Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul prezintă măsuri care pot afecta accesul în clădiri și funcționarea spațiilor de lucru, precum și necesitatea de a organiza munca de la distanță.
Începând de luni, în România este decretată stare de urgență timp de 30 de zile, iar o parte dintre măsurile anunțate de șeful statului vizează în mod special angajatorii și salariații lor. Dacă unele măsuri sunt concrete, altele rămân la latitudinea Guvernului pentru eventuala implementare graduală, în funcție de cum evoluează numărul îmbolnăvirilor cu coronavirus. Citește articolul
Departamentul Administrativ se confruntă zilnic cu necesitatea deplasărilor fizice la ghișeele autorităților, cu gestionarea documentelor pe hârtie și cu 'dosarul cu șină'. Articolul descrie exact aceste provocări și arată cum lipsa digitalizării afectează direct activitatea administrativă.
Slaba digitalizare a procedurile și interacțiunilor cu statul este mai evidentă azi, în plină epidemie de coronavirus, cu sau fără stare de urgență, mai mult ca niciodată. Deziderat sugerat de o săptămână încoace, subliniat deunăzi prin măsurile instituite prin starea de urgență pe teritoriul țării noastre: limitați interacțiunile umane, faceți totul electronic, munciți de acasă, dacă puteți. Putem? Citește articolul
Echipa responsabilă cu administrarea clădirilor și facilităților companiei ar putea fi interesată de programele de eficiență energetică (precum 'Casa Eficientă Energetic') sau de îmbunătățirea iluminatului, pentru a reduce costurile operaționale și a crește sustenabilitatea spațiilor de lucru.
Românii pot achiziționa mașini și electrocasnice sau își pot îmbunătăți locuințele, accesând mai multe programe pentru care deja au fost alocate fonduri, potrivit unei hotărâri publicate vineri în Monitorul Oficial. Unele dintre ele vin însă și cu câteva noutăți față de anii precedenți. Mai exact, prin Rabla Clasic se vor putea cumpăra inclusiv motociclete, iar vehiculele achiziționate prin Rabla Plus nu se vor putea vinde timp de un an de zile. Citește articolul
Deciziile legate de starea de urgență pot schimba modul de funcționare al birourilor, programul sau accesul la facilități.
În contextul apariției, în țara noastră, a mai multor cazuri de infectare cu COVID-19, președintele țării a anunțat astăzi decretarea stării de urgență pe o perioadă de 30 de zile și măsurile ce se vor aplica în această perioadă. Una dintre acestea prevede închiderea grădinițelor, școlilor primare și gimnaziale, liceelor, școlilor postliceale și universităților pe toată perioada aplicării stării de urgență, adică până luna viitoare. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu plata impozitelor pe proprietate (mașini, terenuri, clădiri), iar informațiile despre prelungirea termenelor de plată sunt esențiale pentru planificarea și gestionarea acestor obligații.
În contexul actual al extinderii epidemiei de COVID-19 din țara noastră, autoritățile, dar și entitățile private anunță adoptarea de măsuri menite să ofere românilor anumite facilități fiscale în următoarea perioadă, reducând astfel presiunea financiară ce este exercitată asupra lor în această perioadă atipică, în care s-ar putea înregistra, printre altele, și probleme cu plata salariilor. Astfel, pe lângă recent anunțata amânare a plății impozitelor, autoritățile, dar și băncile caută soluții și anunță măsuri pentru cei cu credite. Citește articolul
Trebuie să știe ce măsuri trebuie luate pentru a adapta spațiile de lucru la noile cerințe de siguranță, pentru a gestiona accesul în clădiri și pentru a reduce aglomerația.
Ministrul Afacerilor de Interne, Marcel Vela, tocmai a susținut o conferință de presă prin care a clarificat câteva măsuri ce vor fi luate pe timpul stării de urgență. Momentan, ministrul nu a anunțat decât trei dintre măsurile care vor fi propuse Președintelui pentru a fi incluse în decretul de instituire a stării de urgență. Printre ele se numără izolarea obligatorie la domiciliu a tuturor persoanelor care vin din țări unde există cel puțin 500 de cazuri confirmate de infecție cu coronavirus, precum și interzicerea târgurilor de autoturisme până la finalul lunii martie. Citește articolul
Personalul administrativ este adesea implicat în luarea de notițe în ședințe, organizarea sarcinilor și gestionarea informațiilor. Articolul subliniază beneficiile scrisului de mână pentru sintetizarea și reținerea informației, precum și pentru organizarea eficientă a sarcinilor (așa cum sugerează și exercițiul final), ceea ce poate îmbunătăți productivitatea zilnică a acestui departament.
Am vorbit, într-un articol trecut, despre modul în care multitasking-ul devine unul dintre cei mai importanți hoți de atenție. Am stabilit că, prins în jocul de ping pong dintre mai multe tipuri de activități, creierul pierde minute prețioase încercând să încarce și să descarce ”programele software” necesare decodării tipului de informație cu care se va confrunta. Citește articolul
Restricțiile de circulație, posibilele închideri temporare ale unor spații și alte reglementări pot afecta funcționarea zilnică a birourilor și a altor facilități ale companiei, precum și gestionarea proprietăților.
Președintele Klaus Iohannis a anunțat, sâmbătă, că a decis să decreteze starea de urgență în România începând de săptămâna viitoare. Potrivit șefului statului, măsura va permite alocarea de resurse suplimentare pentru gestionarea mai eficientă a epidemiei de coronavirus. Conform normelor legale, starea de urgență poate fi instituită pentru cel mult 30 de zile, dar poate fi prelungită succesiv cu câte 30 de zile. Cei care nu vor respecta măsurile impuse riscă amenzi maxime de 5.000 de lei, dacă sunt persoane fizice, și 70.000 lei, dacă sunt persoane juridice. Citește articolul
Politicile ministrului lucrărilor publice pot influența reglementările de construcție, dezvoltare urbană sau permisele necesare gestionării proprietăților și facilităților companiei.
Învestirea "Executivului Orban 3" s-a realizat azi în Parlament, cu votul majorității senatorilor și deputaților, printr-o procedură de audiere și vot excepțională. În această seară, tot în condiții deosebite, în contextul epidemiologic actual, membrii Guvernului vor depune jurământul la Cotroceni. Vorbim, practic, de un Guvern cu aceeași componență ca cel învestit în noiembrie 2019 și demis în februarie anul acesta. Citește articolul
Se ocupă de administrarea vehiculelor companiei (parcul auto intern, mașini de serviciu), inclusiv înmatriculări, plata taxelor, gestionarea amenzilor și asigurărilor.
În condițiile în care, în această perioadă, cele mai multe instituții din țara noastră au limitat sau chiar suspendat interacțiunea cu publicul, e bine de știut ce putem rezolva din fața calculatorului în relația cu acestea. Astfel, șoferii și proprietarii de mașini din țara noastră pot, de exemplu, să verifice, fără să mai fie nevoiți să se deplaseze la autorități, situația înmatriculării unei mașini, a emiterii unui permis auto sau certificat de înmatriculare, istoricul unei mașini ori să plătească rovinieta sau taxa de pod. Citește articolul