Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul se ocupă de gestionarea spațiilor fizice și ar fi responsabil cu afișarea publică a sancțiunilor la intrarea în magazin, precum și cu gestionarea unui spațiu închis.
Firmele ce dețin magazine închise definitiv de către reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), dar și administratorii sau acționarii acestora, nu vor mai putea activa în același domeniu de activitate timp de până la trei ani de la închiderea magazinului. Măsura se regăsește într-o propunere legislativă lansată recent de ANPC în dezbatere. Citește articolul
Articolul menționează amenzi specifice pentru agențiile imobiliare, legate de modul în care informează clienții despre tranzacțiile cu locuințe, ceea ce este direct relevant pentru companiile din acest sector.
Autoritățile din țara noastră intenționează să înăsprească măsurile aplicate firmelor ce nu respectă legislația privind protecția consumatorilor. Mai exact, companiile care încalcă această legislație ar putea primi, potrivit unui proiect lansat recent în dezbatere de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), amenzi raportate la cifra de afaceri. Citește articolul
Departamentul gestionează utilitățile clădirilor și spațiilor companiei, iar creșterea prețurilor la energie impactează direct bugetul alocat acestor costuri.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea parcului auto al firmei și este responsabil direct de plata taxelor de drum (rovinieta) pentru toate vehiculele, asigurându-se că acestea pot circula legal.
Pentru a putea folosi rețeaua de drumuri din țara noastră, fie ele drumuri naționale, europene sau autostrăzi, șoferii trebuie să plătească o taxă de utilizare a acestora, taxă cunoscută sub numele de rovinietă. Prezentăm astăzi o serie de informații importante despre rovinietă, inclusiv tarifele din 2019 pentru utilizarea rețelei de drumuri din România și unde sunt amplasate camerele video pentru identificarea celor care circulă fără o rovinietă valabilă. Citește articolul
Orice companie care se ocupă de administrarea clădirilor sau are proprietăți imobiliare este direct interesată de modul în care sunt gestionate asociațiile de proprietari și de regulile pentru administratori.
Spre sfârșitul lunii septembrie a anului trecut, vechea legislație privind asociațiile de proprietari a fost înlocuită, noul cadru legal clarificând o serie de aspecte legate de utilizarea, modificarea și întreținerea locuinței, dar și regulile ce trebuie respectate în cadrul blocurilor sau modul în care se pot înființa și funcționa asociațiile de proprietari. Iată noutățile relevante de reținut pentru anul 2019. Citește articolul
Costurile cu energia sunt o parte importantă a cheltuielilor administrative și de mentenanță a clădirilor și facilităților. Creșterea prețului energiei afectează direct bugetele alocate pentru funcționarea spațiilor.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Se ocupă de flota de mașini a companiei. Trebuie să se asigure că angajații care folosesc mașinile companiei au drept de a conduce valid, conform legii.
Șoferilor care li se suspendă permisul de conducere li se poate da o dovadă înlocuitoare a acestuia, cu drept de conducere. Pentru a clarifica perioada cât mai poate să conducă șoferul, într-un astfel de caz, un act normativ a modificat recent Codul rutier, care prevede acum în mod expres care este valabilitatea unei astfel de dovezi înlocuitoare. Citește articolul
Departamentul Administrativ gestionează mașinile firmei și trebuie să știe cum să procedeze în caz de avarii sau accidente, inclusiv cu poliția și asigurătorii. Acest lucru asigură repararea rapidă a vehiculelor și menținerea funcționalității parcului auto.
Dacă sunt implicați într-un accident rutier, șoferii trebuie să știe că acest lucru presupune, de regulă, obligația de a anunța imediat poliția. Acest lucru este obligatoriu dacă există victime. În schimb, dacă există doar daune materiale, șoferii pot să nu anunțe poliția, încheind o constatare amiabilă de accident. Citește articolul
Departamentul Administrativ folosește adesea zilieri pentru diverse sarcini operaționale, cum ar fi întreținerea, curățenia sau alte servicii ocazionale. Ei trebuie să cunoască aceste reguli pentru a se asigura că respectă legea atunci când angajează și folosesc zilieri, evitând amenzi.
Cei ce obișnuiesc să presteze muncă necalificată nu mai pot desfășura activități în regim zilier mai mult de patru luni pe an, indiferent de numărul beneficiarilor de astfel de muncă. Totuși, există câteva categorii de zilieri care pot depăși acest termen, aceste categorii putând lucra până la șase luni pe an. Citește articolul
Pentru a găsi finanțări pentru construirea, extinderea sau modernizarea clădirilor și a spațiilor de lucru, precum și pentru dotările aferente.
Antreprenorii interesați de lansarea unor afaceri noi sau dezvoltarea celor existente beneficiază și în cursul anului 2019 de un număr diversificat de fonduri nerambursabile europene sau naționale. De la activități de producție și servicii și până la industrii creative sau producție de software, programele de finanțare lansate deja sau programate vor finanța microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (IMM) din spațiul urban sau rural. Iată o listă a celor mai importante fonduri europene și naționale ce pot fi accesate în acest an. Citește articolul