avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1049 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT

Pașapoartele și buletinele se emit doar în cazuri speciale, numai în baza programării anticipate

Departamentul Administrativ oferă suport angajaților pentru diverse formalități, inclusiv cele legate de acte de identitate sau călătorii. De asemenea, poate fi implicat în operațiuni care necesită acte de identitate, cum ar fi formalitățile legate de sediul companiei sau proprietăți.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
18 Martie 2020 | 1711 | Timp de citire: 1 min.

Autoritățile, pentru a limita expunerea persoanelor la coronavirus, își restrâng, pe cât posibil, contactul cu publicul. Două astfel de instituții sunt Direcția Generală de Pașapoarte (împreună cu sediile serviciilor publice comunitare de pașapoarte), pentru pașapoarte, și Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, pentru cărțile de identitate. Citește articolul

ACCES PREMIUM
România online

Persoanele care vor cont în SPV trebuie să meargă la ghișeele ANAF, chiar dacă e epidemie de coronavirus

Acest departament se ocupă de organizarea activităților administrative generale, inclusiv de deplasările sau procedurile la instituții publice. Articolul oferă instrucțiuni practice despre cum se finalizează înregistrarea SPV la ghișeul ANAF, luând în considerare și aspectele legate de siguranța angajaților.

Andreea Tutulan în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
18 Martie 2020 | 1 | 3981 | Timp de citire: 3 min.

Persoanele fizice și juridice care nu au un cont în Spațiul Privat Virtual (SPV), dar vor să își creeze unul, trebuie, în anumite situații, să ajungă și la ghișeu, pentru validarea contului. Contribuabilii aflați în această situație trebuie să știe că accesul în sediile Fiscului este permis, chiar dacă țara nostră traversează o perioadă dificilă din cauza epidemiei de coronavirus. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Restaurante și baruri închise: Angajații vor primi ajutoare sociale de la stat

Articolul influențează modul în care sunt folosite spațiile fizice ale companiei, interzicând servirea clienților în incinte sau organizarea anumitor evenimente, ceea ce necesită adaptări administrative.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
18 Martie 2020 | 4129 | Timp de citire: 2 min.

Măsurile adoptate marți în contextul stării de urgență și care privesc industria servirii vor trimite numeroși angajați acasă din cauza interdicției totale a activității. Totuși, când s-a instituit starea de urgență, s-a decis și acordarea unor ajutoare pentru salariații afectați. Măsurile concrete ar trebui să le vedem astăzi, în urma ședinței de Guvern. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Care e procedura pentru șomajul tehnic. Angajatorii trebuie să anunțe autoritățile dacă iau această măsură

Monitorizează și ajustează costurile operaționale ale biroului (energie, apă, consumabile) în timpul suspendării activității, realizând economii.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Martie 2020 | 4 | 25122 | Timp de citire: 3 min.

Angajatorii își pot întrerupe temporar activitatea din motive economice, tehnologice, structurale sau altele asemănătoare, trimițând, practic, salariații în șomaj tehnic. Din moment ce asta implică o suspendare a contractelor individuale de muncă, firmele sunt obligate să notifice autoritățile. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Ce variante legale ai ca să îți poți păstra angajații, chiar dacă ai probleme financiare în această perioadă

Acest departament gestionează spațiile de lucru și cheltuielile cu biroul și consumabilele, iar informațiile despre munca de acasă sau șomajul tehnic îi ajută să optimizeze aceste costuri.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
18 Martie 2020 | 5 | 7585 | Timp de citire: 4 min.

Începând cu șomajul tehnic, dar fără să ne rezumăm la el, întrucât nu știm încă ce planuri are Executivul pentru a ajuta companiile să suporte o parte din indemnizația plătită celor trimiși acasă din cauza restrângerii activității, angajatorii trebuie să știe ce spațiu de manevră și ce avantaje financiare/fiscale le pot aduce trimiterea în concediu a salariaților (neapărat cu acordul lor). De asemenea, avantajoase pot fi și acele libere plătite de stat pentru statul acasă cu copiii. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Stare de urgență

Ordonanță militară: Servirea în baruri, restaurante și cafenele, interzisă în toată țara. Ce excepții există

Restricțiile privind utilizarea spațiilor publice și a celor destinate evenimentelor afectează direct modul în care compania își gestionează proprietățile și facilitățile.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
18 Martie 2020 | 11862 | Timp de citire: 2 min.

Activitatea de servire și consum a produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice este oficial interzisă în toată țara, ca urmare a adoptării unei ordonanțe militare cu măsuri urgente de imediată aplicabilitate. Cei care pot asigura comerțul fără ca acesta să presupună staționarea clientului în bar sau restaurant ori cei care pot livra la client sunt exceptați. Aceeași ordonanță prevede și restricții suplimentare pe zona transporturilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Coronavirusul poate aduce și vești bune. Ce domenii s-ar putea îmbunătăți odată cu această criză

Pentru a gestiona călătoriile de afaceri, a planifica adaptarea spațiilor de lucru (având în vedere creșterea soluțiilor IT pentru munca la distanță) și a administra alte aspecte operaționale afectate de criză.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
18 Martie 2020 | 749 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM
România online

Cererile la oficiile de cadastru se vor soluționa online, dar doar în baza unei semnături electronice

Acest departament gestionează documentele și procedurile legate de proprietățile companiei, iar posibilitatea de a rezolva online chestiuni legate de cartea funciară și cadastru simplifică mult munca administrativă.

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
17 Martie 2020 | 1 | 2862 | Timp de citire: 2 min.

Din această săptămână, toate solicitările transmise Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) de către notari sau persoanele fizice ori juridice autorizate să execute lucrări de cadastru vor fi rezolvate online, potrivit unui anunț recent al instituției. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Stare de urgență: ONRC își continuă activitatea, însă numai online

De multe ori, acest departament se ocupă de transmiterea și primirea documentelor de la instituțiile publice. Ei trebuie să înțeleagă noile reguli de comunicare electronică cu Registrul Comerțului (adrese de e-mail, portal, formulare) pentru a-și putea îndeplini sarcinile administrative.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
17 Martie 2020 | 3 | 3172 | Timp de citire: 2 min.

Ca urmare a decretării stării de urgență pentru 30 de zile, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) este obligat să își desfășoare activitatea exclusiv prin mijloace electronice (e-mail sau portalul de servicii online al Registrului Comerțului). Acest lucru vine, oricum, în contextul în care activitatea ONRC era, deja, restrânsă. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Coronavirus

Examenele pentru obținerea permisului auto se suspendă până luna viitoare

Acest departament se ocupă de gestionarea parcului auto al companiei și de suportul administrativ pentru angajați în legătură cu documentele auto (permise, certificate de înmatriculare). Orice modificare a programului sau a procedurilor la DRPCIV, cum ar fi programarea online sau programul prelungit, este crucială pentru asigurarea conformității și funcționării optime a flotei și a suportului oferit.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
17 Martie 2020 | 5313 | Timp de citire: 1 min.

În contextul în care, în România, a fost instituită, începând de luni, starea de urgență pe o perioadă de 30 de zile, Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) a anunțat recent că activitatea de examinare în vederea obținerii permiselor de conducere, aici încadrându-se atât proba teoretică, cât și cea practică, se supendă pe aceeași perioadă, respectiv până luna viitoare. Citește articolul