avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 984 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT

Ordonanța militară 8: De azi se aplică unele permisii și restricții pentru anumite afaceri

Decizia de a menține deschise căminele de bătrâni și centrele rezidențiale necesită gestionarea infrastructurii și a facilităților, asigurându-se condiții optime de funcționare pe durata stării de urgență.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
10 Aprilie 2020 | 7 | 3097 | Timp de citire: 2 min.

Începând de astăzi, odată cu apariția în Monitorul Oficial a Ordonanței Militare 8/2020, avem în vigoare o serie de măsuri ce vizează afacerile din România. Iată cele mai importante chestiuni: Citește articolul

ACCES GRATUIT

CNAIR: Până duminică, rovinietele și taxa de pod nu vor fi emise prin SMS sau aplicație

Pentru a informa șoferii companiei despre metodele alternative de plată a taxelor de drum și pentru a se asigura că flota auto funcționează fără probleme, evitând probleme logistice și amenzi.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
9 Aprilie 2020 | 3054 | Timp de citire: 1 min.

Cei ce vor să utilizeze în următoarea perioadă rețeaua de drumuri din țara noastră și să plătească rovinieta sau taxa de pod prin SMS ori prin aplicație trebuie să știe că, așa cum a anunțat recent Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), acest lucru nu va fi posibil până la sfârșitul săptămânii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

UPDATE Majoritatea măsurilor luate de Guvern pentru firme și PFA-uri au devenit accesibile

Pentru a cunoaște posibilitatea de a amâna plățile pentru chirii și utilități, ceea ce ajută la optimizarea costurilor de funcționare a sediilor și activelor firmei.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Aprilie 2020 | 1 | 6101 | Timp de citire: 3 min.

În ultimele săptămâni, Guvernul a oficializat mai multe forme de ajutor direct sau indirect (mai ales) pentru întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri), dar și pentru persoanele fizice autorizate (PFA), printr-o serie de ordonanțe de urgență. Deși acestea nu erau accesibile din start, majoritatea au devenit aplicabile în practică în ultimele zile. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Videoconferintă LIVE, astăzi: Soluții de accelerare a interacțiunii online dintre stat și companii

Digitalizarea interacțiunilor cu Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) și primăriile simplifică procedurile administrative și de gestionare a proprietăților, fiind de interes pentru departamentul administrativ.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
9 Aprilie 2020 | 685 | Timp de citire: 3 min.

CursDeGuvernare.ro, în parteneriat cu CIO Office din cadrul Secretariatului General al Guvernului, vă invită să participați joi, 9 aprilie 2020, în intervalul 15.30 – 18.00 la dezbaterea online, în direct „CoronaDigitalizarea: Soluții de accelerare a interacțiunii online  dintre stat și  companii” Citește articolul

ACCES GRATUIT

Termenele în care amenzile pot fi plătite la jumătate și contestate sunt suspendate pe perioada stării de urgență

Acest departament se ocupă de diverse aspecte administrative și logistice ale companiei și poate fi cel care primește notificări de amenzi pentru diverse abateri (ex: legate de spații, vehicule sau alte reguli generale). Este important să știe că termenele de plată sau de contestare a acestora au fost suspendate.

Alexandros Bakos în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
9 Aprilie 2020 | 7020 | Timp de citire: 2 min.

Evenimentele generate de criza coronavirus și schimbările impuse prin diferitele modificări ale unor reguli au efect și asupra termenelor în care persoanele care sunt amendate contravențional pot să plătească sancțiunea la jumătate din valoarea acesteia și pot face plângere împotriva procesului verbal de contravenție. Mai exact, curgerea acestor două termene este suspendată pe perioada cât este decretată starea de urgență și, dacă nu au început să curgă înainte de a fi instituită acea stare, acestea nu mai curg (însă doar pe perioada stării de urgență). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Senatorii vor să respingă regulile stabilite de Guvern pentru circulația trotinetelor electrice

Departamentul poate fi interesat de regulile de circulație dacă angajații vin la birou cu trotinetele electrice și dacă există necesitatea de a le gestiona parcarea sau accesul în incintă.

avocatnet.ro în Ghid auto
9 Aprilie 2020 | 2622 | Timp de citire: 1 min.

Ordonanța de urgență care stabilește regulile și amenzile pentru cei care folosesc trotinetele electrice ar putea fi respinsă prin proiect de lege de Senat, urmând să ajugă la Camera Deputaților pentru decizia finală. Așadar, indiferent de decizia senatorilor, deputații vor avea ultimul cuvânt în ceea ce privește aprobarea sau respingerea regulilor referitoare la folosirea trotinetelor electrice. Dacă acestea nu vor fi agreate nici de senatori, nici de deputați, atunci prevederile ordonanței de urgență nu se vor mai putea aplica. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Condițiile pentru ca avocații, notarii și executorii să beneficieze de amânarea plății chiriei și utilităților, oficializate

Acest departament este direct responsabil cu administrarea birourilor și a contractelor de utilități, fiind interesat de orice reglementare care permite gestionarea cheltuielilor legate de chirie și servicii pentru spațiile firmei.

Alexandros Bakos în Mediul juridic
Redactor, avocatnet.ro
9 Aprilie 2020 | 3537 | Timp de citire: 2 min.

În urmă cu câteva săptămâni, Guvernul a stabilit, prin Ordonanța de urgență (OUG) nr. 29/2020 că și avocații, notarii sau executorii judecătorești vor putea beneficia de amânarea plății chiriilor și a utilităților pentru sediile unde își desfășoară activitățile, atât timp cât durează starea de urgență. Era nevoie, însă, de niște norme de punere în aplicare, care au devenit efective miercuri, după ce au apărut în Monitorul Oficial.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Guvernul a stabilit prin OUG că, în relația cu statul, semnătura electronică avansată are valoare de semnătură de mână

Îi ajută să știe cum pot folosi semnăturile electronice pentru documente administrative, contracte de închiriere sau permise, simplificând birocrația internă.

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Aprilie 2020 | 1 | 9072 | Timp de citire: 3 min.

Mai nou, instituțiile și autoritățile publice sunt obligate să primească de la firme și persoanele fizice documentele semnate electronic, conform unei recente ordonanțe de urgență. În acest sens, s-a stabilit că documentele cu semnătură electronică avansată au valoare de înscrisuri sub semnătură privată, adică acte semnate de mână. Până acum, numai semnătura electronică calificată era considerată echivalentul semnăturii de mână, semnătura electronică avansată și cea simplă având anumite caracteristici din care derivă un nivel mai scăzut de încredere. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum soliciți, ca IMM, amânarea la plata chiriilor pentru spațiul în care îți desfășori activitatea

Acest departament gestionează spațiile închiriate ale firmei și este direct interesat de orice măsuri care pot influența plățile chiriilor și utilităților pentru aceste spații, mai ales în situații de criză.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
8 Aprilie 2020 | 5330 | Timp de citire: 2 min.

Amânarea chiriilor și plăților la utilități pentru întreprinderile mici și mijlocii (IMM) este un beneficiu acordat de circa două săptămâni, însă aplicarea sa concretă a devenit posibilă abia de curând, din cauză că nu puteau fi cerute certificatele de situații de urgență. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ministrul Finanțelor: „Trebuie luate decizii privind cheltuielile”. Ce spune despre tăieri de salarii

Multe dintre cheltuielile administrative, precum cele legate de birouri, utilități sau servicii conexe, pot fi considerate 'neesențiale' sau pasibile de amânare în procesul de optimizare a costurilor.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
8 Aprilie 2020 | 582 | Timp de citire: 1 min.

Ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu, afirmă că, în acest moment, la minister nu există niciun proiect privind restructurarea aparatului bugetar sau tăieri de salarii în sectorul public. Citește articolul