avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1114 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

Dezvoltatorii imobiliari ar putea fi obligați să își înregistreze toate proiectele la ANL

Acest departament este responsabil cu gestionarea autorizațiilor de construire, certificatelor de urbanism și a altor documente legate de proprietăți, care sunt esențiale pentru procesul de înregistrare a proiectelor imobiliare la ANL. De asemenea, se ocupă de terenurile pe care se dezvoltă proiectele.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
10 Mai 2019 | 3118 | Timp de citire: 5 min.

De curând, a fost propus un proiect de lege prin care să fie reglementată, în detaliu, activitatea dezvoltatorilor imobiliari. Potrivit actului, dezvoltatorii imobiliari vor avea o serie de obligații detaliate referitoare la activitatea lor, printre care să-și înregistreze fiecare proiect la Agenția Națională pentru Locuințe (ANL). Înregistrarea va fi o precondiție pentru desfășurarea oricărei activități, inclusiv a publicității. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Programul de comerț și servicii: Firmele vor putea cere 250.000 lei de la stat pentru dezvoltarea afacerilor

Programul permite finanțarea pentru achiziționarea de spații comerciale, o responsabilitate cheie a departamentului Administrativ sau de Real-Estate.

Alexandru Boiciuc în Finanțări
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Mai 2019 | 1 | 5197 | Timp de citire: 2 min.

În acest an, companiile vor putea cere o finanțare nerambursabilă de până la 250.000 de lei pentru dezvoltarea propriilor afaceri, prin intermediul programului de comerț și servicii. Proiectul procedurii pentru implementarea programului a fost lansat recent în dezbatere publică de Direcția de Antreprenoriat și Programe pentru IMM-uri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Lista concretă a obligațiilor de plată ale notarilor va fi cuprinsă în regulamentul profesional al acestora

Detalii despre impozitul pe transferul proprietății și tarifele pentru serviciile de cadastru sunt cruciale pentru gestionarea achizițiilor și vânzărilor de proprietăți ale companiei, deoarece acestea pot afecta costurile și procedurile aferente.

Simona Voiculescu în Mediul juridic
Director Editorial, avocatnet.ro
9 Mai 2019 | 5076 | Timp de citire: 2 min.

Obligațiile bănești profesionale ale profesiei de notar vor fi detaliate în viitoarea formă a regulamentului activității notariale, aflăm dintr-un proiect de ordin de ministru pus recent în dezbatere. Vorbim de cotele de contribuții, taxa pe valoare adăugată, impozitul pe transferul proprietății ș.a. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

STUDIU. Cât trebuie să muncească românii pentru un apartament, fără împrumut la bancă

Informațiile despre prețurile apartamentelor și condițiile de creditare pe piața imobiliară sunt relevante pentru deciziile legate de spațiile companiei (birouri, depozite) sau de relocări.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
9 Mai 2019 | 512 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cinci domenii pentru care microfirmele vor putea cere, din iulie, o finanțare de 200.000 euro

Acest departament este direct interesat, deoarece fondurile pot fi folosite pentru 'construirea, modernizarea și extinderea spațiilor de producție sau de prestare a serviciilor', activități pe care le gestionează de obicei.

Alexandru Boiciuc în Finanțări
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Mai 2019 | 12454 | Timp de citire: 2 min.

Microîntreprinderile care activează în domenii precum cazarea turistică, construcții și fabricarea mobilei vor putea cere, începând din luna iulie, o finanțare nerambursabilă de până la 200.000 de euro pentru extinderea afacerilor. Domeniile pentru care se vor putea cere bani sunt incluse în ghidul cu condițiile specifice pentru accesarea fondurilor de la stat. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Semnătura electronică: În relațiile de business, firmele pot semna electronic contractele și facturile

Reduce semnificativ nevoia de spațiu fizic pentru arhivarea documentelor și simplifică gestionarea și accesul rapid la ele, optimizând activitățile administrative.

Alexandru Boiciuc în Știri & Revista presei
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Mai 2019 | 4747 | Timp de citire: 3 min.

Dacă folosesc semnătura electronică în relațiile lor cu partenerii de afaceri, companiile se pot bucura de două mari avantaje: reducerea costurilor și eficientizarea activității. Practic, dispar costurile implicate de folosirea documentelor fizice, cum ar fi tipărirea, arhivarea și depozitarea, iar firmele pot semna mult mai repede, ușor și sigur contracte și facturi. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Atunci când se află la creșă sau grădiniță, copiii ar putea fi monitorizați audio-video inclusiv în clase

Implementarea sistemelor de supraveghere necesită instalarea fizică a camerelor, a cablurilor și a echipamentelor IT în clădirile instituției, lucruri de care se ocupă departamentul administrativ și de gestionare a facilităților.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
8 Mai 2019 | 1 | 5645 | Timp de citire: 2 min.

Curțile, holurile, scările, dar și clasele creșelor și grădinițelor, indiferent că unitățile educaționale sunt de stat sau private, vor trebui dotate cu camere video de supraveghere, potrivit unui proiect legislativ ce a fost pus recent în dezbaterea deputaților. Această măsură este propusă în contextul în care, în ultima perioadă, au fost înregistrate mai multe cazuri în care educatoare sau îngrijitoare au agresat copiii din creșa sau grădinița în care lucrează. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Companiile care cred că un angajat fericit este mai productiv. Condițiile deosebite oferite

Articolul arată ce fel de spații și echipamente (cum ar fi mese de biliard sau aparate de fitness) sunt necesare pentru a amenaja zone de relaxare și sport la birou.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
6 Mai 2019 | 1 | 686 | Timp de citire: 1 min.

Un prânz sănătos, lumina naturală şi plantele de la birou sunt câteva dintre secretele celor mai productivi angajaţi. Un studiu recent demonstrează însă că un angajat fericit va fi şi mai eficient. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Specialistul răspunde

În spațiul afacerii tale se aude muzică? Ești obligat să plătești licență pentru asta

Acest departament este interesat deoarece informațiile despre suprafața și locația punctelor de lucru influențează costul licențelor de muzică, iar ei gestionează aceste aspecte ale spațiilor.

avocatnet.ro în Specialistul răspunde
6 Mai 2019 | 4 | 15177 | Timp de citire: 2 min.

Muzica ambientală aduce, fără discuții, un mare plus pentru derularea unor activități economice, dacă nu este chiar esențială pentru unele afaceri. Spațiile deschise publicului, la care clienții au acces, în care petrec mai mult sau mai puțin timp și în care se aude muzică, pe oricare suport ar fi, aduc obligația de a obține o licență pentru difuzarea muzicii respective. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Decizie crucială pentru cei care au credite, așteptată azi de la Banca Națională. Indicele care înlocuiește ROBOR

Informațiile despre cutremure sunt relevante pentru a evalua siguranța clădirilor și a infrastructurii companiei și pentru a planifica eventuale măsuri de întreținere sau consolidare.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
2 Mai 2019 | 524 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul