avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 647 soluții astăzi
Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

Guvernul pregătește, pentru 2025, și o reformă a administrării impozitelor și taxelor. Ce măsuri concrete sunt luate în calcul

Reforma care include e-Proprietate este de interes, deoarece se referă la modificări în administrarea impozitelor locale pe bunuri imobiliare, care intră în sfera de administrare a acestui departament.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Octombrie 2024 | 2948 | Timp de citire: 4 min.

Planul fiscal al Guvernului pentru perioada 2025-2031 prevede inclusiv o reformă a administrării impozitelor și taxelor. Iar majoritatea măsurilor gândite în acest sens au o legătură directă cu digitalizarea relației dintre contribuabili și Fisc, însă vorbim și de chestiuni ce țin de modificarea regulilor procedural-fiscale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Mai multe modificări la principalele impozite și taxe urmează să fie stabilite de Guvern până în martie 2025

Modificările la impozitele locale pe proprietate influențează direct costurile de operare și bugetul pentru spațiile și activele imobiliare ale companiei.

avocatnet.ro în Taxe și impozite
28 Octombrie 2024 | 5364 | Timp de citire: 4 min.

Guvernul pregătește, în colaborare cu Banca Mondială, o serie de modificări fiscale pentru principalele impozite și taxe datorate de contribuabili, conform unui document publicat recent de Ministerul Finanțelor. Majoritatea măsurilor urmează să fie dezbătute și stabilite până la finele lunii martie 2025, dar nu toate se vor aplica din 2025. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sinteză legislativă: Cele mai importante acte normative publicate în perioada 21 - 27 octombrie 2024

Amânarea noilor reguli privind impozitele pe proprietate este de interes major, deoarece acest departament gestionează clădirile și bunurile companiei și este responsabil de costurile asociate. De asemenea, schimbările legate de casele de marcat și automatele comerciale pot impacta echipamentele aflate în gestiunea sa.

Manuela Rasina în Mediul juridic
Redactor, avocatnet.ro
28 Octombrie 2024 | 1100 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 21 - 27 octombrie 2024. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Propunere legislativă

Mai puțină birocrație pentru cabinetele medicale: autorizațiile deținute să rămână valabile în cazul schimbării sediului sau a denumirii

Deoarece articolul se referă la simplificarea procedurilor pentru schimbarea sediului, acest departament este direct interesat. Le-ar fi mai ușor să gestioneze relocările și documentația necesară fără întârzieri sau costuri suplimentare.

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
25 Octombrie 2024 | 1988 | Timp de citire: 2 min.

O propunere legislativă care vizează modificarea și completarea ordonanței privind organizarea și funcționarea cabinetelor medicale a fost recent depusă spre dezbatere la Senat. Inițiativa își propune să simplifice procesul de autorizare a cabinetelor medicale, prin eliminarea unor proceduri birocratice inutile. Dacă își va încheia circuitul legislativ, propunerea va permite cabinetelor medicale să își păstreze autorizațiile deja obținute, chiar dacă își schimbă sediul ori denumirea. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Și DGPCI poate emite acum permisul de conducere internațional. Cum se poate cere un astfel de document, cât costă și unde se poate plăti taxa

Departamentul Administrativ se ocupă adesea cu sprijinirea angajaților în obținerea documentelor necesare pentru călătoriile de afaceri, inclusiv cele pentru care este nevoie de un permis de conducere internațional. Ei pot intermedia sau informa despre pașii necesari pentru obținerea acestui document.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
25 Octombrie 2024 | 3981 | Timp de citire: 2 min.

Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) poate, din această lună, să emită, alături de asociația Automobil Club Român, permise internaționale de conducere, documente ce scutesc șoferii care merg în anumite țări străine să dețină o copie legalizată a permisului național. Pentru a obține un astfel de document, șoferii interesați trebuie să se adreseze serviciilor de permise și să plătească o taxă de aproape 50 de lei. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder De azi, băncile sunt obligate să afișeze o serie de informații ce-i vizează pe consumatorii vulnerabili din punct de vedere financiar

Acest departament va fi implicat în asigurarea că informațiile sunt afișate fizic în unitățile bancare, conform cerințelor noii reglementări (ex: pe ecrane TV sau plăcuțe).

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
25 Octombrie 2024 | 2172 | Timp de citire: 2 min.

Un ordin al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care vizează îmbunătățirea accesului consumatorilor vulnerabili la serviciile bancare esențiale a fost oficializat în septembrie, documentul intrând în vigoare începând cu 25 octombrie. Măsura impune instituțiilor de credit furnizarea de informații clare, accesibile și pe înțelesul oricărui client care nu are o pregatire financiară minimală. Acestea includ drepturile și obligațiile consumatorilor, detalii despre conturile de plăți și soluționarea litigiilor. Persoanele cu deficiențe de vedere trebuie să aibă, la rândul lor, acces la aceste informații. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE SGR: Proprietarii RVM-urilor trebuie să plătească impozitul local pentru acestea, nu comercianții. Interpretarea CCF a fost confirmată de MF

Se referă la obținerea de avize și autorizații pentru amplasarea fizică a containerelor cu aparate de colectare a ambalajelor și la plata impozitului pentru aceste structuri temporare.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Octombrie 2024 | 3713 | Timp de citire: 5 min.

Proprietarii containerelor în care se află echipamentele automate (RVM) pentru preluarea ambalajelor în cadrul sistemului de garanție-returnare (SGR) sunt cei care trebuie să achite impozitul local pe clădire - această interpretare formulată de Camera Consultanților Fiscali (CCF) a fost confirmată recent de Ministerul Finanțelor (MF). Asta deoarece multe autorități locale au o practică neunitară în prezent, solicitând plata impozitului comercianților pe terenurile cărora sunt amplasate, de către terți, containerele cu RVM-uri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Propunere: Toate autorizațiile de construire din Capitală să fie în responsabilitatea primarului general

Acest departament se ocupă de clădirile și spațiile firmei, inclusiv de construcții noi, renovări sau întreținere. Schimbarea modului în care se obțin autorizațiile de construire îi afectează direct activitatea și planificarea proiectelor.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
23 Octombrie 2024 | 1 | 1266 | Timp de citire: 2 min.

Pentru toate lucrările ce se execută în București, inclusiv cele care se execută în teritoriul administrativ al sectoarelor, primarul general va emite autorizațiile de construire, conform unui proiect legislativ aflat în dezbatere la Senat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În 2025 ne putem aștepta la majorarea TVA-ului și a impozitului pe venit, spun specialiștii

Potențiala majorare a taxelor locale pe bunuri imobile poate afecta direct costurile de operare și bugetele alocate pentru administrarea proprietăților și facilităților companiei.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Octombrie 2024 | 6742 | Timp de citire: 4 min.

Cota generală a TVA-ului și impozitul pe veniturile persoanelor fizice se pot majora în cursul anului 2025, sunt de părere specialiștii de la EY România. Cu toate că autoritățile se feresc să vorbească acum despre majorări de taxe și impozite, asemenea măsuri pot deveni inevitabile anul viitor, după ce vor fi trecut toate alegerile din acest an. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Date pe înțelesul tuturor

Week of skills Job-uri verzi (și cai verzi pe pereți) în viitorul României

Articolul menționează incompetența administrativă și lipsa reformelor, aspecte care afectează modul în care sunt gestionate resursele și operațiunile companiei.

Radu Stochița în Resurse umane
Cercetător,
22 Octombrie 2024 | 917 | Timp de citire: 5 min.

Tranziția verde în România se confruntă cu provocări semnificative, însă azi ne vom opri asupra ocupațiilor care au legătură cu mediul, asupra competențelor verzi și unui plan măreț care pare irealizabil. Deși România produce 35,2% din energia sa din surse regenerabile și emite doar 0,19% din totalul emisiilor de CO2 la nivel global, numărul locurilor de muncă în domeniile ce au legătură cu mediul a scăzut drastic, de la 217.000 în 2013 la 137.000 în prezent. În contrast, alte țări europene, cum ar fi Bulgaria, au văzut o creștere a locurilor de muncă legate de mediu. Deși România are un plan ambițios pentru crearea a 100.000 de locuri de muncă verzi, problemele administrative și financiare, inclusiv pierderi de fonduri și achiziții publice ineficiente, pun în pericol implementarea acestuia. În plus, statul trebuie să îmbunătățească colectarea impozitelor și să colaboreze cu asociațiile pentru a pregăti forța de muncă pentru viitor, astfel încât să evite repetarea greșelilor din trecut. Citește articolul