Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament se ocupă de gestionarea banilor firmei, inclusiv de primirea subvențiilor de la stat, calculul și plata indemnizațiilor de șomaj tehnic, precum și de impactul acestora asupra bugetului și contabilității firmei.
Subvenționarea șomajului tehnic a devenit posibilă și după data de 31 mai 2020, dar doar în domeniile în care se păstrează restricțiile, potrivit unei ordonanțe de urgență a Guvernului, publicată vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament are nevoie să cunoască condițiile de acordare și valoarea acestor ajutoare, implicațiile fiscale și contabile, pentru a planifica bugetul, a gestiona corect fluxurile financiare și a se asigura de înregistrarea corectă a subvențiilor.
O ordonanță recentă a Guvernului prevede o serie de măsuri de ajutor financiar pentru firmele care decid, până la finalul anului curent, să angajeze oameni disponibilizați în perioada stării de urgență sau de alertă, precum și tineri șomeri. Ajutoarele vor fi oferite însă cu condiția păstrării raporturilor de muncă pentru o anumită perioadă. Pentru a deveni accesibile ajutoarele, mai trebuie să apară o procedură de aplicare. Citește articolul
Acest departament se ocupă de banii firmei și de relația cu statul. Ei calculează salariile, cer decontarea ajutoarelor de la stat și gestionează bugetul impactat de aceste măsuri.
Guvernul a stabilit că va acorda angajatorilor mai multe forme de ajutor, în contextul epidemiei de coronavirus, începând cu luna iunie 2020, conform unei OUG apărute vineri seară în Monitorul Oficial. În esență, subvenționarea șomajului tehnic este acordată mai departe, dar, pentru angajatorii care reactivează salariați, există alte ajutoare bănești. Citește articolul
Articolul oferă detalii despre termenele de plată pentru taxe, modalități de a solicita fonduri de la stat, condiții pentru amânarea ratelor la credite, rambursări de TVA și alte aspecte financiare și fiscale esențiale pentru companie.
Cel puțin jumătate din luna iunie 2020 va fi acoperită de starea de alertă, dacă autoritățile nu vor decide o prelungire, astfel că avem în continuare unele restricții pentru afaceri. În același timp, firmele care vor să ceară bani de la stat pentru reactivarea salariaților pot să-și reia activitatea începând de luna asta, iar persoanele fizice autorizate nu trebuie să uite de declarația unică. Citește articolul
Acest departament este interesat de previziunile economice generale, de modul în care sectoarele cheie contribuie la PIB și de posibila introducere a unor noi taxe la nivel european care ar afecta direct situația financiară și contabilă a marilor companii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se ocupă de banii firmei, de plata salariilor, a taxelor și de recuperarea sumelor cheltuite. Ei trebuie să știe cum să calculeze suma de plătit pentru zilele libere, cum să achite taxele aferente și cum să solicite banii înapoi de la stat.
Luna aceasta, angajatorii pot să facă demersurile pentru decontarea zilelor libere plătite părinților care au stat acasă cu copiii lor (din cauza întreruperii școlii), pentru luna mai. Vestea bună e că, de acum, decontarea propriu-zisă se va face în 15 zile de la momentul depunerii documentelor, spre deosebire de 60, cum era până recent. Citește articolul
Acest departament se ocupă de toate aspectele financiare și fiscale: depunerea declarațiilor (Formularul 112), plata taxelor aferente indemnizațiilor de șomaj tehnic și înregistrarea corectă a banilor primiți de la stat și a plăților către angajați.
Angajatorii pot, de azi, să ceară banii necesari pentru a plăti indemnizațiile de șomaj tehnic pe luna mai. Chiar dacă am ieșit la jumătatea lunii mai din starea de urgență, statul va acorda, în continuare, ajutorul pentru plata șomajului tehnic pentru toată luna anterioară. Așadar, angajatorii care vor să obțină indemnizația pentru plata șomajului tehnic pentru mai trebuie să trimită o solicitare agențiilor teritoriale de muncă din zona lor (folosind platforma specifică aici.gov.ro), iar banii propriu-ziși vor fi virați în maximum 15 zile. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă cum se calculează veniturile angajaților și ce documente fiscale sunt necesare, pentru a elibera adeverințe de venit corecte sau pentru a clarifica aspecte legate de impozite.
Duminică a intrat în vigoare legea ce permite părinților să ceară de la primărie bani de bonă pentru copiii mici. Asta înseamnă că, cel puțin teoretic, de astăzi, părinții pot începe demersurile pentru a afla dacă și cum pot primi bani de bonă. Citește articolul
Acest departament calculează salariile, inclusiv plățile suplimentare pentru munca în zilele libere, și gestionează bugetul pentru astfel de costuri sau pentru eventualele amenzi.
Toți salariații, indiferent dacă sunt părinți sau nu, au parte de un weekend prelungit în ultima săptămână a lunii mai, pentru că Ziua Copilului, care pică chiar azi, este declarată zi nelucrătoare. Astfel, angajații din România se bucură de trei zile libere consecutive. Citește articolul
Procesul mai rapid și mai transparent de obținere și urmărire a fondurilor europene ajută la o gestionare financiară mai eficientă și la o planificare mai clară a bugetelor proiectelor.
Începând de astăzi, atât angajații Ministerului Fondurilor Europene, cât și cei ai structurilor din subordinea acestuia sunt obligați să renunțe la utilizarea documentelor în format tipărit și să folosească exclusiv documente digitale în relația cu beneficiarii finanțărilor, potrivit unei ordonanțe de urgență ce a fost publicată spre jumătatea lunii mai în Monitorul Oficial. Citește articolul