Acest departament administrează clădirile și proprietățile companiei, fiind direct responsabil pentru asigurarea acestora împotriva riscurilor de inundații, cutremure sau alunecări de teren.
După dezastrul propriu-zis, victimele inundațiilor din estul țării sunt pândite de consecințele propriei neglijențe: sub 10% din casele afectate de inundații au asigurare obligatorie încheiată, astfel că proprietarii vor trebui să aștepte ajutoare de la autorități sau să suporte din propriul buzunar cheltuielile aferente reparațiilor. Aceasta, în condițiile în care costul maxim al unei asigurări obligatorii este de până la 130 de lei anual. Citește articolul
Pentru companiile care gestionează hoteluri, spații pentru evenimente sau alte proprietăți, aceste date arată cererea pieței și ajută la planificarea investițiilor în imobiliare și facilități.
Aproximativ 55,7% din cei 965.000 de turişti nerezidenţi sosiți în România, în S1, au vizitat țara noastră în scop de afaceri și au consumat 58,6% din totalul cheltuielilor turișilor nerezidenți. Citește articolul
Acest departament gestionează bunurile importante ale companiei, inclusiv parcul auto, și trebuie să fie la curent cu costurile și obligațiile fiscale legate de mașinile deținute, mai ales cele de valoare mare, pentru a furniza datele corecte departamentului financiar.
Impozitul special pe bunurile imobile și mobile de valoare mare, care mai este cunoscut și drept „taxa pe lux”, are al doilea termen de declarare și plată din 2024 la finalul lunii decembrie. Formularul 216 vizează persoanele fizice și firmele care au mașini scumpe, iar versiunea sa electronică este disponibilă deja pentru completare și depunere online. Citește articolul
Articolul descrie în detaliu atribuțiile unui compartiment de secretariat (gestionare corespondență, înregistrare documente, arhivare), care sunt funcții administrative de bază, similare cu cele gestionate de un departament Administrativ într-o companie.
Pentru a facilita legătura părinților cu școala la care învață copiii acestora, conducerea acesteia trebuie să stabilească un program flexibil pentru secretariat, respectiv ca acesta să aibă activitate atât dimineața, cât și după-amiaza, potrivit noului regulament al școlilor. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece are în grijă bunurile companiei precum clădirile, terenurile și vehiculele, care sunt direct vizate de procesul de inventariere fiscală. Informațiile din articol îi ajută să înțeleagă cum sunt evaluate aceste bunuri pentru impozitare de către autorități.
Un prim aspect important de reținut referitor la activitatea de inventariere a materiei impozabile, realizată de organele fiscale locale, constă în faptul că, potrivit prevederilor art. 5 alin. 2 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, activitatea de fundamentare a veniturilor proprii ale bugetelor locale se bazează pe constatarea, evaluarea şi inventarierea materiei impozabile şi a bazei de impozitare în funcţie de care se calculează impozitele şi taxele aferente, evaluarea serviciilor prestate şi a veniturilor obţinute din acestea, precum şi pe alte elemente specifice, în scopul evaluării corecte a veniturilor. Citește articolul
Este responsabil cu înregistrarea și actualizarea datelor firmei la diverse instituții, precum Registrul Comerțului, și cu gestionarea documentelor necesare.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 9 - 15 septembrie 2024. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu administrarea și întreținerea spațiilor fizice ale companiei și trebuie să știe unde este interzis fumatul, pentru a asigura respectarea regulilor și a afișa semnele corespunzătoare în clădiri.
Pentru că au tavan și cel puțin doi pereți, pasajele pietonale subterane sunt considerate spații publice închise, în aceste spații fiind interzis fumatul, potrivit legislației ce vizează prevenirea și combaterea efectelor consumului produselor din tutun. Cei ce nu respectă această interdicție riscă amenzi de până la 500 de lei. Citește articolul
Informațiile despre scăderea în sectorul construcțiilor, în special a celor rezidențiale și nerezidențiale, sunt relevante pentru deciziile legate de spațiile companiei sau investițiile imobiliare.
Mai întâi, să vorbească cifrele seci: La începutul lunii septembrie au fost publicate datele de evoluție a PIB în prima jumătate a anului. Astfel, în trimestrul 2, față de același trimestru al anului 2023, PIB s-a majorat cu 0,8%. Iar dacă ne uităm la evoluția PIB în primul semestru, comparativ cu aceeași perioadă al anului 2023, pe date brute (pentru a elimina sezonalitatea), creșterea este de numai 0,7%. Citește articolul
Acest departament este responsabil, printre altele, de primirea și gestionarea corespondenței oficiale, inclusiv a notificărilor de la ANAF prin Spațiul Privat Virtual (SPV). Ei trebuie să se asigure că aceste informații ajung rapid la departamentele responsabile pentru a fi analizate și a se răspunde la timp.
Pentru că Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și-a creat, de curând, un instrument practic prin care poate face modificări din oficiu ale vectorului fiscal al contribuabililor, am discutat cu un specialist de la Nowium despre aspectele esențiale de reținut pe această temă. Citește articolul
Acest departament poate fi implicat în primirea și procesarea administrativă a cererilor angajaților și în verificarea documentelor necesare pentru acordarea acestui tip de beneficiu, așa cum se menționează că cererile se depun la secretariatul unității.
Un ordin al ministrului Afacerilor Interne de modificare a normelor care reglementează drepturile de transport ale personalului din apărare, ordine publică și securitate națională a fost recent publicat în Monitorul Oficial. Documentul aduce o serie de ajustări menite să clarifice și să eficientizeze modul de acordare a acestora. Citește articolul