avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 932 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Angajatorii pot trece temporar salariații pe munca de acasă, fără a le modifica CIM, spun specialiștii și autoritățile

Acest departament este impactat de trecerea la munca de acasă din perspectiva utilizării spațiilor de birouri, a necesarului de echipamente și a gestionării infrastructurii fizice a companiei.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Martie 2020 | 2 | 9750 | Timp de citire: 3 min.

Deoarece răspândirea coronavirusului începe să capete amploare în România, angajatorii pot lua în calcul, ca măsură de protecție a propriilor salariați, trecerea temporară pe munca de acasă. Conform specialiștilor Radu și Asociații, această modificare temporară a locului muncii poate fi făcută de firme fără a încheia acte adiționale la contractele individuale de muncă (CIM). Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Cum pot fi organizate evenimentele de până la 1.000 de persoane, potrivit criteriilor oficiale

Se ocupă de alegerea și pregătirea locurilor unde au loc evenimentele, asigurându-se că respectă cerințele de igienă și siguranță.

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
10 Martie 2020 | 1306 | Timp de citire: 3 min.

Începând de duminică și până la sfârșitul acestei luni, manifestările cu peste 1.000 de participanți sunt interzise în țara noastră, din cauza înmulțirii cazurilor de îmbolnăvire cu COVID-19. Totuși, evenimente cu un număr mai mic de participanți vor putea fi organizate, dar doar după ce autoritățile își vor da acordul în acest sens. Iată care sunt criteriile folosite de autorități atunci când decid dacă un eveniment mic poate avea sau nu loc. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Ce operațiuni poți rezolva online sau telefonic cu autoritățile, ca să nu te mai plimbi pe la instituții

Acest departament este interesat de modalitățile online prin care poate interacționa cu Registrul Comerțului pentru înființarea firmelor, rezervarea denumirilor și eliberarea de documente, eficientizând sarcinile administrative zilnice.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Martie 2020 | 1 | 3196 | Timp de citire: 3 min.

O serie de autorități publice au început să-și suspende programul cu publicul la ghișee, în contextul răspândirii coronavirusului. Din acest motiv, companiile și persoanele fizice ar trebui să știe că au căi alternative pentru a lua legătura cu reprezentanții instituțiilor de stat sau pentru a transmite și primi documente. De principiu, vorbim de diverse aplicații și portaluri online, dar și de folosirea serviciilor poștale sau de asistența telefonică. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Nivelul de viață în orașe din România, față de București

Informațiile despre ''chiriile practicate'' sunt direct relevante pentru acest departament, care se ocupă cu gestionarea spațiilor de birouri, a depozitelor și a altor proprietăți, ajutând la planificarea costurilor de închiriere sau la deciziile de relocare.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
9 Martie 2020 | 1546 | Timp de citire: 1 min.

Bucureştiul se constituie clar într-o insulă de prosperitate la nivel național, dar este depășit la nivelul puterii efective de cumpărare a veniturilor obținute de alte orașe din România, precum Timișoara, Cluj sau Pitești, potrivit datelor furnizate de site-ul american specializat numbeo.com. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Cea mai mare scădere a prețului petrolului în 11 ani. Ce a dus la prăbușirea cotațiilor

Informațiile despre igiena banilor cash pot influența modul în care sunt gestionate plățile și măsurile de curățenie și siguranță în spațiile companiei (ex: recepție, cantină).

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
9 Martie 2020 | 804 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Economisește timp și resurse folosind productiv MS Word: Copiere și procesare în și din alte surse

Departamentul administrativ este responsabil cu buna funcționare a biroului și cu asigurarea instrumentelor necesare angajaților. Articolul, prin sfaturile sale despre utilizarea eficientă a MS Word, ajută la optimizarea proceselor de lucru cu documente și la o gestionare mai bună a informațiilor, contribuind astfel la eficiența generală a operațiunilor administrative.

Inteligo.ro în Weekend
7 Martie 2020 | 851 | Timp de citire: 2 min.

De cele mai multe ori, pentru realizarea unui document amplu vom folosi informații din mai multe surse. Când aceste surse sunt digitale, se pot copia direct în fișierul MS Word în care lucrăm. Pentru că sursele sunt diferite din punct de vedere tehnic, această acțiune de copiere poate crea o serie de probleme. Tocmai pentru că este atât de des folosită, MS Word are o serie de opțiuni specifice grupate în prima parte a meniului programului sau în prima parte a meniului contextual (activat prin click dreapta). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Caută inteligent pe Google: Cum afli ora pentru răsăritul și apusul soarelui, data sărbătorilor importante sau starea vremii

Foarte relevant pentru operațiunile zilnice, cum ar fi verificarea vremii pentru activități în aer liber, planificarea programului de lucru în funcție de sărbători sau alte sarcini administrative care necesită informații rapide.

Inteligo.ro în Weekend
7 Martie 2020 | 1662 | Timp de citire: 2 min.

În acest articol vom vedea care este sintaxa de căutare pe Google pentru afișarea orei exacte a apusului și răsăritului de soare în zona geografică din care faci căutarea, modul în care poți afla datele sărbătorilor importante și cum să afișezi prognoza meteo pentru o anumită locație. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Coronavirus: Noutăți oficiale privind livrarea scrisorilor sau a pensiilor și alte aspecte legale

Informațiile despre necesitatea echipamentelor de protecție și a produselor sanitare sunt direct aplicabile pentru gestionarea proviziilor și a măsurilor de igienă în spațiile de lucru, asigurând un mediu sigur pentru angajați.

Andreea Tutulan în Știri & Revista presei
Redactor, avocatnet.ro
7 Martie 2020 | 2 | 8708 | Timp de citire: 6 min.

În contextul răspândirii cazurilor de coronavirus, autoritățile au luat mai multe măsuri pentru prevenirea răspândirii infecției. Astfel, Poşta Română se alătură acestor demersuri, dispunând măsuri pentru protejarea salariaţilor poştali care intră în contact cu persoanele aflate în carantină sau autoizolare. În același timp, angajatorii sunt obligați să asigure salariaților săi materiale igienico-sanitare pentru prevenirea contaminării cu coronavirus. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Angajatorii, obligați să ia măsuri împotriva contaminării salariaților cu coronavirus. Amenzi de până la 6.000 de lei dacă nu asigură săpun și alte materiale igienice

Acest departament se ocupă de gestionarea spațiilor de lucru și de asigurarea dotărilor necesare. Ei sunt direct responsabili de procurarea și distribuirea materialelor de igienă și de implementarea măsurilor de dezinfectare a suprafețelor.

Andreea Tutulan în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
6 Martie 2020 | 14388 | Timp de citire: 1 min.

Angajatorii au obligația legală de a asigura angajaților săi materialele igienico-sanitare pentru a îndeplini cerințele de securitate și sănătate în muncă, avertizează Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Arad. Asta înseamnă că, în contextul riscului de îmbolnăvire cu coronavirus, angajatorii sunt obligați să pună la dispoziția salariaților toate echipamentele de protecție și produsele sanitare necesare prevenirii contaminării cu acest virus. Dacă nu fac acest lucru, angajatorii riscă amenzi de până la 6.000 de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cinci schimbări legale propuse de care am aflat săptămâna asta și care ar putea fi importante pentru business-ul tău

Simplificarea depunerii declarației privind beneficiarul real poate reduce sarcinile administrative ale departamentului responsabil cu îndeplinirea obligațiilor legale și de raportare către autorități.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
6 Martie 2020 | 1844 | Timp de citire: 2 min.

Săptămâna aceasta a apărut o serie de propuneri normative importante, atât pentru persoanele fizice, cât și pentru firme. De exemplu, se dorește obligarea încheierii contractelor de utilități în care să poată fi exprimat prețul doar în lei, nu și în euro. În același timp, apar și schimbări privind produsele alimentare cumpărate, în sensul că nimic din ce nu e făcut din lapte nu va mai putea fi comercializat sub denumirea de „produs lactat”. Există, însă, și incertitudini, în sensul că ce a adopat, în trecut Guvernul, a fost respins de Parlament, creându-se, astfel, confuzie. Citește articolul