avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1101 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

UPDATE De săptămâna viitoare, vor putea fi cerute certificatele de stare de urgență. Procedura a fost publicată

Acest departament este direct responsabil pentru plata chiriilor și a utilităților. Posibilitatea de a amâna aceste plăți, cu ajutorul certificatului, este o informație esențială pentru gestionarea eficientă a cheltuielilor și a resurselor administrative ale companiei.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
26 Martie 2020 | 28508 | Timp de citire: 2 min.

Companiile care au activitatea afectată direct de măsurile luate de autorități în perioada stării de urgență pot cere în curând certificate de stare de urgență de la Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri (MEEMA) pentru a putea beneficia de unele măsuri puse la dispoziție de stat. Procedura obținerii acestui certificat a fost oficializată miercuri, e gratuită și exclusiv electronică. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus - stare de urgență

Inclusiv firmele care au datorii la stat pot primi ajutoare din bani publici

Articolul menționează amânarea plăților pentru chirii, utilități și impozite locale, aspecte care intră în responsabilitatea acestui departament pentru gestionarea cheltuielilor și resurselor imobiliare.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Martie 2020 | 1 | 4563 | Timp de citire: 2 min.

În contextul stării de urgență declarate din cauza pandemiei de coronavirus, Guvernul a decis să acorde o serie de ajutoare directe și indirecte pentru afacerile din România - companii, persoane fizice autorizate și alți profesioniști. Acestea se acordă chiar dacă beneficiarii figurează actualmente cu datorii la stat. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirusul și activitatea firmelor

Noile obligații de stat în casă: Deplasările în interes de serviciu nu pot fi folosite pentru a masca rezolvarea unor chestiuni personale

Departamentul Administrativ se asigură că personalul esențial poate ajunge la birou și că materialele necesare funcționării companiei pot fi aduse, respectând regulile de deplasare impuse de autorități.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
25 Martie 2020 | 3650 | Timp de citire: 2 min.

Ca urmare a efectelor celei de-a treia ordonanțe militare, circulația persoanelor pe străzi este puternic restricționată și trebuie să se încadreze în una din excepțiile expres prevăzute de acest act normativ pentru a fi justificate. Problema care ar putea apărea aici e că unele din aceste excepții ar putea fi abuzate, pentru a justifica activități ce clar nu s-a dorit a fi permise. În acest context, voi discuta despre problema deplasărilor în scop de serviciu și cum poate fi abuzată această excepție. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Majoritatea firmelor își analizează acum contractele comerciale în derulare. Cum le ajută statul și care e cel mai important instrument pe care îl au la dispoziție?

Articolul menționează direct posibilitatea amânării la plată a chiriilor și a utilităților, o măsură de interes major pentru departamentul care gestionează proprietățile, spațiile și serviciile administrative ale companiei.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
25 Martie 2020 | 2222 | Timp de citire: 8 min.

Forța majoră și impreviziunea sună bine pentru firme, dar nu sunt mecanisme care să fie accesibile foarte ușor și în toate cazurile și toate contractele dintre partenerii de afaceri. Statul a intervenit până acum cu măsuri ale căror scopuri declarate sunt în primul rând de ajutorare financiară a companiilor, iar două dintre măsurile adoptate până acum au o intervenție directă în relațiile dintre partenerii de business. Însă firmele ar trebui să aibă în vedere tot timpul că negocierea în scopul continuării relațiilor de afaceri și dincolo de această perioadă extrem de dificilă este cea mai bună cale de urmat. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Companiile auto sar în ajutorul guvernelor, însă trecerea la construcția de ventilatoare s-ar putea să nu fie atât de ușoară

Pentru a planifica mai bine deplasările angajaților (în contextul suspendării trenurilor) și pentru a asigura buna desfășurare a operațiunilor companiei, având în vedere modificările în transportul public și potențialele implicații logistice.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
25 Martie 2020 | 540 | Timp de citire: 1 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cristian Grosu: Dacă scoatem țara din priză acum, o s-o băgăm în priza altora după coronavirus

Informațiile despre creșterea infectărilor influențează direct modul de organizare a spațiilor de lucru, necesitatea unor măsuri sporite de curățenie și dezinfectare, gestionarea accesului în clădiri și asigurarea unui mediu sigur pentru angajați.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
23 Martie 2020 | 3 | 956 | Timp de citire: 1 min.

Înainte de focusul pe economia românească în plină criză mondială provocată de pandemia declarată pentru Covid-19, câteva observații pe informații din surse strict oficiale.     Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Măsurile de sprijinire a IMM-urilor se aplică inclusiv pentru PFA, II, IF sau ONG cu activitate economică - lista beneficiilor

Informațiile despre amânarea plăților pentru chirie și utilități sunt direct relevante pentru gestionarea cheltuielilor cu sediul/sedii și funcționarea birourilor sau a spațiilor de producție.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Martie 2020 | 3 | 14043 | Timp de citire: 4 min.

Guvernul a stabilit în weekend, prin Ordonanța de urgență 29/2020 și prin Ordonanța de urgență 30/2020, mai multe ajutoare de stat ce vizează, în esență, întreprinderile mici și mijlocii (IMM), adică inclusiv persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II), întreprinderile familiale (IF) și ONG-urile care desfășoară activități economice, nu doar firmele. Dacă unele dintre ele sunt indirecte, cum ar fi amânarea unor plăți sau suspendarea popririlor bancare, alte sunt directe, cum ar fi subvenționarea indemnizațiilor de șomaj tehnic. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce măsuri a adoptat Guvernul pentru unele cabinete medicale și stomatologice afectate în această perioadă

Departamentul este responsabil cu gestionarea clădirilor și facilităților, inclusiv plata utilităților și a chiriei. Are nevoie de aceste informații pentru a gestiona plățile și a aplica măsurile de amânare pentru sediile companiei.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
23 Martie 2020 | 3391 | Timp de citire: 2 min.

Cabinetele medicale și stomatologice unde lucrează cel mult 20 de salariați vor putea să beneficieze și ele de unele dintre măsurile acordate de Executiv întreprinderilor mici și mijlocii, potrivit unei decizii recente a Guvernului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Videoconferință: Soluții pentru mutarea activității companiilor în online

Trecerea la munca de acasă le afectează direct activitatea, deoarece trebuie să se ocupe de resursele necesare pentru angajații care lucrează la distanță și de posibilele schimbări legate de spațiile de birouri.

Parteneriat media în Știri & Revista presei
23 Martie 2020 | 1147 | Timp de citire: 2 min.

CursDeGuvernare.ro organizează joi, 26 martie, în intervalul 16.00 - 17.30, o dezbatere online, cu tema „Soluții pentru mutarea activității companiilor în online”, în contextul epidemiei de coronavirus. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Sfaturi utile, după 20 de ani de răspuns zilnic la peste 100 de e-mailuri

Personalul administrativ folosește intens e-mailul pentru coordonarea internă și externă, programări și diseminarea informațiilor. O bună gestionare a corespondenței crește eficiența operațională zilnică a departamentului.

Inteligo.ro în Weekend
22 Martie 2020 | 1069 | Timp de citire: 3 min.

Am vorbit, în toate articolele despre e-mailuri de până acum, despre modul în care îți compui povestea pe care urmează să o transmiți prin e-mail, despre faptul că subiectul, povestea, surprizele mici, supriza mare de la final și toate elementele care compun e-mailul se leagă între ele într-un mod extrem de interesant, și se aliniază, în final, spre scopul pe care ți l-ai propus. Citește articolul