Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Pentru companiile din domeniul imobiliar, acest departament (sau structuri similare care se ocupă de operațiunile imobiliare) trebuie să știe ce informații despre clienți și tranzacții trebuie să păstreze și să poată oferi Fiscului, deoarece agenții imobiliari sunt vizați de noile reguli.
În anumite condiții, băncile, notarii, avocații, contabilii, asociațiile și comercianții sunt obligați să dea acces Fiscului la informații și documente în legătură cu clienții, relațiile de afaceri și evidențele tranzacțiilor, reiese dintr-o ordonanță de urgență a Guvernului intrată recent în vigoare. Prevederea nu exista până acum în legislație, astfel că vorbim de o obligație legală nouă. Citește articolul
Pentru a gestiona eficient flota auto a companiei, asigurându-se că toate vehiculele, de la cele mici la cele de transport persoane, au rovinieta valabilă și pentru a evita sancțiunile.
Atunci când folosesc rețeaua de drumuri din țara noastră, fie ele drumuri naționale, europene sau autostrăzi, șoferii trebuie să plătească o taxă de utilizare a acestora, numită rovinietă. Nivelul tarifului de utilizare a drumurilor naționale a rămas neschimbat pe parcursul anului ce s-a încheiat recent, ceea ce înseamnă că, în 2019, șoferii vor plăti aceleași taxe de drum ca până acum. Citește articolul
Este interesat de informațiile despre piața energiei, deoarece costurile cu energia electrică reprezintă o parte importantă din cheltuielile de funcționare a clădirilor și birourilor companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul menționează în mod specific că taxarea inversă se aplică pentru livrarea de construcții, părți de construcție și terenuri. Orice companie care cumpără sau vinde active imobiliare va fi afectată de aceste reguli, iar departamentul administrativ sau cel responsabil cu gestionarea proprietăților trebuie să înțeleagă impactul fiscal al acestor tranzacții.
Taxarea inversă e o măsură de simplificare în domeniul TVA, conform prevederilor Codului fiscal, care e permisă doar în cazul anumitor operațiuni. În anul 2019, există 14 operațiuni pentru care e posibilă taxarea inversă. Citește articolul
Informațiile despre amenzile de circulație și rovinietă sunt utile pentru gestionarea parcului auto al companiei. Obligațiile privind adunările publice pot fi relevante dacă sediile companiei sunt afectate de acestea sau dacă departamentul este implicat în organizarea de evenimente.
De la cum trebuie descrisă fapta în procesul-verbal de contravenție, pentru ca acesta să nu fie anulabil, la nivelul alcoolemiei necesar pentru a se reține o vătămare corporală din culpă, Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) s-a pronunțat asupra unor chestiuni de impact ridicat în anul 2018. Astfel, prezentăm, mai jos, cele mai importante decizii ale ICCJ din anul ce tocmai s-a încheiat. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu gestionarea și întreținerea clădirilor și trebuie să se asigure că acestea sunt sigure și că se afișează corect avertismentele de siguranță la incendiu.
O bună parte din discuțiile din prima jumătate a anului 2018 s-au cantonat în direcția noii legislații pentru protecția datelor personale, în special în jurul ideii "am sau nu am nevoie de un responsabil cu protecția datelor". A apărut beneficiul împărțirii trimestriale a dividendelor, cu obligația de a întocmi bilanțurile interimare, o legislație modificată privind gestionarea ambalajelor, necesitatea agențiilor de turism de a face raportări periodice, obligația de a monta panouri de avertizare a unor pericole și nu numai. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu gestionarea și întreținerea clădirilor și trebuie să se asigure că acestea sunt sigure și că se afișează corect avertismentele de siguranță la incendiu.
O bună parte din discuțiile din prima jumătate a anului 2018 s-au cantonat în direcția noii legislații pentru protecția datelor personale, în special în jurul ideii "am sau nu am nevoie de un responsabil cu protecția datelor". A apărut beneficiul împărțirii trimestriale a dividendelor, cu obligația de a întocmi bilanțurile interimare, o legislație modificată privind gestionarea ambalajelor, necesitatea agențiilor de turism de a face raportări periodice, obligația de a monta panouri de avertizare a unor pericole și nu numai. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu gestionarea și întreținerea clădirilor și trebuie să se asigure că acestea sunt sigure și că se afișează corect avertismentele de siguranță la incendiu.
O bună parte din discuțiile din prima jumătate a anului 2018 s-au cantonat în direcția noii legislații pentru protecția datelor personale, în special în jurul ideii "am sau nu am nevoie de un responsabil cu protecția datelor". A apărut beneficiul împărțirii trimestriale a dividendelor, cu obligația de a întocmi bilanțurile interimare, o legislație modificată privind gestionarea ambalajelor, necesitatea agențiilor de turism de a face raportări periodice, obligația de a monta panouri de avertizare a unor pericole și nu numai. Citește articolul
Acest departament gestionează parcul auto al companiei și se asigură că toate mașinile au actele și asigurările la zi, chiar și cele parcate, pentru a evita amenzi.
Faptul că hotărârile Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) sunt obligatorii inlcusiv pentru români, precum și faptul că acestea sunt date într-un număr foarte ridicat, înseamnă că anual există un număr de hotărâri cu importanță ridicată pentru noi. Astfel, prezentăm mai jos care au fost cele mai importante hotărâri CJUE din în 2018. Citește articolul
Acest departament, care gestionează adesea flota auto a companiei sau alte aspecte operaționale, ar fi interesat de modul în care se pot plăti eficient amenzile contravenționale primite de vehiculele firmei sau de angajați în timpul serviciului.
Șoferii care sunt sancționați contravențional vor putea, de la 1 ianuarie 2019, să plătească amenda primită într-un cont unic, conform unui act normativ al Ministerului Finanțelor. Deși posibilitatea în sine nu e nouă, era nevoie de adoptarea unui ordin prin care să se implementeze măsura. Citește articolul