avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1049 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT
România online

UPDATE Cererile de înscriere în cartea funciară se pot face și online, mai nou. ANCPI extinde serviciile din platforma e-Terra

Conținutul este important pentru că explică noile metode online prin care se pot gestiona actele pentru proprietățile companiei, precum înregistrarea sau modificarea terenurilor și clădirilor, simplificând munca zilnică.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
13 Mai 2020 | 5834 | Timp de citire: 2 min.

Ținând cont de situația actuală și de dorința de a limita cât mai mult interacțiunile fizice, Guvernul a adoptat recent printr-o ordonanță posibilitatea ca mai multe operațiuni ce țin de cartea funciară să se facă online, iar măsura a fost recent publicată. De asemenea, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a anunțat extinderea unor servicii online, precum plata pentru prima înscriere, parcelare sau dezmembrare. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Numărul interacțiunilor online cu administrațiile locale a crescut de 12 ori în acest an

Digitalizarea relației cu administrațiile locale simplifică obținerea de documente, avize și gestionarea taxelor locale, aspecte esențiale pentru buna funcționare administrativă și pentru proprietățile companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
13 Mai 2020 | 680 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Modele de devize - deviz de service AUTO și GSM (P)

Acest departament ar fi interesat, deoarece se ocupă adesea de emiterea și gestionarea diverselor tipuri de documente interne și externe necesare pentru buna funcționare a companiei, inclusiv cele menționate în articol (facturi, oferte, chitanțe etc.).

Facturis Online în Știri & Revista presei
13 Mai 2020 | 5711 | Timp de citire: 1 min.

Devizul este documentul de evaluare anticipat desfășurării lucrărilor de proiectare, ce cuprinde cantitățile de materiale/piese cu costul aferent, precum și a forței de muncă necesare în executarea unei construcții, instalații, reparații etc. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În această perioadă, autoritățile fac controale privind măsurile de securitate fizică. Ce fel de firme au primit până acum vizita polițiștilor

Acest departament se ocupă de administrarea clădirilor și a spațiilor, inclusiv de implementarea sistemelor de securitate fizică, fiind direct interesat de cerințele autorităților și de evitarea amenzilor pentru neconformitate.

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
12 Mai 2020 | 3970 | Timp de citire: 2 min.

De la începutul anului, polițiștii au făcut, la nivelul întregii țări, o serie de controale destinate atât prevenirii și combaterii infracţiunilor contra bunurilor firmelor, cât și verificării legalității funcționării firmelor de securitate, pentru problemele întâlnite aplicând amenzi de aproape 2,5 milioane de lei, potrivit unui comunicat recent al Poliției Române. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Stare de alertă: Cum se va desfășura activitatea în instanțe în următoarea perioadă. Vacanța judecătorească, doar în august

Acest departament trebuie să știe cum funcționează accesul în instanțe, cum se fac programările și ce reguli trebuie respectate pentru ca angajații să poată depune documente sau să participe la audiențe.

avocatnet.ro în Mediul juridic
12 Mai 2020 | 6583 | Timp de citire: 2 min.

Măsuri privind desfășurarea activității administrativ-judiciare în instanțele judecătorești începând cu data de 15 mai 2020 au fost adoptate astăzi de Consiliul Superior al Magistraturii (CSM). Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Continuitate activitate IMM: Aspecte financiare și strategice la care să fii atent și cum să ții afacerea pe linia de plutire

Articolul menționează curățarea și dezinfectarea birourilor, amânarea plăților pentru chirii și utilități, și renegocierea contractelor de leasing, toate fiind în aria de responsabilitate a acestui departament.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Mai 2020 | 4644 | Timp de citire: 4 min.

Întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) trebuie să-și continue activitatea cu mare atenție, în perioada următoare, dacă vor să-și păstreze afacerile funcționale, în contextul crizei coronavirusului. Din acest motiv, specialiștii Federației Internaționale a Contabililor au emis o serie de recomandări financiare și strategice pentru IMM-uri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

O nouă ordonanță militară stabilește regulile ce trebuie respectate în ultimele zile de stare de urgență

Informațiile despre starea de alertă și măsurile de relaxare sunt relevante pentru planificarea re-deschiderii birourilor, gestionarea spațiilor și a personalului de suport, adaptându-se la noile reguli operaționale.

Andreea Tutulan în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
12 Mai 2020 | 1878 | Timp de citire: 1 min.

Orașul Țăndărei a ieșit din carantină, iar zborurile către și dinspre Spania rămân suspendate, până la ieșirea din starea de urgență, se arată într-o nouă ordonanță militară publicată luni în Monitorul Oficial. De asemenea, personalul navigant, maritim și fluvial nu intră în carantină, dacă nu prezintă simptome ale infecției cu coronavirus. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Trecerea la starea de alertă

UPDATE Măsuri de relaxare aplicabile din 15 mai. Proiectul de lege, în forma adoptată azi de Guvern

Implică modificări semnificative în gestionarea spațiilor de lucru, necesitatea dezinfectării frecvente, implementarea triajului la intrare și asigurarea distanțării sociale, aspecte directe ale administrării clădirilor și facilităților.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
11 Mai 2020 | 17147 | Timp de citire: 10 min.

Guvernul a adoptat în ședința de astăzi un proiect de lege privind măsurile de prevenire și control pentru răspândirea coronavirusului, care se vor aplica odată cu trecerea la starea de alertă, din data de 15 mai 2020. Întregul conținut al proiectului de lege, care va ajunge acum la Parlament pentru a fi dezbătut este ataștat articolului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Companiile care au terenuri ar trebui să înceapă curând distrugerea ambroziei, dacă nu vor să riște amendarea

Este responsabil cu întreținerea terenurilor și proprietăților companiei și trebuie să știe ce măsuri practice trebuie luate (cosit, erbicidat etc.) pentru a respecta legea și a evita amenzile.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Mai 2020 | 2881 | Timp de citire: 2 min.

Autoritățile locale se ocupă în luna mai de inventarierea terenurilor infestate cu ambrozie, o buruiană cu flori al cărui polen provoacă alergii la oameni. După inventariere, autoritățile vor trimite somații către firmele și persoanele fizice care au terenuri, pentru a lua măsuri de distrugere a buruienii. În caz contrar, în urma controalelor, amenzile vor putea ajunge până la 20.000 de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Recomandări pentru angajatori, la reluarea activităților din 15 mai. Ce reguli trebuie respectate în birouri, hoteluri și saloane de înfrumusețare

Acest departament este responsabil cu organizarea spațiului de birouri și a altor incinte, cu igiena și cu întreținerea sistemelor de ventilație și climatizare, pentru a respecta noile norme de siguranță și distanțare.

Andreea Tutulan în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
11 Mai 2020 | 1 | 3304 | Timp de citire: 4 min.

Odată cu ieșirea din starea de urgență, domeniile de activitate care au fost închise vor fi deschise treptat, însă reluarea activității va depinde de respectarea unor măsuri de siguranță. Institutul Național de Sănătate Publică (INSP) a emis o serie de recomandări pentru angajatorii a căror activitate a fost restricționată în perioada stării de urgență. Este vorba despre saloanele de înfrumusețare, despre firmele care își desfășoară activitatea în birouri deschise sau despre hoteluri. Citește articolul