Acest departament este interesat de evoluția sectorului construcțiilor, în special a celor de locuințe și infrastructură, deoarece aceste informații pot influența deciziile legate de spațiile de birouri, dezvoltarea imobiliară sau investițiile în proprietăți.
La ultima ședință de politică monetară, Consiliul de Administrație al BNR i-a suprins pe majoritatea analiștilor cu decizia de reducerea a ratei dobânzii cheie cu 0,25 puncte procentuale, în condițiile în care inflația se menține ridicată iar prețurile au urcat în iulie, față de iunie când IPC scăzuse la 4,9%. Citește articolul
Articolul menționează necesitatea amenajării de spații sigure pentru depozitarea telefoanelor mobile în sălile de clasă. Această informație este utilă pentru departamentul care se ocupă de administrarea fizică a clădirilor, de amenajarea spațiilor și de gestionarea bunurilor în cadrul companiei.
Noul statut al elevului, care a fost oficializat recent, păstrează interdicția ca elevii să folosească telefoanele mobile în timpul orelor (dacă nu au acordul profesorului) și, pentru a reflecta prevederile noii legi a învățământului, stabilește că telefoanele confiscate pentru încălcarea acestei reguli vor fi returnate, la finalul cursurilor, doar către părinți sau elevii majori. În plus, noul statut al elevului prevede că același lucru se va întâmpla și în cazul nerespectării obligației de a depune telefoanele mobile, la începutul orelor, într-un spațiu special amenajat, astfel încât elevii să nu le poată folosi în timpul orelor. Citește articolul
Poate fi relevant pentru gestionarea aspectelor logistice și administrative legate de prezența angajaților în diverse locații sau de asigurarea transportului și a facilităților necesare pentru angajații mobili.
Situațiile care reclamă includerea unei clauze de mobilitate și cele în care vorbim doar de delegări pot fi ușor confundate dacă angajatorul nu are reprezentarea clară a specificului activității și frecvenței cu care se fac deplasările - și, desigur, dacă nu le comunică și angajatului la momentul negocierii și semnării contractului. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu administrarea parcului auto al firmei (mașini, întreținere). Este important să știe cum sunt tratate fiscal cheltuielile cu aceste mașini pentru a gestiona eficient bugetul alocat și a asigura buna funcționare.
Detaliem astăzi ce condiții se aplică în privința deducerii cheltuielilor contribuabilului cu un autovehicul - atât în privința impozitului pe profit, cât și în privința impozitului pe venit. Citește articolul
Acest departament, în special în companiile mai mici sau ca suport în cele mai mari, se ocupă adesea de interacțiunea cu autoritățile și de gestionarea documentelor oficiale. Cunoașterea procedurilor de revocare a accesului la servicii fiscale online este utilă pentru buna desfășurare a activităților administrative și pentru gestionarea actelor necesare.
Un prim aspect important de reținut este faptul că, în conformitate cu prevederile art. 8 din Ordinul Finanțelor 858/2008 privind depunerea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, se stabilește procedura privind revocarea dreptului de utilizare a serviciului „Depunere declaraţii online”, existent pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, atât în cazul solicitării revocării acestui drept de către titularul certificatului calificat, cât și în situația în care revocarea dreptului de utilizare a serviciului se solicită de o persoană diferită de persoana pentru care acest drept a fost obţinut. Citește articolul
Personalul administrativ care se ocupă de organizarea călătoriilor de afaceri pentru angajați, inclusiv rezervări și rute, are nevoie de aceste informații pentru a planifica eficient deplasările internaționale.
Deoarece, în ultimele zile, se înregistrează valori mari de trafic prin punctele rutiere de trecere a frontierei, în doar o zi trecând granița aproape 400.000 de persoane, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) reamintește celor ce vor să călătorească în afara granițelor și celor care vor să revină în țară că pot afla rapid, prin accesarea unui site, care este timpul de așteptare în fiecare dintre punctele de trecere a frontierei. Citește articolul
Acest departament se ocupă de partea practică și logistică, asigurându-se că toate actele necesare sunt pregătite, semnate și depuse corect, inclusiv gestionarea documentelor fizice și a relației cu autoritățile pentru aspecte administrative.
Un prim aspect important de reținut este faptul că, în conformitate cu prevederile art. 7 din Ordinul Finanțelor 858/2008 privind depunerea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, se stabilește procedura privind acordarea dreptului de utilizare de către contribuabili a serviciului „Depunere declaraţii online”, existent pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Citește articolul
Acest serviciu se ocupă de funcționarea zilnică a firmei, inclusiv de gestionarea și reînnoirea parcului auto, fiind interesat de oportunitățile de a cumpăra mașini noi cu ajutor financiar.
Cea de-a treia etapă de înscrieri în cadrul Programului Rabla Plus 2024 a început chiar azi. Astfel, persoanele fizice, persoanele juridice, unitățile administrativ-teritoriale și instituțiile publice interesate de achiziționarea unei mașini noi electrice sau hibride pot depune deja cereri în acest sens. Citește articolul
Oferă informații despre cum sunt taxate vânzările de proprietăți (terenuri, clădiri), esențial pentru departamentele care gestionează imobilele companiei sau care fac tranzacții imobiliare.
În urma vânzării a două terenuri construibile în decursul unui singur an, inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au obligat o persoană fizică la plata retroactivă a TVA, considerându-se că aceasta a derulat activități independente. Citește articolul
Este important pentru a înțelege cum se gestionează legal schimbările de locație ale angajaților și cum aceste modificări pot influența necesarul de spațiu de birouri și organizarea administrativă generală.
Legislația muncii impune reguli stricte pentru modificarea contractelor de muncă, dar și respectarea prevederilor specifice muncii la domiciliu / telemuncii, când angajatul își mută munca acasă. Practica arată frecvent situații în care un angajat se bazează doar pe ceea ce putem numi „gentleman's agreement” când își împachetează lucrurile și-și mută biroul la domiciliu. Citește articolul