Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul Administrativ oferă suport angajaților pentru diverse formalități, inclusiv cele legate de acte de identitate sau călătorii. De asemenea, poate fi implicat în operațiuni care necesită acte de identitate, cum ar fi formalitățile legate de sediul companiei sau proprietăți.
Autoritățile, pentru a limita expunerea persoanelor la coronavirus, își restrâng, pe cât posibil, contactul cu publicul. Două astfel de instituții sunt Direcția Generală de Pașapoarte (împreună cu sediile serviciilor publice comunitare de pașapoarte), pentru pașapoarte, și Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, pentru cărțile de identitate. Citește articolul
Acest departament se ocupă de organizarea activităților administrative generale, inclusiv de deplasările sau procedurile la instituții publice. Articolul oferă instrucțiuni practice despre cum se finalizează înregistrarea SPV la ghișeul ANAF, luând în considerare și aspectele legate de siguranța angajaților.
Persoanele fizice și juridice care nu au un cont în Spațiul Privat Virtual (SPV), dar vor să își creeze unul, trebuie, în anumite situații, să ajungă și la ghișeu, pentru validarea contului. Contribuabilii aflați în această situație trebuie să știe că accesul în sediile Fiscului este permis, chiar dacă țara nostră traversează o perioadă dificilă din cauza epidemiei de coronavirus. Citește articolul
Articolul influențează modul în care sunt folosite spațiile fizice ale companiei, interzicând servirea clienților în incinte sau organizarea anumitor evenimente, ceea ce necesită adaptări administrative.
Măsurile adoptate marți în contextul stării de urgență și care privesc industria servirii vor trimite numeroși angajați acasă din cauza interdicției totale a activității. Totuși, când s-a instituit starea de urgență, s-a decis și acordarea unor ajutoare pentru salariații afectați. Măsurile concrete ar trebui să le vedem astăzi, în urma ședinței de Guvern. Citește articolul
Monitorizează și ajustează costurile operaționale ale biroului (energie, apă, consumabile) în timpul suspendării activității, realizând economii.
Angajatorii își pot întrerupe temporar activitatea din motive economice, tehnologice, structurale sau altele asemănătoare, trimițând, practic, salariații în șomaj tehnic. Din moment ce asta implică o suspendare a contractelor individuale de muncă, firmele sunt obligate să notifice autoritățile. Citește articolul
Acest departament gestionează spațiile de lucru și cheltuielile cu biroul și consumabilele, iar informațiile despre munca de acasă sau șomajul tehnic îi ajută să optimizeze aceste costuri.
Începând cu șomajul tehnic, dar fără să ne rezumăm la el, întrucât nu știm încă ce planuri are Executivul pentru a ajuta companiile să suporte o parte din indemnizația plătită celor trimiși acasă din cauza restrângerii activității, angajatorii trebuie să știe ce spațiu de manevră și ce avantaje financiare/fiscale le pot aduce trimiterea în concediu a salariaților (neapărat cu acordul lor). De asemenea, avantajoase pot fi și acele libere plătite de stat pentru statul acasă cu copiii. Citește articolul
Restricțiile privind utilizarea spațiilor publice și a celor destinate evenimentelor afectează direct modul în care compania își gestionează proprietățile și facilitățile.
Activitatea de servire și consum a produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice este oficial interzisă în toată țara, ca urmare a adoptării unei ordonanțe militare cu măsuri urgente de imediată aplicabilitate. Cei care pot asigura comerțul fără ca acesta să presupună staționarea clientului în bar sau restaurant ori cei care pot livra la client sunt exceptați. Aceeași ordonanță prevede și restricții suplimentare pe zona transporturilor. Citește articolul
Pentru a gestiona călătoriile de afaceri, a planifica adaptarea spațiilor de lucru (având în vedere creșterea soluțiilor IT pentru munca la distanță) și a administra alte aspecte operaționale afectate de criză.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament gestionează documentele și procedurile legate de proprietățile companiei, iar posibilitatea de a rezolva online chestiuni legate de cartea funciară și cadastru simplifică mult munca administrativă.
Din această săptămână, toate solicitările transmise Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) de către notari sau persoanele fizice ori juridice autorizate să execute lucrări de cadastru vor fi rezolvate online, potrivit unui anunț recent al instituției. Citește articolul
De multe ori, acest departament se ocupă de transmiterea și primirea documentelor de la instituțiile publice. Ei trebuie să înțeleagă noile reguli de comunicare electronică cu Registrul Comerțului (adrese de e-mail, portal, formulare) pentru a-și putea îndeplini sarcinile administrative.
Ca urmare a decretării stării de urgență pentru 30 de zile, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) este obligat să își desfășoare activitatea exclusiv prin mijloace electronice (e-mail sau portalul de servicii online al Registrului Comerțului). Acest lucru vine, oricum, în contextul în care activitatea ONRC era, deja, restrânsă. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea parcului auto al companiei și de suportul administrativ pentru angajați în legătură cu documentele auto (permise, certificate de înmatriculare). Orice modificare a programului sau a procedurilor la DRPCIV, cum ar fi programarea online sau programul prelungit, este crucială pentru asigurarea conformității și funcționării optime a flotei și a suportului oferit.
În contextul în care, în România, a fost instituită, începând de luni, starea de urgență pe o perioadă de 30 de zile, Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) a anunțat recent că activitatea de examinare în vederea obținerii permiselor de conducere, aici încadrându-se atât proba teoretică, cât și cea practică, se supendă pe aceeași perioadă, respectiv până luna viitoare. Citește articolul