Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament gestionează spațiile și clădirile fermei (cum ar fi vestiarele, zona de mese, zonele de acces auto și de decontaminare) și se asigură că acestea sunt amenajate și întreținute conform noilor cerințe de biosecuritate.
Pentru a limita extinderea epidemiei de pestă porcină africană, Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) a pus în dezbatere publică un proiect de act normativ, ce conține reguli ce vor trebui respectate de către toți crescătorii de porci din țara noastră. Citește articolul
Este relevant pentru gestionarea parcului auto al companiei, achiziția noilor vehicule și planificarea infrastructurii necesare pentru vehiculele electrice, cum ar fi stațiile de încărcare.
Programul prin care cei interesați pot primi bani de la stat pentru a-și cumpăra mașini electrice sau hibride, respectiv Rabla Plus, se va desfășura și în acest an, potrivit unui ordin al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP), ce a fost oficializat chiar azi. Ediția din acest an a programului vine și cu o serie de noutăți, printre care și interdicția de a vinde vehiculul cumpărat prin program timp de un an. Citește articolul
Acest departament este implicat în procesul de plată a impozitelor locale pe clădiri, terenuri și vehicule, deoarece gestionează bunurile imobiliare și parcul auto al companiei.
În fiecare lună există o serie de termene relevante pentru firmele și persoanele fizice autorizate din țara noastră, iar martie nu face nici ea excepție de la această regulă. Astfel, în această lună, printre altele, este termenul pentru depunerea declarației de inactivitate pe anul trecut și cel anual de raportare a trecerii de la impozitul pe profit la cel micro. Citește articolul
Cei care gestionează proprietățile companiei sau care se ocupă de achiziții de terenuri (imobiliare) trebuie să știe cum sunt afectate aceste proprietăți de instalațiile energetice și ce drepturi de compensare există pentru limitarea folosinței sau pentru eventualele pagube.
Unele persoane trebuie să suporte instalarea și/sau menținerea pe proprietățile lor a instalațiilor de producție a energiei electrice sau a altor asemenea elemente. Ca regulă, pentru acest incovenient, ele pot să primească o indemnizație. Însă Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a hotărât că această indemnizație poate fi acordată doar dacă astfel de elemente au fost instalate în sau după 22 februarie 2007. Decizia Curții a fost publicată de curând în Monitorul Oficial. Citește articolul
Gestionarea curățeniei, igienizării spațiilor și organizarea fizică a locului de muncă (ex: evitarea aglomerației) pentru a preveni răspândirea bolilor, conform recomandărilor de igienă.
O fetiță de numai trei luni din Vietnam este cel mai tânăr pacient din lume infectat cu coronavirus. Ea a fost tratată în spital și se află acasă unde se recuperează. Date noi despre copiii infectați cu noul coronavirus au fost făcute publice și analizate de experți. Citește articolul
Personalul administrativ gestionează o multitudine de sarcini și informații zilnic. Aceste aplicații ajută la organizarea notițelor, programărilor și detaliilor diverse, eficientizând operațiunile de birou.
Printre activitățile zilnice pe care le facem la birou se numără, cel mai probabil, și cea de luat notițe, fie pentru a ține minte ceva ce trebuie rezolvat ulterior, fie pentru a face un plan pentru proiectul la care lucrezi, fie pentru a nota ceva important ce îți poate fi de folos ulterior. Citește articolul
Gestionează documentele și valabilitatea sediului social al firmei, pentru ca aceasta să nu fie declarată inactivă fiscal din aceste motive.
De principiu, o companie declarată inactivă fiscal își poate desfășura mai departe activitățile economice. Însă, în perioada de inactivitate, companiile n-au voie să deducă cheltuieli și TVA pentru achizițiile făcute, conform prevederilor actuale ale Codului fiscal. Reactivarea se poate face în orice moment, însă numai dacă sunt îndeplinite anumite condiții. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe că o nouă autoritate poate veni în control la sediul firmei sau în alte spații folosite de aceasta, ceea ce implică pregătirea accesului și a condițiilor pentru inspecție.
Firmele sunt obligate să se supună controalelor și investigațiilor făcute pentru strângere de informații de către încă o autoritate, pe lângă cele cu care erau deja cunoscute (cum ar fi Consiliul Concurenței sau Autoritatea română pentru protecția datelor, de exemplu). E vorba de Autoritatea pentru digitalizarea României, care poate investiga o firmă, putând verifica orice document sau solicita orice informație legată de respectarea dreptului protecției consumatorului, atunci când o posibilă încălcare cu interes pentru Uniunea Europeană (UE) ar fi avut loc. Citește articolul
Acest departament se ocupă de amenajarea și întreținerea spațiilor, instalațiilor și echipamentelor, iar articolul oferă detalii despre cum trebuie să arate și să fie dotat un salon de înfrumusețare conform normelor.
Toate saloanele care desfășoară activități de coafură și alte activități de înfrumusețare precum manichiură sau cosmetică trebuie să se reautorizeze sanitar până la finalul anului, pentru a putea funcționa în continuare. Această obligație vine după ce autorizarea sanitară pe baza răspunderii proprii a fost eliminată, printr-un ordin recent al Ministrului Sănătății (MS). Certificarea conformității cu normele de igienă și sănătate publică se face la cererea titularului activității, care trebuie să întocmească și un dosar cu mai multe documente. Citește articolul
Chiar dacă activitatea este suspendată, acest departament trebuie să gestioneze spațiile fizice ale firmei (sedii, birouri), inclusiv costurile și obligațiile contractuale.
De principiu, companiile care sunt declarate ca inactive la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) nu mai pot desfășura activitățile pentru care erau autorizate. Deși firmele inactive pot fi reactivate, acest lucru trebuie să se întâmple în maximum trei ani, altfel există riscul desființării afacerii. Citește articolul