Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament trebuie să se asigure că spațiile de lucru și echipamentele (cum ar fi soluțiile de dezinfectare) respectă regulile de igienă, distanțare minimă între persoane și aerisirea regulată, așa cum sunt detaliate în articol.
Odată cu instituirea stării de alertă, mai multe domenii și-au reluat activitățile, însă cu respectarea unor măsuri de siguranță. Prin urmare, persoanele care intră într-o frizerie trebuie să fie foarte atent triate și programate, astfel încât să nu existe clienți în sala de așteptare, se arată într-un ordin al Ministerului Economiei (ME) și al Ministerului Sănătății (MS), publicat sâmbătă în Monitorul Oficial. De asemenea, angajatorii trebuie să asigure materiale de protecție și substanțe dezinfectante. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea clădirilor și spațiilor de lucru, iar articolul le cere să reorganizeze birourile, să asigure dezinfectanții și să creeze un mediu sigur pentru toți.
Autoritățile au adoptat recent mai multe măsuri în domeniul sănătății și securității în muncă (SSM) valabile pentru toți angajatorii din țară pe perioada stării de alertă. Măsurile vizează aspecte precum instruirea salariaților, adaptarea regulilor interne și documentelor ce țin de SSM, obligația de a desemna un responsabil cu măsurarea temperaturii angajaților, dotarea cu anumite produse și echipamente de protecție. Citește articolul
Necesită aceste informații pentru a organiza activitatea de la birou, a gestiona deplasările esențiale ale personalului și a se asigura că spațiile firmei respectă toate normele de siguranță impuse.
Ministerul Afacerilor Interne a oferit recent răspunsuri pentru mai multe întrebări ridicate în jurul măsurilor anunțate începând cu 15 mai, când România a intrat oficial în stare de alertă. Citește articolul
Este responsabil cu gestionarea spațiilor de birouri și a facilităților, iar articolul abordează deciziile legate de prezența fizică la birou versus munca de acasă, în contextul aglomerării și al adaptării spațiilor.
Organisme de muncă internaționale, oficiali guvernamentali, specialiști din domeniul medical și nu numai recomandă firmelor să opteze cât de mult pot pentru munca la distanță în următoarea perioadă. Totuși, dacă trecerea la telemuncă s-a făcut "în pripă", atunci când starea de urgență a permis schimbarea locului muncii și fără modificări contractuale, dacă opțiunea de criză se transformă într-una pe termen mai lung, e necesară adaptarea contractelor - excepția din perioada stării de urgență nu mai există, iar, mai mult decât atât, munca de acasă nu poate fi impusă celor care nu sunt de acord cu această variantă - mai exact, consimțământul lor este absolut necesar. Citește articolul
Departamentul Administrativ se ocupă de curățenia și igienizarea spațiilor. Articolul oferă detalii despre dezinfectarea suprafețelor, tipurile de substanțe sigure (clor diluat, alcool, apă oxigenată) și modul de utilizare, fiind esențial pentru menținerea unui mediu de lucru igienic și sigur.
Relaxarea restricțiilor este aici și odată cu aceasta putem ieși mai mult și mai des cu copiii afară. Vestea bună vine însă și cu necesitatea de a dezinfecta mai des mâinile celor mici. Despre igiena și îngrijirea mâinilor copiilor în timpul pandemiei am discutat cu medicul dermatolog Diana Plăcintescu. Ea are multe sfaturi utile pentru părinți pentru perioada care urmează și în care igienizarea mâinilor va fi o provocare mai mare decât oricând. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu administrarea spațiilor și a operațiunilor zilnice. Implementarea practică a măsurilor precum luarea temperaturii la intrare, inclusiv echipamentele necesare și procedurile de acces, ar cădea în sarcina acestui departament, care trebuie să înțeleagă implicațiile acestei acțiuni.
Constatarea zilei e că zilele acestea, prin avalanșa de legi apărute în umbra coronavirus, suntem în situația de-a alege: îmi permit, financiar și ca reputație, să încalc legea x sau legea y? Când două reglementări se bat cap în cap și te obligă să faci lucruri aparent ilegale, orice ai alege, viața devine mai interesantă. E cazul, spre exemplu, al "termometrizării" (ce termen) recomandate de MAI și DSP, dar care nu pare a fi inclusă ca obligație legală în legea trecută prin Parlament. Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea clădirilor, utilităților, echipamentelor de birou și a altor servicii generale, unde există adesea oportunități de a reduce cheltuielile zilnice.
Majoritatea companiilor se întâlnesc cu nevoia de a diminua costurile, însă cum pot face asta fără să frustreze angajații sau să ia măsuri drastice, vizibile pentru public? Citește articolul
Acest departament administrează proprietățile companiei (cum ar fi centrele comerciale) și este interesat de orice măsură care poate reduce costurile de operare și deținere, inclusiv impozitele locale.
Autoritățile locale pot să le acorde proprietarilor de centre comerciale și alte spații cu asemenea destinație reduceri de până la 50% la impozitul pe clădiri dacă aceștia, la rândul lor, au acordat facilități chiriașilor lor, precum reducerea de 50% a chiriei. Aceste prevederi sunt cuprinse într-o ordonanță de urgență a Guvernului, publicată joi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Departamentul se ocupă de gestionarea spațiilor fizice ale companiei (birouri, magazine, terase) și trebuie să știe ce reguli se aplică pentru deschidere, acces și dotări (măști, dezinfectanți).
Măsurile de relaxare stabilite recent de Parlament pentru perioada stării de alertă se vor aplica începând de luni, după ce legea care le conține a apărut astăzi în Monitorul Oficial. Totuși, Guvernul deja a instituit azi starea de alertă și a dat o serie de măsuri deja aplicabile. Teoretic, fiind de rang superior, legea va avea prioritate începând de luni. Citește articolul
Detaliile despre termenul extins pentru obținerea certificatelor de stare de urgență sunt relevante pentru gestionarea documentelor oficiale și a birocrației.
Subvenționarea de către stat, la cerere, a indemnizațiilor de șomaj tehnic pentru salariații suspendați și a indemnizațiilor pentru profesioniști se aplică pentru toată luna mai 2020, conform OUG 70/2020, care a fost oficializată aseară și care se aplică deja. Totodată, firmele vor putea cere încă o lună amânarea ratelor la credite și obținerea certificatelor de stare de urgență. Iată, concret, cele mai importante forme de ajutor care au fost prelungite: Citește articolul