Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul gestionează parcul auto al companiei și trebuie să știe de restricțiile de acces și costurile asociate pentru a asigura buna funcționare și conformitatea autovehiculelor.
Cei ce vor să intre în centrul Bucureștiului cu o mașină cu normă de poluare Euro 3 vor fi nevoiți, începând de anul viitor, să plătească o taxă în acest sens, iar mașinile foarte poluante (non-Euro, Euro 1 și Euro 2) nu vor mai avea acces în zona centrală a Capitalei, potrivit unui proiect de act normativ aflat în dezbatere la Primăria Municipiului București (PMB). Totuși, anumite mașini vor fi exceptate de la această regulă. Citește articolul
Investițiile noi pot însemna construcția de noi facilități, fabrici sau birouri, crescând cererea pentru servicii administrative, imobiliare și de gestionare a proprietăților.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Chiar dacă articolul se referă la locuințe, principiile privind filmarea spațiilor publice versus proprietatea privată sunt direct aplicabile și în cazul camerelor de supraveghere instalate de companie la sediul său sau în jurul acestuia. Ajută la asigurarea că sistemele de supraveghere ale companiei respectă legea și nu filmează în mod nejustificat spații publice sau ale altor proprietăți, prevenind astfel probleme legale.
Am instalat o camera video în casa mea - sunt obligat să respect prevederile Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR)? Dar dacă am instalat camera astfel încât să filmeze ce se întâmplă în fața ușii și în jurul casei, inclusiv ceea ce se petrece pe stradă? Acestea sunt întrebări pe care oricine în situația respectivă și le-ar putea pune. Și răspunsul, deși, ca regulă, Regulamentul nu se aplică, trebuie nuanțat. GDPR-ul nu va fi întotdeauna inaplicabil. Citește articolul
Gestionarea flotei auto a companiei și accesul la sediile din București (mai ales în zona centrală) sunt direct afectate de aceste restricții și taxe.
De anul viitor, persoanele care vor să circule în Capitală cu o mașină ce nu are numere de înmatriculare de București sau Ilfov vor trebui să cumpere o vinietă, potrivit unui proiect de act normativ pus recent în dezbatere publică de către Primăria Municipiului București (PMB). În același timp, proiectul mai prevede și interdicții de intrare în zona centrală a Capitalei pentru mașinile extrem de poluante, fără să se țină cont de locul înmatriculării. Citește articolul
Gestionează spațiile administrative, parcările și flota de mașini a firmei. Este important să știe noile reguli de parcare pentru a informa angajații, a gestiona parcările companiei și a evita amenzile pentru mașinile firmei sau cele ale vizitatorilor.
Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar pe străzile Capitalei a fost decisă luna trecută, la nivelul Primăriei Municipiului București fiind adoptată o reglementare în acest sens. Aplicarea măsurii începe oficial luni, după cum confirmă și poliția locală. Citește articolul
Interesat de inflație pentru că afectează costurile utilităților, chiriilor și cheltuielilor generale de funcționare a birourilor și facilităților.
România a înregistrat, şi în iulie, cea mai mare rată anuală a inflaţiei din cadrul Uniunii Europene (UE), 4,1%, în creştere faţă de iunie (3,9%) şi de peste două ori mai mare decât media la nivelul UE. Citește articolul
Acest departament se ocupă de contracte esențiale pentru buna funcționare a companiei (chirii, mentenanță, utilități). Articolul îi ajută să își definească mai bine nevoile și să identifice riscurile legate de aceste servicii și spații.
Un contract poate părea ceva greu de abordat pentru cineva care nu are de-a face cu scrierea lui. Dar este important să înțelegi esența sa comercială înainte de a-l semna. Citește articolul
Acest departament se ocupă de birouri, magazine și alte locații ale firmei. Articolul este util când firma își schimbă adresa sau deschide un nou punct de lucru, explicând ce acte și proceduri administrative sunt necesare pentru casele de marcat în noul loc, asigurând conformitatea operațională.
Cu ocazia celei mai recente sesiuni de întrebări și răspunsuri ținută de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) au fost oferite câteva lămuriri în privința folosirii aparatelor de marcat cu jurnal electronic, în special în privința măsurilor de luat atunci când se schimbă un punct de lucru al firmei. Au fost discutate și aspecte ce țin de activitatea sezonieră sau înstrăinarea caselor de marcat la încetarea activității. Citește articolul
Acest departament este interesat de zilele libere la nivel național pentru a planifica programul de funcționare al biroului, accesul personalului și alte activități administrative, chiar dacă articolul menționează recuperarea orelor doar pentru bugetari.
Deoarece azi se sărbătorește Adormirea Maicii Domnului, zi nelucrătoare pentru salariați, Guvernul a decis să acorde o zi liberă bugetarilor mâine, pentru a crea o punte între liberul legal și zilele de sâmbătă și duminică. Recuperarea liberului suplimentar se va face prin prelungirea programului zilnic de lucru. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de parcul auto al companiei și de logistica zilnică. Noile taxe și restricții vor influența direct costurile de operare ale mașinilor firmei și modul în care angajații ajung la birou.
Cei ce vor dori să intre în Capitală cu mașini ce nu au număr de București sau Ilfov vor fi nevoiți să plătească o taxă de poluare ce ar putea ajunge până la aproximativ 2.000 de lei pe an, potrivit unor declarații recente ale primarului general al urbei. Totodată, și cei ce dețin mașini poluante, indiferent de locul înmatriculării, vor avea interdicții la intrarea în centrul Capitalei. Citește articolul