avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 933 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

Noi reguli pentru marii crescători de porci, lansate în dezbatere de ANSVSA

Acest departament gestionează spațiile și clădirile fermei (cum ar fi vestiarele, zona de mese, zonele de acces auto și de decontaminare) și se asigură că acestea sunt amenajate și întreținute conform noilor cerințe de biosecuritate.

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
3 Martie 2020 | 1662 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a limita extinderea epidemiei de pestă porcină africană, Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) a pus în dezbatere publică un proiect de act normativ, ce conține reguli ce vor trebui respectate de către toți crescătorii de porci din țara noastră. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Rabla Plus 2020, oficializat: Vehiculele cumpărate prin program nu vor putea fi vândute în primul an

Este relevant pentru gestionarea parcului auto al companiei, achiziția noilor vehicule și planificarea infrastructurii necesare pentru vehiculele electrice, cum ar fi stațiile de încărcare.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
3 Martie 2020 | 6 | 25932 | Timp de citire: 2 min.

Programul prin care cei interesați pot primi bani de la stat pentru a-și cumpăra mașini electrice sau hibride, respectiv Rabla Plus, se va desfășura și în acest an, potrivit unui ordin al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP), ce a fost oficializat chiar azi. Ediția din acest an a programului vine și cu o serie de noutăți, printre care și interdicția de a vinde vehiculul cumpărat prin program timp de un an. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Agenda lunii martie: Zece termene importante pentru firme și PFA-uri

Acest departament este implicat în procesul de plată a impozitelor locale pe clădiri, terenuri și vehicule, deoarece gestionează bunurile imobiliare și parcul auto al companiei.

Dragoș Niculescu în Contabil și fiscal
Redactor coordonator, avocatnet.ro
2 Martie 2020 | 2862 | Timp de citire: 2 min.

În fiecare lună există o serie de termene relevante pentru firmele și persoanele fizice autorizate din țara noastră, iar martie nu face nici ea excepție de la această regulă. Astfel, în această lună, printre altele, este termenul pentru depunerea declarației de inactivitate pe anul trecut și cel anual de raportare a trecerii de la impozitul pe profit la cel micro. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Indemnizațiile pentru instalațiile de curent de pe proprietățile private se dau doar pentru cele instalate după 2007. Decizia ICCJ, publicată

Cei care gestionează proprietățile companiei sau care se ocupă de achiziții de terenuri (imobiliare) trebuie să știe cum sunt afectate aceste proprietăți de instalațiile energetice și ce drepturi de compensare există pentru limitarea folosinței sau pentru eventualele pagube.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
2 Martie 2020 | 3770 | Timp de citire: 2 min.

Unele persoane trebuie să suporte instalarea și/sau menținerea pe proprietățile lor a instalațiilor de producție a energiei electrice sau a altor asemenea elemente. Ca regulă, pentru acest incovenient, ele pot să primească o indemnizație. Însă Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a hotărât că această indemnizație poate fi acordată doar dacă astfel de elemente au fost instalate în sau după 22 februarie 2007. Decizia Curții a fost publicată de curând în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cel mai mic bolnav de coronavirus are trei luni și a fost externat. Cum ne protejăm de COVID-19

Gestionarea curățeniei, igienizării spațiilor și organizarea fizică a locului de muncă (ex: evitarea aglomerației) pentru a preveni răspândirea bolilor, conform recomandărilor de igienă.

totuldespremame.ro în Weekend
29 Februarie 2020 | 1911 | Timp de citire: 5 min.

O fetiță de numai trei luni din Vietnam este cel mai tânăr pacient din lume infectat cu coronavirus. Ea a fost tratată în spital și se află acasă unde se recuperează. Date noi despre copiii infectați cu noul coronavirus au fost făcute publice și analizate de experți. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Aplicații pentru luat notițe și realizat liste de sarcini

Personalul administrativ gestionează o multitudine de sarcini și informații zilnic. Aceste aplicații ajută la organizarea notițelor, programărilor și detaliilor diverse, eficientizând operațiunile de birou.

Inteligo.ro în Weekend
29 Februarie 2020 | 1336 | Timp de citire: 4 min.

Printre activitățile zilnice pe care le facem la birou se numără, cel mai probabil, și cea de luat notițe, fie pentru a ține minte ceva ce trebuie rezolvat ulterior, fie pentru a face un plan pentru proiectul la care lucrezi, fie pentru a nota ceva important ce îți poate fi de folos ulterior. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Inactivitatea fiscală a firmei: Ce implică aceasta și cum se face reactivarea

Gestionează documentele și valabilitatea sediului social al firmei, pentru ca aceasta să nu fie declarată inactivă fiscal din aceste motive.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Februarie 2020 | 2 | 5037 | Timp de citire: 4 min.

De principiu, o companie declarată inactivă fiscal își poate desfășura mai departe activitățile economice. Însă, în perioada de inactivitate, companiile n-au voie să deducă cheltuieli și TVA pentru achizițiile făcute, conform prevederilor actuale ale Codului fiscal. Reactivarea se poate face în orice moment, însă numai dacă sunt îndeplinite anumite condiții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Încă o autoritate de stat poate controla activitatea companiilor

Acest departament trebuie să știe că o nouă autoritate poate veni în control la sediul firmei sau în alte spații folosite de aceasta, ceea ce implică pregătirea accesului și a condițiilor pentru inspecție.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
26 Februarie 2020 | 3121 | Timp de citire: 3 min.

Firmele sunt obligate să se supună controalelor și investigațiilor făcute pentru strângere de informații de către încă o autoritate, pe lângă cele cu care erau deja cunoscute (cum ar fi Consiliul Concurenței sau Autoritatea română pentru protecția datelor, de exemplu). E vorba de Autoritatea pentru digitalizarea României, care poate investiga o firmă, putând verifica orice document sau solicita orice informație legată de respectarea dreptului protecției consumatorului, atunci când o posibilă încălcare cu interes pentru Uniunea Europeană (UE) ar fi avut loc. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se face autorizarea sanitară, obligatorie pentru saloane până la finalul lui 2020, și ce norme de igienă trebuie să respecte ele

Acest departament se ocupă de amenajarea și întreținerea spațiilor, instalațiilor și echipamentelor, iar articolul oferă detalii despre cum trebuie să arate și să fie dotat un salon de înfrumusețare conform normelor.

Andreea Tutulan în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
25 Februarie 2020 | 17195 | Timp de citire: 3 min.

Toate saloanele care desfășoară activități de coafură și alte activități de înfrumusețare precum manichiură sau cosmetică trebuie să se reautorizeze sanitar până la finalul anului, pentru a putea funcționa în continuare. Această obligație vine după ce autorizarea sanitară pe baza răspunderii proprii a fost eliminată, printr-un ordin recent al Ministrului Sănătății (MS). Certificarea conformității cu normele de igienă și sănătate publică se face la cererea titularului activității, care trebuie să întocmească și un dosar cu mai multe documente. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce implică suspendarea activității unei firme la ONRC și, ulterior, reactivarea acesteia

Chiar dacă activitatea este suspendată, acest departament trebuie să gestioneze spațiile fizice ale firmei (sedii, birouri), inclusiv costurile și obligațiile contractuale.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Februarie 2020 | 6035 | Timp de citire: 3 min.

De principiu, companiile care sunt declarate ca inactive la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) nu mai pot desfășura activitățile pentru care erau autorizate. Deși firmele inactive pot fi reactivate, acest lucru trebuie să se întâmple în maximum trei ani, altfel există riscul desființării afacerii. Citește articolul