avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 660 soluții astăzi
Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT
România, vulnerabilă la dezastre

Numai 8% din cei afectați de inundațiile recente au locuințele asigurate. Ce riscuri acoperă asigurarea obligatorie a locuințelor

Acest departament administrează clădirile și proprietățile companiei, fiind direct responsabil pentru asigurarea acestora împotriva riscurilor de inundații, cutremure sau alunecări de teren.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
20 Septembrie 2024 | 3 | 1085 | Timp de citire: 4 min.

După dezastrul propriu-zis, victimele inundațiilor din estul țării sunt pândite de consecințele propriei neglijențe: sub 10% din casele afectate de inundații au asigurare obligatorie încheiată, astfel că proprietarii vor trebui să aștepte ajutoare de la autorități sau să suporte din propriul buzunar cheltuielile aferente reparațiilor. Aceasta, în condițiile în care costul maxim al unei asigurări obligatorii este de până la 130 de lei anual. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Turismul: 55,7% din vizitatorii străini în România sunt în călătorie de afaceri. 91% au venit cu avionul

Pentru companiile care gestionează hoteluri, spații pentru evenimente sau alte proprietăți, aceste date arată cererea pieței și ajută la planificarea investițiilor în imobiliare și facilități.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
20 Septembrie 2024 | 453 | Timp de citire: 1 min.

Aproximativ 55,7% din cei 965.000 de turişti nerezidenţi sosiți în România, în S1, au vizitat țara noastră în scop de afaceri și au consumat 58,6% din totalul cheltuielilor turișilor nerezidenți. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Taxa pe lux

Ghid pentru completarea și depunerea formularului 216 pentru taxa pe mașinile scumpe. Termenul de declarare și plată, pentru persoanele fizice și firme, este 31 decembrie

Acest departament gestionează bunurile importante ale companiei, inclusiv parcul auto, și trebuie să fie la curent cu costurile și obligațiile fiscale legate de mașinile deținute, mai ales cele de valoare mare, pentru a furniza datele corecte departamentului financiar.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
19 Septembrie 2024 | 1 | 5140 | Timp de citire: 2 min.

Impozitul special pe bunurile imobile și mobile de valoare mare, care mai este cunoscut și drept „taxa pe lux”, are al doilea termen de declarare și plată din 2024 la finalul lunii decembrie. Formularul 216 vizează persoanele fizice și firmele care au mașini scumpe, iar versiunea sa electronică este disponibilă deja pentru completare și depunere online. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Noul regulament al școlilor: Secretariatele trebuie să aibă un program flexibil, astfel încât părinților să le fie mai ușor să ajungă la școala copiilor

Articolul descrie în detaliu atribuțiile unui compartiment de secretariat (gestionare corespondență, înregistrare documente, arhivare), care sunt funcții administrative de bază, similare cu cele gestionate de un departament Administrativ într-o companie.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
17 Septembrie 2024 | 1667 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a facilita legătura părinților cu școala la care învață copiii acestora, conducerea acesteia trebuie să stabilească un program flexibil pentru secretariat, respectiv ca acesta să aibă activitate atât dimineața, cât și după-amiaza, potrivit noului regulament al școlilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Identificarea obiectelor impozabile sau taxabile: Ce implică inventarierea materiei impozabile, ce este desfășurată de autoritățile fiscale locale

Acest departament este interesat deoarece are în grijă bunurile companiei precum clădirile, terenurile și vehiculele, care sunt direct vizate de procesul de inventariere fiscală. Informațiile din articol îi ajută să înțeleagă cum sunt evaluate aceste bunuri pentru impozitare de către autorități.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
16 Septembrie 2024 | 1563 | Timp de citire: 2 min.

Un prim aspect important de reținut referitor la activitatea de inventariere a materiei impozabile, realizată de organele fiscale locale, constă în faptul că, potrivit prevederilor art. 5 alin. 2 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, activitatea de fundamentare a veniturilor proprii ale bugetelor locale se bazează pe constatarea, evaluarea şi inventarierea materiei impozabile şi a bazei de impozitare în funcţie de care se calculează impozitele şi taxele aferente, evaluarea serviciilor prestate şi a veniturilor obţinute din acestea, precum şi pe alte elemente specifice, în scopul evaluării corecte a veniturilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sinteză legislativă: Cele mai importante acte normative publicate în perioada 9 - 15 septembrie 2024

Este responsabil cu înregistrarea și actualizarea datelor firmei la diverse instituții, precum Registrul Comerțului, și cu gestionarea documentelor necesare.

Manuela Rasina în Mediul juridic
Redactor, avocatnet.ro
16 Septembrie 2024 | 1955 | Timp de citire: 2 min.

Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 9 - 15 septembrie 2024. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Pasajele pietonale subterane sunt considerate spații publice închise, unde fumatul e interzis

Acest departament se ocupă cu administrarea și întreținerea spațiilor fizice ale companiei și trebuie să știe unde este interzis fumatul, pentru a asigura respectarea regulilor și a afișa semnele corespunzătoare în clădiri.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
16 Septembrie 2024 | 809 | Timp de citire: 2 min.

Pentru că au tavan și cel puțin doi pereți, pasajele pietonale subterane sunt considerate spații publice închise, în aceste spații fiind interzis fumatul, potrivit legislației ce vizează prevenirea și combaterea efectelor consumului produselor din tutun. Cei ce nu respectă această interdicție riscă amenzi de până la 500 de lei. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Atenție – România pierde accentuat competitivitate. Cum putem trece de la economia de cerere la economia de ofertă?

Informațiile despre scăderea în sectorul construcțiilor, în special a celor rezidențiale și nerezidențiale, sunt relevante pentru deciziile legate de spațiile companiei sau investițiile imobiliare.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
16 Septembrie 2024 | 422 | Timp de citire: 2 min.

Mai întâi, să vorbească cifrele seci: La începutul lunii septembrie au fost publicate datele de evoluție a PIB în prima jumătate a anului. Astfel, în trimestrul 2, față de același trimestru al anului 2023, PIB s-a majorat cu 0,8%. Iar dacă ne uităm la evoluția PIB în primul semestru, comparativ cu aceeași perioadă al anului 2023, pe date brute (pentru a elimina sezonalitatea), creșterea este de numai 0,7%. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Interviu Cum pot să gestioneze contribuabilii modificările din oficiu ale vectorului fiscal demarate de ANAF și utilitatea practică a noii proceduri

Acest departament este responsabil, printre altele, de primirea și gestionarea corespondenței oficiale, inclusiv a notificărilor de la ANAF prin Spațiul Privat Virtual (SPV). Ei trebuie să se asigure că aceste informații ajung rapid la departamentele responsabile pentru a fi analizate și a se răspunde la timp.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Septembrie 2024 | 3357 | Timp de citire: 5 min.

Pentru că Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și-a creat, de curând, un instrument practic prin care poate face modificări din oficiu ale vectorului fiscal al contribuabililor, am discutat cu un specialist de la Nowium despre aspectele esențiale de reținut pe această temă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Schimbările privind drepturile de transport ale angajaților MAI au fost oficializate

Acest departament poate fi implicat în primirea și procesarea administrativă a cererilor angajaților și în verificarea documentelor necesare pentru acordarea acestui tip de beneficiu, așa cum se menționează că cererile se depun la secretariatul unității.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
14 Septembrie 2024 | 2810 | Timp de citire: 2 min.

Un ordin al ministrului Afacerilor Interne de modificare a normelor care reglementează drepturile de transport ale personalului din apărare, ordine publică și securitate națională a fost recent publicat în Monitorul Oficial. Documentul  aduce o serie de ajustări menite să clarifice și să eficientizeze modul de acordare a acestora. Citește articolul