avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1283 soluții astăzi
LIVE, ACUM (506 PARTICIPANȚI) Inspecția fiscală în era digitală: Cum vă pregătiți pentru un control ANAF bazat pe datele din e-Factura și SAF-T?
Accesează live evenimentul
Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

Ce finanțări nerambursabile majore vor putea cere firmele în anul 2019

Pentru a găsi finanțări pentru construirea, extinderea sau modernizarea clădirilor și a spațiilor de lucru, precum și pentru dotările aferente.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
14 Ianuarie 2019 | 17025 | Timp de citire: 4 min.

Antreprenorii interesați de lansarea unor afaceri noi sau dezvoltarea celor existente beneficiază și în cursul anului 2019 de un număr diversificat de fonduri nerambursabile europene sau naționale. De la activități de producție și servicii și până la industrii creative sau producție de software, programele de finanțare lansate deja sau programate vor finanța microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (IMM) din spațiul urban sau rural. Iată o listă a celor mai importante fonduri europene și naționale ce pot fi accesate în acest an. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Sfatul analiştilor pentru cei care vor să îşi cumpere o casă: "Mai stați puţin în chirie"

Acest departament este interesat de evoluția pieței imobiliare, inclusiv de scăderile acesteia, deoarece gestionează proprietățile, chirii și spațiile fizice ale companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
14 Ianuarie 2019 | 642 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Trucuri Word: cum personalizezi antetul și subsolul într-un document

Pentru a îmbunătăți eficiența și profesionalismul în crearea documentelor administrative interne și externe, asigurând un format unitar și ușor de recunoscut.

Playtech.ro în Weekend
12 Ianuarie 2019 | 1 | 3786 | Timp de citire: 2 min.

Printre multele trucuri Word pe care ar fi bine să le ai în arsenal, se numără și abilitatea de a personaliza antetul și subsolul unui document, pentru a-ți eficientiza fluxul de lucru. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Taxa de reziliere 2019: Când se poate solicita legal la încetarea contractului de telefonie mobilă

Departamentul gestionează adesea contractele pentru serviciile de utilități și comunicații (telefonie, internet) necesare funcționării birourilor. Cunoașterea drepturilor legate de reziliere și a clauzelor abuzive este esențială pentru a gestiona eficient costurile și a negocia cu furnizorii.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
11 Ianuarie 2019 | 7 | 34665 | Timp de citire: 5 min.

Solicitarea unei taxe de reziliere, atunci când clienții doresc încetarea contractului de telefonie mobilă, este considerată, potrivit legislației în vigoare, abuzivă. Însă, în anumite situații, această solicitarea a operatorilor de telefonie mobilă este considerată justificată. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Amenzi de circulație 2019: Amenzile pentru șoferi rămân și anul acesta la nivelul din 2017

Acest departament se ocupă adesea de administrarea parcului auto al companiei și de gestionarea tuturor aspectelor legate de vehicule, inclusiv identificarea și plata amenzilor de circulație primite pe numele firmei.

Simona Voiculescu în Ghid auto
Director Editorial, avocatnet.ro
11 Ianuarie 2019 | 16198 | Timp de citire: 1 min.

Înghețarea punctului-amendă pentru sancțiunile rutiere la valoarea de 145 de lei se aplică și în anul 2019, potrivit unui act normativ al Guvernului. În lipsa acestei măsuri, ca urmare a creșterii salariului minim (la care se raportează, ca regulă, punctul-amendă), participanții la trafic care încalcă regulile de circulație ar fi ajuns să plătească amenzi mult mai mari. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Mutație 2019: Cum obții viza de flotant dacă nu mai locuiești la adresa din buletin

Acest departament se ocupă de gestionarea proprietăților companiei și de sprijinul administrativ pentru angajați, inclusiv cel legat de cazare sau relocare. Înțelegerea procedurii de stabilire a reședinței este utilă pentru facilitarea acestor procese.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
11 Ianuarie 2019 | 5 | 57154 | Timp de citire: 2 min.

Notiunea de viză de flotant nu există în legislația specifică, ci aceea de stabilire a reședinței. Dacă locuiești la altă adresă decât cea principală din buletin pentru o perioadă mai mare de 15 zile, poți să mergi la serviciul de evidență a populației pentru a-ți trece pe buletin adresa unde locuiești efectiv. Va trebui să aduci fie actul care-ți dă dreptul să stai acolo, fie, după caz, să vii cu proprietarul imobilului pentru a declara că te ia în spațiu, dar nu pentru mai mult de un an. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Schimbare permis 2019: Când au nevoie șoferii de fișa medicală

Acest departament gestionează adesea flota de mașini a companiei și se asigură că toți șoferii care le folosesc au permise valabile și sunt în conformitate cu legile. Cunoscând procedurile de reînnoire sau obținere a duplicatului, ei pot oferi suport sau asigura conformitatea.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
10 Ianuarie 2019 | 4 | 35873 | Timp de citire: 1 min.

Dacă permisul de conducere le-a expirat, a fost pierdut sau s-a deteriorat, șoferii pot solicita autorităților un nou document. Potrivit legislației, pentru eliberarea unui duplicat al permisului auto nu este nevoie și de un document medical, ci doar de cerere și de alte documente. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Amenzi de circulație 2019: Principalele noutăți pe care ar trebui să le știe șoferii în acest an

Acest departament se ocupă adesea de parcul auto al companiei și de administrarea vehiculelor. Trebuie să cunoască noile reguli despre înmatriculare, rovinietă și cum se gestionează amenzile, pentru ca toate vehiculele să funcționeze legal și fără probleme.

Alexandros Bakos în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
10 Ianuarie 2019 | 2 | 13686 | Timp de citire: 2 min.

Prelungirea perioadei în care amenda poate fi plătită la jumătate, imposibilitatea contestării sancțiunilor rutiere în baza marjei de eroare a aparatelor radar sau interzicerea posibilității de a plăti amenzile rutiere direct polițistului sunt doar câteva dintre modificările importante în privința regimului juridic al sancțiunilor rutiere, apărute anul trecut și de care trebuie ținut cont în 2019. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Case de marcat electronice: ce servicii trebuie să primești neapărat la achiziția unui astfel de aparat

Departamentul administrativ este adesea responsabil pentru achiziția, gestionarea și întreținerea echipamentelor de birou și operaționale, inclusiv a caselor de marcat, și trebuie să înțeleagă cerințele de conformitate, procedurile de service și implicațiile schimbării adresei punctului de lucru.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
10 Ianuarie 2019 | 2556 | Timp de citire: 3 min.

Aproape 300 de distribuitori au fost autorizați de Ministerul de Finanțe să vândă case de marcat electronice, însă serviciile adiacente pe care ei le oferă variază substanțial: unii comercializează doar aparatele în sine, orice alt serviciu fiind taxat separat, alții acordă gratuit și service-ul pentru aparate sau mentenanța lor, ba chiar și asistență în tot procesul de fiscalizare a acestora. Există, totuși, o serie de servicii minimale pe care ar trebui să vă asigurați că le primiți odată cu achiziția unui aparat de marcat electronic. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Schimbare permis auto 2019: Unde se cere, ce acte sunt necesare și de unde se ridică noul permis

Acest departament se ocupă cu diverse sarcini administrative și poate oferi angajaților informații utile despre cum să-și rezolve problemele cu permisul de conducere, cum ar fi obținerea unui duplicat sau reînnoirea acestuia.

Alexandros Bakos în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
10 Ianuarie 2019 | 23 | 75819 | Timp de citire: 3 min.

Înlocuirea permisului auto al șoferilor se poate face în două cazuri generale: pe de o parte, se poate cere eliberarea unui nou permis de conducere la expirarea valabilității celui vechi. Pe de altă parte, se cere eliberarea unui duplicat atunci când permisul de conducere a fost pierdut, furat sau deteriorat ori în cazul schimbării numelui titularului. Citește articolul