avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1418 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

Cum a scăpat Parlamentul firmele de amenzile enorme pe care le riscau în anumite situații

Este util pentru gestionarea amenzilor administrative primite pentru conformitatea spațiilor, autorizațiilor de funcționare sau alte cerințe legate de administrarea proprietății și facilităților.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
1 Noiembrie 2018 | 5 | 12723 | Timp de citire: 3 min.

Legiuitorul stabilește uneori amenzi contravenționale semnificative pentru firme, în ideea că așa le va descuraja să mai încalce legea. Amenzile pot fi plătite acum la jumătate din minimul legal (nu din cel aplicat de cei care fac controlul) în 15 zile de la aplicarea amenzii, chiar și în situații în care înainte nu era posibil. Mecanismul plății la jumătate se aplică pe o scară mai largă de contravenții și are un termen mai avantajos. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE DPIA: Situațiile în care ești obligat să faci o evaluare de impact asupra protecției datelor, oficializate

Se asigură că sistemele de supraveghere video sau alte tehnologii de monitorizare folosite în spațiile firmei sau în zonele publice respectă legile privind protecția datelor.

Simona Voiculescu în GDPR & Protecția datelor personale
Director Editorial, avocatnet.ro
1 Noiembrie 2018 | 4512 | Timp de citire: 3 min.

Printr-un act normativ recent publicat în Monitorul Oficial, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) vine cu o listă a situațiilor în care se impune realizarea unei evaluări de impact a prelucrărilor asupra protecției datelor personale. Firmele și orice alți operatori de date personale direct interesați de acest subiect nu se vor limita însă doar la această listă a Autorității. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Guvernul analizează două forme ale noii taxe auto

Acest departament se ocupă de administrarea generală, inclusiv de gestionarea și achiziția vehiculelor companiei, iar noile taxe și tendințele din piața auto le influențează deciziile.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
1 Noiembrie 2018 | 578 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Mai nou, trebuie să existe o asociație de proprietari pentru fiecare bloc. Cele pe mai multe blocuri, reorganizate până în 2019

Acest departament, care se ocupă de administrarea clădirilor și spațiilor companiei, are nevoie să știe cum funcționează și cum se organizează asociațiile de proprietari pentru a gestiona eficient relația cu acestea și a se asigura că proprietățile sunt administrate corect.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
31 Octombrie 2018 | 19 | 18396 | Timp de citire: 3 min.

Pe noua reglementare a asociațiilor de proprietari, în vigoare de la finele lui septembrie, asociațiile create pe mai multe blocuri vor trebui să se reorganizeze până în toamna anului viitor, pentru că legea nouă nu mai permite astfel de structuri "mamut". Ca și legea veche, reglementarea acum în vigoare permite inclusiv înființarea de asociații pentru fiecare scară de bloc sau tronson dintr-un condominiu, prin ruperea din "asociația-mamă". Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Ce amenzi contravenționale riscă firmele care încalcă legislația SSM

Acest departament este adesea responsabil pentru întreținerea clădirilor și echipamentelor, asigurarea luminilor de siguranță, delimitarea zonelor periculoase și implementarea măsurilor de prim ajutor și incendiu, toate fiind menționate ca obligații SSM.

avocatnet.ro în Resurse umane
31 Octombrie 2018 | 1 | 4815 | Timp de citire: 4 min.

Angajatorii care încalcă legislația din domeniul sănătății și securității în muncă (SSM) riscă amenzi contravenționale consistente. Mai precis, amenzile pornesc de la 2.000 de lei, însă pot ajunge chiar și până la 10.000 de lei. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Facturile la curent ale românilor ar putea scădea datorită energiei eoliene

Monitorizează evoluția prețurilor imobiliare pentru a lua decizii informate privind achiziția, închirierea sau managementul spațiilor companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
31 Octombrie 2018 | 484 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Ce obligații majore de sănătate și securitate în muncă trebuie respectate pe șantiere

Dacă firma construiește sau renovează propriile spații, acest departament este responsabil cu supravegherea procesului și trebuie să se asigure că șantierele respectă toate normele de siguranță.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Octombrie 2018 | 1 | 3153 | Timp de citire: 3 min.

Lucrările pe care le fac firmele pe șantiere trebuie să se desfășoare în conformitate cu legislația din domeniul sănătății și securității în muncă (SSM). În esență, partea de SSM trebuie coordonată atât la elaborarea proiectului, cât și pe durata lucrărilor, cu ajutorul unor instrumente specifice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Asigurarea calității pentru învățământul dual

Articolul subliniază nevoia de a asigura spații de învățare adecvate, ateliere special amenajate și dotări corespunzătoare pentru practica elevilor, responsabilități ce țin de gestionarea și întreținerea proprietăților și facilităților companiei.

AHK România în Salarizare, taxare & relația cu statul
30 Octombrie 2018 | 1580 | Timp de citire: 5 min.

Toți cei patru actori din sistemul de învățământ dual influențează calitatea unui astfel de program: elevii, compania, școala și unitatea administrativ teritorială. Relațiile dintre aceste entități sunt foarte importante, dar aici vom vorbi despre cum se asigură calitatea de către fiecare participant în parte. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Cash-out: cum scoți bani din firmă

Ghid practic pentru cheltuielile de protocol: documente, regim fiscal, tratament contabil

Pentru a face rezervări, a organiza transportul sau a gestiona alte servicii și achiziții necesare pentru evenimentele de protocol, asigurându-se că toate detaliile respectă regulile interne ale companiei și pe cele fiscale.

Ioan Butariu în Contabil și fiscal
expert contabil & evaluator autorizat, B&B Consulting
29 Octombrie 2018 | 7874 | Timp de citire: 3 min.

O modalitate prin care banii din societate se pot folosi este cea pentru activitățile de protocol. Potrivit Codului Fiscal, contribuabilii, societăți plătitoare de impozit pe profit (la microîntreprinderi neexistând o astfel de limitare), pot să deducă astfel de cheltuieli în limita unei cote de 2%, aplicată asupra bazei de calcul formată din profitul contabil la care se adaugă impozitul pe profit și cheltuiala de protocol. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Ghid de SSM pentru angajatori

Pentru salariații care lucrează la calculator, firma trebuie să asigure gratuit controale de vedere

Acest departament se ocupă de amenajarea spațiului de lucru și de asigurarea mobilierului și echipamentelor (scaune, birouri, iluminat) conform cerințelor de sănătate și siguranță, pentru a oferi angajaților un mediu de lucru confortabil și sigur.

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Octombrie 2018 | 5 | 56865 | Timp de citire: 2 min.

Dacă au persoane care lucrează zilnic la calculator, companiile sunt obligate să le asigure acestora controale de vedere, aceasta fiind doar una dintre măsurile impuse de legislația din domeniul sănătății și securității în muncă (SSM). Citește articolul