Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul prezintă soluții practice pentru organizarea spațiului de birou și a modului de lucru (distanțare între birouri, lucrul pe ture, restricționarea accesului în anumite încăperi) pentru a respecta regulile de siguranță.
Companiile care în aceste zile vor sau urmează să își reia activitatea la sedii trebuie să țină cont atât de regulile pregătite de autorități, cât și de alte recomandări utile care le permit să asigure un cadru adecvat de muncă pentru salariați. Chiar dacă starea de urgență s-a terminat, România intră în starea de alertă și în continuare există unele restricții importante. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu gestionarea spațiilor de lucru și asigurarea condițiilor de igienă și siguranță, cum ar fi dezinfectanții sau adaptarea birourilor pentru distanțarea fizică, menționate în articol.
Distanțarea socială generată de pandemia de coronavirus a creat o situație fără precedent pe piața muncii. Nu toți angajații au putut lucra de acasă, așa că unii au fost nevoiți să meargă la birou sau pe teren, fiind mult mai expuși riscului de îmbolnăvire. Printre locurile de muncă ce prezintă un risc foarte ridicat de infectare cu coronavirus se numără domeniul vânzărilor și cel al serviciilor de cazare, în timp ce la polul opus, cu un risc foarte scăzut de infectare, se află domeniul energetic (furnizarea de gaze și electricitate), mineritul sau domeniul comunicării, informează Centrul European pentru Dezvoltarea Formării Profesionale (CEDEFOP). Citește articolul
Se ocupă de administrarea clădirilor și a flotei de mașini, iar regulile de deplasare pot afecta modul în care sunt gestionate acestea, inclusiv deplasările pentru întreținerea proprietăților sau a vehiculelor.
Începând de astăzi, timp de 30 de zile, România este în stare de alertă, potrivit Hotărârii Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă (CNSU) nr. 24/2020. Prin această hotărâre, CNSU a venit cu mai multe măsuri, printre care și obligativitatea unei declarații pe propria răspundere pentru anumite tipuri de deplasări, al cărei model este atașat mai jos, la finalul acestui articol. Citește articolul
Implementarea practică a triajului epidemiologic la intrarea în clădire (cum ar fi instalarea de termometre și dispensere pentru dezinfectant) și gestionarea accesului în sediu pentru toți cei care intră sunt responsabilități ale acestui departament.
Angajatorii cu peste 50 de salariați, fie din mediul privat, fie de la stat vor putea să adopte, pe perioada stării de alertă, programe individualizate de muncă fără să aibă nevoie de acordul angajaților. De asemenea, autoritățile vor putea impune firmelor obligația de a realiza un triaj zilnic al celor care intră în incintă sau chiar măsuri precum termometrizarea. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă regulile privind desfășurarea sau suspendarea activității în sediile companiei, precum și alte măsuri care afectează utilizarea spațiilor și a bunurilor, pentru a asigura funcționarea conformă.
Odată legiferată starea de alertă în România în contextul epidemiei de COVID-19, vom avea și un regim de amenzi contravenționale special, ce sancționează atât firmele care nu se vor supune limitărilor impuse de autorități, cât și persoanele fizice. Cea mai mică amendă e de 500 de lei, dar va putea ajunge și la 10.000 de lei pentru firme. Citește articolul
Responsabil cu adaptarea spațiilor și a modului de funcționare a clădirilor companiei la noile reguli de siguranță și restricții.
Deși se preconiza că va exista un vid legislativ de câteva zile, până ce intră în vigoare legea adoptată miercuri de Parlament pentru trecerea României la starea de alertă, premierul a anunțat că Guvernul va face azi demersurile necesare pentru ca starea de alertă să fie instituită de mâine, înainte de apariția legii. Totodată, premierul a spus că azi se va da o ordonanță de urgență pentru a prelungi acordarea anumitor ajutoare de stat introduse în timpul stării de urgență, cum ar fi subvenționarea șomajului tehnic. Citește articolul
Acest departament gestionează spațiile fizice ale companiei (magazine, birouri, depozite) și trebuie să știe ce activități sunt permise, ce reguli de igienă și acces trebuie implementate și cum să administreze operațiunile zilnice conform noilor restricții.
Odată cu instituirea stării de alertă, mai multe tipuri de spații și afaceri vor putea fi redeschise, inclusiv micile mall-uri, săli de spectacol, librării și biblioteci. Măsurile adoptate miercuri în Parlament fac însă referire la unele reguli stricte de protecție, pe care autoritățile le vor stabili ulterior, nefiind exclusă suspendarea activităților dacă măsurile nu sunt respectate. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu administrarea clădirilor și spațiilor de lucru, asigurându-se că sunt respectate normele de distanțare, igienă, ventilație și că spațiile sunt reconfigurate corespunzător.
Ce ar putea să însemne distanțarea socială la birou, în următoarea perioadă? Autoritățile și specialiștii arată toți înspre o reconfigurare pe cât posibil a birourilor, micșorarea numărului angajaților care se află simultan într-un birou, limitarea accesului în spațiile foarte mici, protocoale sanitare pentru salariați, dar și pentru terții care intră în clădire. Citește articolul
Oferă detalii despre amenajarea spațiilor, asigurarea materialelor de igienă și protecție (măști, dezinfectanți), managementul fluxului de persoane și dezinfectarea regulată a suprafețelor, aspecte administrative esențiale.
Chiar dacă școlile se vor redeschide la toamnă, Bacalaureatul și Evaluarea Națională se vor desfășura la datele stabilite. Prin urmare, Ministerul Educației și Cercetării (MEC) și Ministerul Sănătății (MS) au emis un ordin pentru stabilirea regulilor ce vor trebui respectate de toți cei care vor avea acces în școli, în următoarea perioadă, pentru pregătirea examenelor. Citește articolul
Se ocupă de gestionarea spațiilor fizice ale companiei, așa că trebuie să știe ce reguli de igienă, dezinfectare și distanțare socială trebuie respectate pentru a asigura un mediu sigur.
Marți, la Senat au ajuns trei noi propuneri legislative care includ măsuri pentru companii în contextul epidemiei de coronavirus, acestea aflându-se abia la începutul traseului legislativ. Printre altele, acestea fac referire la prelungirea subvenționării șomajului tehnic din banii statului, stimularea reactivării șomerilor sau despăgubirea celor care au cumpărat pachete turistice înainte ca România să intre în starea de urgență. Citește articolul