga lume, inclusiv România, se confruntă cu o situație specială generată de epidemia de coronavirus. În astfel de perioade, comunicare cu angajații și asigurarea unui climat corespunzător la locul de muncă, ținând cont de recomandările autorităților, sunt esențiale, informează Organizația Internațională a Muncii (OIM). Citește articolul
Acest departament gestionează spațiile și facilitățile companiei și trebuie să adapteze modul de utilizare a acestora (ex: restricții de acces, măsuri de igienă) conform noilor reguli de siguranță și distanțare socială.
După ce președintele României a declarat astăzi că starea de urgență nu va mai fi prelungită, o soluție intermediară este instituirea stării de alertă. Aceasta face mai ușoară tranziția de la perioada actuală, în sensul că vor fi luate măsuri de autorități pentru a putea să limiteze, în continuare, efectele coronavirus, dar acestea vor avea un impact mai redus asupra drepturilor și libertăților persoanelor. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă noile reguli privind purtarea măștilor, igiena și distanțarea socială, pentru a le implementa în clădirile companiei și a asigura un mediu de lucru sigur.
Cu ocazia unei conferințe de presă ținute astăzi, președintele Klaus Iohannis a anunțat că starea de urgență nu va fi prelungită după 14 mai, dar va fi înlocuită cu starea de alertă, reglementată, de asemenea, prin lege. Măsurile se vor relaxa încetul cu încetul, din 15 mai, iar deplasarea în interiorul localității se va face fără declarație pe propria răspundere. Citește articolul
Detaliază modificările necesare în amenajarea birourilor (necesitatea separatoarelor, igienă sporită, personal de curățenie) și în gestionarea spațiilor pentru a asigura un mediu de lucru sigur și eficient.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea și întreținerea clădirilor și spațiilor companiei, inclusiv de igienă. Implementarea unei astfel de soluții de dezinfectare cade în sarcina lor.
Cercetătorii din Hong Kong spun că au creat o substanță pe care o numesc înveliș antiviral și te protejează până la 90 de zile de virus. Substanța creată de aceștia se numește MAP-1 și le-a luat cercetătorilor din cadrul University of Science and Technology (HKUST) zece ani să o dezvolte. Potrivit acestora, ar oferi protecție „semnificativă” împotriva bacteriilor și virusurilor, inclusiv împotriva celui care provoacă COVID-19. Citește articolul
Cei care gestionează clădirile și terenurile companiei (birouri, depozite etc.) trebuie să cunoască noile reguli pentru înregistrarea sau actualizarea datelor acestor proprietăți. Aceasta îi ajută să administreze mai eficient patrimoniul firmei și să se asigure că actele sunt în ordine.
Două documente importante pot lipsi, mai nou, din documentația cadastrală, în anumite condiții, potrivit unor recente modificări legislative adoptate de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI). Prin acestea, Agenția a simplificat modalitatea de înscriere a imobilelor în evidenţele de cadastru şi carte funciară. Citește articolul
Se ocupă de aspectele practice, cum ar fi achiziția și mentenanța caselor de marcat, precum și gestionarea semnăturilor electronice pentru ca departamentele să poată lucra online cu statul.
În condițiile actuale, în care o bună parte a activității comerciale s-a mutat în spațiul online, o firmă care vrea să treacă la comerțul pe internet ar trebui să cunoască implicațiile fiscale ale mutării, avertizează specialiștii PwC România. Citește articolul