Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Îi ajută să știe cum pot folosi semnăturile electronice pentru documente administrative, contracte de închiriere sau permise, simplificând birocrația internă.
Mai nou, instituțiile și autoritățile publice sunt obligate să primească de la firme și persoanele fizice documentele semnate electronic, conform unei recente ordonanțe de urgență. În acest sens, s-a stabilit că documentele cu semnătură electronică avansată au valoare de înscrisuri sub semnătură privată, adică acte semnate de mână. Până acum, numai semnătura electronică calificată era considerată echivalentul semnăturii de mână, semnătura electronică avansată și cea simplă având anumite caracteristici din care derivă un nivel mai scăzut de încredere. Citește articolul
Acest departament gestionează spațiile închiriate ale firmei și este direct interesat de orice măsuri care pot influența plățile chiriilor și utilităților pentru aceste spații, mai ales în situații de criză.
Amânarea chiriilor și plăților la utilități pentru întreprinderile mici și mijlocii (IMM) este un beneficiu acordat de circa două săptămâni, însă aplicarea sa concretă a devenit posibilă abia de curând, din cauză că nu puteau fi cerute certificatele de situații de urgență. Citește articolul
Multe dintre cheltuielile administrative, precum cele legate de birouri, utilități sau servicii conexe, pot fi considerate 'neesențiale' sau pasibile de amânare în procesul de optimizare a costurilor.
Ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu, afirmă că, în acest moment, la minister nu există niciun proiect privind restructurarea aparatului bugetar sau tăieri de salarii în sectorul public. Citește articolul
Trebuie să știe dacă asigurarea acoperă cheltuielile legate de gestionarea și întreținerea spațiilor (dezinfectare, închidere birouri) și a infrastructurii, în cazul anumitor evenimente.
Una dintre posibilele reacții ale companiilor la criza generată de coronavirus și la măsurile luate de autorități pentru a limita efectele acesteia ar putea fi să se întrebe dacă sunt acoperite de polițele de asigurări pentru consecințele unor asemenea evenimente. Răspunsul, astfel cum este menționat într-un articol al celor de la NNDKP, este că totul depinde de formularea contractului și interpretarea clauzelor acestuia. Citește articolul
Componenta de "Real-Estate" din acest departament ar fi interesată de schimbările pe piața imobiliară, de prețurile locuințelor și de condițiile pentru achiziția de proprietăți, informații relevante pentru evaluări sau strategii imobiliare ale companiei.
Programul “Prima Casă” a fost înlocuit recent cu un altul asemănător, numit “O familie, o casă”, ce aduce, de principiu, o reducere a costurilor de finanțare pentru cei interesați de cumpărarea sau construirea unei case. În acest context, prezentăm astăzi tot ce trebuie să știe despre acest nou program cei ce-și doresc o locuință. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile și spațiile companiei. Noua lege permite organizarea nunților civile în aer liber, ceea ce ar putea însemna noi oportunități sau reglementări pentru utilizarea grădinilor, parcurilor sau a altor spații exterioare aflate în gestiunea companiei, mai ales dacă aceasta deține hoteluri, muzee sau alte locații cu potențial.
Cei ce vor să se căsătorească vor putea organiza ceremonia de cununie civilă și în afara primăriei sau altor clădiri, adică se pot căsători și în grădini publice, parcuri, pe plaje și în alte locuri situate în aer liber, după cum prevede un act normativ ce a apărut luni în Monitorul Oficial. Citește articolul
Schimbările în rutele de transport public și traficul rutier pot afecta accesibilitatea sediului companiei și timpul de deplasare al angajaților, aspecte importante pentru gestionarea facilităților și a parcării.
Autovehiculele destinate transportului public de persoane vor putea circula pe liniile de tramvai pentru a parcurge mai repede distanțele, dar și ca să faciliteze schimbul mijloacelor de transport în comun pentru călători. Prevederea este cuprinsă într-o lege publicată luni în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament este interesat de orice aspect legat de costurile de funcționare a sediilor, cum ar fi chiria și utilitățile, mai ales când există posibilitatea amânării plăților în perioade dificile.
În perioada stării de urgență, inclusiv avocații pot beneficia de unele măsuri dispuse de Guvern pentru firme și persoane fizice. Astfel, cei care își întrerup activitatea din cauza epidemiei de coronavirus au dreptul la o indeminzație de 75% din salariul mediu brut, beneficiază de amânarea unor plăți și nu li se suspendă calitatea de avocat. Citește articolul
Dacă firma are credite pentru proprietăți sau leasing pentru spații, este important să știe dacă și cum poate amâna plățile, pentru a gestiona mai bine bugetul departamentului și obligațiile legate de clădiri.
Amânarea plății ratelor la credite pe o perioadă de până la nouă luni este conținută de o ordonanță de Guvern adoptată recent și care are, de azi, și norme de punere în aplicare. Măsura se aplică tuturor celor ce au credite contractate la bănci sau la IFN-uri, indiferent dacă-s persoane fizice sau firme. Citește articolul
Se ocupă de rezervările de călătorie pentru angajați și trebuie să fie la curent cu toate interdicțiile pentru a gestiona corect logistica.
Guvernele din întreaga lume au reacționat la amenințarea coronavirus cu măsuri fără precedent în ceea ce privește limitarea drepturilor cetățenilor, cu scopul de a limita contactul între persoane și de a limita astfel extinderea epidemiei. Citește articolul