Acest departament este responsabil de administrarea și întreținerea clădirilor companiei, inclusiv de identificarea și rezolvarea problemelor legate de structura sau aerisirea spațiilor, care pot influența acumularea de radon și, prin urmare, bunăstarea angajaților.
Ministerul Sănătății vrea să stabilească, printr-un proiect de hotărâre pus recent în dezbatere, o strategie de informare, educare şi comunicare pentru sensibilizarea populaţiei şi informarea factorilor locali de decizie, a angajatorilor şi a angajaţilor cu privire la riscurile prezentate de radon, gaz radioactiv natural, ce se acumulează în spațiile închise, atât în locuințe, cât și în spațiile de lucru, și care poate genera o serie de probleme de sănătate. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu buna funcționare a echipamentelor și spațiilor. Ei trebuie să știe ce aparate sunt obligatorii pentru automate și să asigure instalarea lor corectă.
Guvernul a renunțat să mai amâne termenul până la care automatele comerciale ale firmelor trebuie dotate cu case speciale de marcat, astfel că acesta a rămas fixat pentru 31 decembrie 2023. Totuși, la finalul anului trecut s-a stabilit că nedotarea automatelor se poate amenda din octombrie 2024. Citește articolul
Se ocupă de bunurile companiei, cum ar fi clădirile și mașinile, și trebuie să cunoască orice taxe suplimentare care pot apărea pentru proprietățile de valoare mare.
Termenul de aplicare a noului impozit special, aplicabil celor ce dețin case scumpe, a fost amânat pentru 30 septembrie, printr-o ordonanță apărută în ultima zi a lunii aprilie, care era, de fapt, termenul inițial. Potrivit reprezentanților Guvernului, amânarea era necesară pentru ca sistemul informațional folosit în cazul acestui nou impozit să fie modificat, astfel încât să permită accesul la informații privind valoarea impozabilă a clădirilor. Termenul pentru declararea și plata impozitului ce vizează mașinile scumpe rămâne neschimbat, respectiv data de 31 decembrie. Citește articolul
Departamentul Administrativ se ocupă, printre altele, de programul de lucru al unităților, de aspectul exterior (firma farmaciei) și de procesul de obținere a actelor necesare funcționării sau înființării.
O ordonanță care vizează modificarea și completarea Legii farmaciei a fost oficializată chiar azi. Formula agreată miercuri în ședința Executivului diluează formula propusă inițial, renunțându-se la majorarea drastica a amenzilor contravenționale, la creșterea tarifelor administrative ori la înființarea farmaciilor universitare. Citește articolul
Acest departament administrează clădirile, terenurile și mașinile companiei și trebuie să cunoască obligațiile fiscale legate de aceste bunuri pentru o bună gestionare și pentru a furniza informațiile necesare departamentului financiar.
Dacă, la finalul lui 2023, aveau în posesie mijloace de transport, clădiri sau terenuri, deținătorii lor trebuie să plătească anul acesta impozit pentru fiecare dintre ele. Plata impozitelor se poate face în două tranșe, în martie și în septembrie. În plus, din acest an, contribuabilii ce dețin apartamente sau mașini scumpe trebuie să plătească un impozit special, supranumit în spațiul public „taxa pe lux”. Citește articolul
Acest departament se preocupă de administrarea clădirilor și spațiilor companiei, iar informațiile despre producerea și stocarea energiei (chiar dacă programul e pentru persoane fizice) pot fi utile pentru eficientizarea consumului și planuri viitoare.
Ministerul Mediului a stabilit, printr-un ordin oficializat marți, modificarea ghidului de finanţare a programului Casa Verde Fotovoltaice. Astfel, finanțarea de la stat se majorează și ajunge la 30.000 de lei, bani care se vor putea folosi pentru achiziționarea și montarea unui sistem de panouri fotovoltaice, dar și a unei instalații de stocare a energiei electrice cu baterii. Sesiunea de finanţare pentru înscrierea persoanelor fizice în program se lansează vineri, potrivit Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM). Citește articolul
Acest departament este responsabil cu asigurarea echipamentelor și a condițiilor de lucru, inclusiv pentru angajații care lucrează de acasă. Cazul subliniază importanța de a oferi angajaților tot ce le trebuie pentru a-și putea face treaba.
Evaluările privind obiectivele de performanță pot fi contestate în instanță din perspectiva legalității procedurii de evaluare. Într-o speță în care angajatorul nu a adaptat obiectivele la condițiile reale de muncă și nu a respectat pe deplin drepturile și responsabilitățile impuse de Codul muncii, judecătorii au ajuns să anuleze o evaluare realizată deficitar, care nu putea reflecta în mod obiectiv performanța angajatului. Citește articolul
Acest departament gestionează clădirile, terenurile, parcurile auto și alte bunuri ale firmei. Informațiile despre taxele pentru utilizarea spațiilor publice, parcări sau permise sunt esențiale pentru planificarea și bugetarea activităților zilnice și a proiectelor.
Autoritățile locale, prin intermediul consiliilor locale și județene, au posibilitatea de a stabili anumite taxe locale, așa cum este prevăzut prin Codul fiscal. Iată ce trebuie știut despre acestea. Citește articolul
Acest departament ar putea fi interesat de discuțiile ANAF despre închirierea și subînchirierea bunurilor, deoarece aceste teme sunt direct legate de gestionarea sediilor sau a altor proprietăți ale companiei.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Departamentul se ocupă de administrarea proprietăților și spațiilor, iar o lege care pedepsește tulburarea folosinței locuinței (sau a altor proprietăți gestionate) poate fi importantă în relația cu chiriașii, vecinii sau alte părți implicate, pentru a evita incidente sau acuzații.
Orice nerespectare a legislației din domeniul jocurilor de noroc, fie că vorbim încălcarea interdicției de deschidere a sălilor pentru jocuri de noroc în localitățile mici, recent introdusă, sau despre cazurile în care primarii eliberează documente prin nerespectarea regulilor din domeniu, astfel încât să poată fi deschise săli de jocuri de noroc chiar dacă nu sunt îndeplinite condițiile legale, ar fi trebuit considerată infracțiune și ar fi putut fi sancționată cu închisoarea, dar proiectul legislativ ce conține prevederile a fost declarat neconstituțional de către Curtea Constituțională a României (CCR). În plus, același proiect stabilea că, pentru protejarea celor ce sunt presați să-și vândă casele, de cele mai multe ori de către dezvoltatori imobiliari, și tulburarea folosinței locuinței ar fi putut fi pedepsită (din nou) cu închisoare. Proiectul se întoarce acum în Parlament. Citește articolul