Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Conținutul este important pentru că explică noile metode online prin care se pot gestiona actele pentru proprietățile companiei, precum înregistrarea sau modificarea terenurilor și clădirilor, simplificând munca zilnică.
Ținând cont de situația actuală și de dorința de a limita cât mai mult interacțiunile fizice, Guvernul a adoptat recent printr-o ordonanță posibilitatea ca mai multe operațiuni ce țin de cartea funciară să se facă online, iar măsura a fost recent publicată. De asemenea, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a anunțat extinderea unor servicii online, precum plata pentru prima înscriere, parcelare sau dezmembrare. Citește articolul
Digitalizarea relației cu administrațiile locale simplifică obținerea de documente, avize și gestionarea taxelor locale, aspecte esențiale pentru buna funcționare administrativă și pentru proprietățile companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat, deoarece se ocupă adesea de emiterea și gestionarea diverselor tipuri de documente interne și externe necesare pentru buna funcționare a companiei, inclusiv cele menționate în articol (facturi, oferte, chitanțe etc.).
Devizul este documentul de evaluare anticipat desfășurării lucrărilor de proiectare, ce cuprinde cantitățile de materiale/piese cu costul aferent, precum și a forței de muncă necesare în executarea unei construcții, instalații, reparații etc. Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea clădirilor și a spațiilor, inclusiv de implementarea sistemelor de securitate fizică, fiind direct interesat de cerințele autorităților și de evitarea amenzilor pentru neconformitate.
De la începutul anului, polițiștii au făcut, la nivelul întregii țări, o serie de controale destinate atât prevenirii și combaterii infracţiunilor contra bunurilor firmelor, cât și verificării legalității funcționării firmelor de securitate, pentru problemele întâlnite aplicând amenzi de aproape 2,5 milioane de lei, potrivit unui comunicat recent al Poliției Române. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum funcționează accesul în instanțe, cum se fac programările și ce reguli trebuie respectate pentru ca angajații să poată depune documente sau să participe la audiențe.
Măsuri privind desfășurarea activității administrativ-judiciare în instanțele judecătorești începând cu data de 15 mai 2020 au fost adoptate astăzi de Consiliul Superior al Magistraturii (CSM). Citește articolul
Articolul menționează curățarea și dezinfectarea birourilor, amânarea plăților pentru chirii și utilități, și renegocierea contractelor de leasing, toate fiind în aria de responsabilitate a acestui departament.
Întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) trebuie să-și continue activitatea cu mare atenție, în perioada următoare, dacă vor să-și păstreze afacerile funcționale, în contextul crizei coronavirusului. Din acest motiv, specialiștii Federației Internaționale a Contabililor au emis o serie de recomandări financiare și strategice pentru IMM-uri. Citește articolul
Informațiile despre starea de alertă și măsurile de relaxare sunt relevante pentru planificarea re-deschiderii birourilor, gestionarea spațiilor și a personalului de suport, adaptându-se la noile reguli operaționale.
Orașul Țăndărei a ieșit din carantină, iar zborurile către și dinspre Spania rămân suspendate, până la ieșirea din starea de urgență, se arată într-o nouă ordonanță militară publicată luni în Monitorul Oficial. De asemenea, personalul navigant, maritim și fluvial nu intră în carantină, dacă nu prezintă simptome ale infecției cu coronavirus. Citește articolul
Implică modificări semnificative în gestionarea spațiilor de lucru, necesitatea dezinfectării frecvente, implementarea triajului la intrare și asigurarea distanțării sociale, aspecte directe ale administrării clădirilor și facilităților.
Guvernul a adoptat în ședința de astăzi un proiect de lege privind măsurile de prevenire și control pentru răspândirea coronavirusului, care se vor aplica odată cu trecerea la starea de alertă, din data de 15 mai 2020. Întregul conținut al proiectului de lege, care va ajunge acum la Parlament pentru a fi dezbătut este ataștat articolului. Citește articolul
Este responsabil cu întreținerea terenurilor și proprietăților companiei și trebuie să știe ce măsuri practice trebuie luate (cosit, erbicidat etc.) pentru a respecta legea și a evita amenzile.
Autoritățile locale se ocupă în luna mai de inventarierea terenurilor infestate cu ambrozie, o buruiană cu flori al cărui polen provoacă alergii la oameni. După inventariere, autoritățile vor trimite somații către firmele și persoanele fizice care au terenuri, pentru a lua măsuri de distrugere a buruienii. În caz contrar, în urma controalelor, amenzile vor putea ajunge până la 20.000 de lei. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu organizarea spațiului de birouri și a altor incinte, cu igiena și cu întreținerea sistemelor de ventilație și climatizare, pentru a respecta noile norme de siguranță și distanțare.
Odată cu ieșirea din starea de urgență, domeniile de activitate care au fost închise vor fi deschise treptat, însă reluarea activității va depinde de respectarea unor măsuri de siguranță. Institutul Național de Sănătate Publică (INSP) a emis o serie de recomandări pentru angajatorii a căror activitate a fost restricționată în perioada stării de urgență. Este vorba despre saloanele de înfrumusețare, despre firmele care își desfășoară activitatea în birouri deschise sau despre hoteluri. Citește articolul