Articolul detaliază cerințele legate de locația și organizarea fizică a punctelor de returnare a ambalajelor, ceea ce implică aspecte administrative și de gestionare a spațiilor și proprietăților companiei.
În special pentru comercianți, implementarea sistemului de garanție-returnare (SGR) pune multe bătăi de cap - pentru cei care chiar încearcă să-și facă datoria și să respecte reglementările aplicabile SGR înseamnă alocarea de resurse considerabile și blocaje în fața unor prevederi pe care cu greu le pot respecta, mai ales în zonele rurale. Iar costul nerespectării legii vine cu amenzi uriașe, ca multe alte sancțiuni din legislația de mediu, de fapt - amenzi care, desigur, au început demult să fie aplicate. Comercianții se confruntă cu dificultăți în privința punctelor de returnare, așteaptă câteva luni după banii de la administratorul de sistem, deși ei ar trebui să vină lunar, iar asta doar începe să descrie câteva dintre problemele lor. Citește articolul
Articolul menționează plata impozitelor locale pe clădiri și terenuri, aspecte administrative esențiale. De asemenea, problemele de la Registrul Comerțului pot influența procesele administrative legate de înființarea sau modificarea sediilor firmei.
Prima lună de toamnă din 2024 vine la pachet cu o serie de termene de interes pe domeniul fiscal (digitalizarea relației cu contribuabilii, deconturile precompletate de TVA sau schimbarea adeverințelor de venit), însă ne așteptăm și la noutăți privind programul Start-up Nation sau la rezolvarea problemelor cu noul sistem al Registrului Comerțului. Citește articolul
Acest departament este interesat de simplificarea proceselor administrative și de reducerea birocrației legate de gestionarea documentelor pentru arme, mai ales pentru companiile care au nevoie de acestea în activitatea lor (ex: poligoane de tragere, firme de pază).
Pe lângă actualul registru naţional al armelor, potrivit unei ordonanțe oficializate azi, va apărea o platformă online, numită eARM, care va facilita interacțiunea personelor fizice sau juridice cu Direcția Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase din cadrul Poliției Române. Citește articolul
Noul Cod al amenajării teritoriului, urbanismului și construcțiilor este foarte important pentru acest departament, deoarece simplifică procedurile de obținere a autorizațiilor și avizelor, facilitând proiectele de construcție sau de amenajare a spațiilor companiei.
Guvernul României a stabilit ca priorități legislative pentru a doua sesiune ordinară din 2024 discutarea și aprobarea legilor bugetului de stat și bugetului asigurărilor sociale pentru 2025, precum și adoptarea unor proiecte de lege esențiale, printre care amintim unele modificări la Legea contra spălării banilor, ajustări ale Codului fiscal și reglementări pentru asigurările RCA, toate având ca termen de finalizare luna noiembrie. De asemenea, se preconizează adoptarea în această toamnă a unui nou Cod al amenajării teritoriului și urbanismului, iar proiectul pentru stabilirea salariului minim adecvat este obligatoriu să fie adoptat toamna asta, termenul-limită propus fiind luna noiembrie. Citește articolul
Reglementările privind spațiul minim necesar pentru animale pot influența modul în care sunt proiectate sau adaptate clădirile și spațiile în care sunt adăpostite animalele.
Un proiect de hotărâre ce are ca scop modificarea și completarea normelor metodologice pentru gestionarea câinilor fără stăpân a fost pus în dezbatere publică pe pagina de internet a Autorității Naţionale Sanitar Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA). Principalele modificări se referă la implicarea consiliilor județene în gestionarea acestei probleme, clarificarea responsabilităților consiliilor locale și ale proprietarilor de câini. Proiectul detaliază, de asemenea, programul de acces al publicului în adăposturi, procedura de emitere a deciziilor de eutanasiere, subvenționarea sterilizării și condițiile de comercializare a câinilor. Citește articolul
Pentru companiile care gestionează proprietăți sau intenționează să achiziționeze imobile, chiar și prin executare silită, este important să înțeleagă toate costurile implicate, inclusiv TVA-ul, pentru o gestionare corectă a activelor.
În situația în care un imobil este câștigat la licitație, dar câștigătorul refuză plata TVA-ului aferent (deși taxa trebuie achitată), procedura de executare silită trebuie reluată, atrag atenția specialiștii. Practic, e o situație în care nu se plătește prețul întreg al bunului, astfel că nu se poate încheia actul de adjudecare. Citește articolul
Departamentul administrativ gestionează o varietate de documente și proceduri care pot implica, direct sau indirect, acte de stare civilă. Cunoașterea faptului că aceste acte pot fi acum digitale îi ajută să eficientizeze procesele interne legate de documente oficiale și să se adapteze la noile standarde.
De la începutul verii, certificatele de naștere și cele de deces se eliberează, în mai multe localități din țară, atât în format digital, cât și fizic. Sistemul a fost extins recent, permițând acum și eliberarea certificatelor de căsătorie în format digital. De asemenea, lista municipiilor, orașelor și comunelor în care actele de stare civilă sunt emise în format digital a tot fost extinsă, ajungând să conțină acum aproape 2.500 de localități (față de 300 în luna iunie), potrivit unui anunț recent al Ministerului Afacerilor Interne (MAI). Citește articolul
Se ocupă de spațiile și condițiile fizice în care sunt păstrate dosarele angajaților, asigurând conformitatea cu cerințele legale de arhivare și securitate.
Toți angajatorii au obligația legală de a întocmi, păstra și prezenta inspectorilor de muncă, pentru fiecare dintre salariații încadrați în muncă, un dosar personal care să conțină o serie de acte și documente obligatorii cu datele fiecărui angajat.
Citește articolulDepartamentul Administrativ ar putea dori să știe despre aceste schimbări, deoarece ar putea influența nevoile de parcare pentru salariați (e.g., mai multe locuri pentru motociclete) sau chiar despre facilitățile de transport oferite angajaților.
Din această lună, cu condiția absolvirii unui curs de instruire practică, șoferii ce dețin categoria B pot conduce și motociclete cu cilindree maximă de 125 cm3. Pentru a putea conduce astfel de motociclete, șoferii nu trebuie să aibă asupra lor adeverința ce dovedește absolvirea cursului practic și nici să-și preschimbe permisul de conducere, polițiștii verificând online existența acestui drept. Citește articolul
Acest departament gestionează sistemele fizice, cum ar fi camerele de supraveghere. Articolul arată că imaginile capturate de aceste sisteme sunt date personale și trebuie administrate cu mare grijă pentru a evita probleme legale.
Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a amendat unul dintre marii retaileri de pe piața autohtonă pentru încălcarea prevederilor Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR). Încălcarea pentru care compania a fost amendată a constat în aceea că datele înregistrate de camerele de supraveghere au fost redistribuite de angajați ai firmei. Citește articolul