Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Anunțul privind mutarea ANAF în online și oferirea de servicii la distanță (electronic și telefonic) este direct relevant pentru departamentul fiscal-financiar-contabil, care gestionează interacțiunile cu ANAF și depunerile necesare.
CursDeGuvernare.ro, în parteneriat cu CIO Office din cadrul Secretariatului General al Guvernului, vă invită să participați joi, 9 aprilie 2020, în intervalul 15.30 – 18.00 la dezbaterea online, în direct „CoronaDigitalizarea: Soluții de accelerare a interacțiunii online dintre stat și companii” Citește articolul
Trebuie să știe cum se calculează indemnizațiile pentru șomaj tehnic, cum se cer banii de la stat și cum se înregistrează corect aceste sume în contabilitate.
Deși există mai multe motive legale pentru care un contract individual de muncă al unui salariat poate fi suspendat, acordarea indemnizației de șomaj tehnic se face numai pentru unul dintre acele motive. Citește articolul
Urmărirea fluxului de bani pentru indemnizațiile de șomaj tehnic, înregistrarea corectă a acestora în contabilitate și gestionarea solicitărilor de rambursare de la stat.
Indiferent cât de mult sau de puțin decide un angajator să-și trimită salariații în șomaj tehnic, acesta poate cere bani de la stat pentru plata indemnizațiilor numai pentru zilele de stare de urgență. Pentru zilele neacoperite de starea de urgență, indemnizațiile sunt suportate exclusiv de către angajator. Citește articolul
Acest departament se ocupă de calculul și plata indemnizațiilor de șomaj tehnic, de gestionarea banilor primiți de la stat pentru acoperirea parțială a acestor indemnizații și de înregistrarea corectă a tuturor acestor operațiuni financiare și fiscale.
Trimiterea unui salariat în șomaj tehnic implică, mai exact, suspendarea contractului individual al acestuia la inițiativa angajatorului, dacă activitatea se întrerupe sau se reduce temporar din anumite motive, conform Codului muncii. Orice suspendare a contractului de muncă trebuie anunțată în avans autorităților, astfel că un angajator nu poate trimite pe cineva retroactiv în șomaj tehnic. Citește articolul
Acest departament este interesat de cum pot fi amânate plățile și de condițiile financiare (venituri, pierderi) necesare pentru a beneficia de aceste facilități, pentru a gestiona mai bine fluxul de bani al firmei sau al entităților subordonate.
În urmă cu câteva săptămâni, Guvernul a stabilit, prin Ordonanța de urgență (OUG) nr. 29/2020 că și avocații, notarii sau executorii judecătorești vor putea beneficia de amânarea plății chiriilor și a utilităților pentru sediile unde își desfășoară activitățile, atât timp cât durează starea de urgență. Era nevoie, însă, de niște norme de punere în aplicare, care au devenit efective miercuri, după ce au apărut în Monitorul Oficial. Citește articolul
Orele de muncă pierdute au un impact financiar direct asupra bugetului companiei, prin costuri salariale plătite pentru productivitate redusă sau pierderi de venituri, de aceea informația este utilă pentru analize și prognoze.
Pandemia de coronavirus va duce în trimestrul al doilea la pierderea a 195 de milioane de locuri de muncă full-time la nivel mondial, ale unor angajaţi care lucrează un program standard de 48 de ore pe săptămână, potrivit Naţiunilor Unite, transmite CNBC. Citește articolul
Articolul oferă instrucțiuni detaliate despre cum să înregistrezi corect în contabilitate salariile, contribuțiile sociale și banii primiți de la stat pentru șomajul tehnic, aspecte esențiale pentru evidența financiară a firmei.
În contextul în care companiile primesc bani de la stat pentru a plăti indemnizațiile de șomaj tehnic ale salariaților pentru care au suspendat contractele de muncă, din cauza întreruperii temporare a activității, este important de știut, conform experților contabili, ce tratament contabil se aplică acestor sume. Citește articolul
Acest departament este interesat de amânarea plăților la credite pentru firmă și de implicațiile financiare ale acestei măsuri, precum și de modalitățile de accesare a ajutoarelor de stat menționate.
Persoanele fizice și juridice care vor să facă reclamații cu privire la modul în care băncile aplică reglementările impuse de Executiv cu privire la amânarea ratelor pot depune formularele online, prin intermediul unei platforme puse la dispoziție de Guvern. Redacția noastră vă detaliază care sunt pașii pe care trebuie să îi urmați, pentru a face o astfel de sesizare. Citește articolul
Explică cum se adaugă dobânzile la suma inițială a creditului (capitalizare), care sunt costurile reale ale amânării ratelor și cum să analizezi cel mai bine dacă merită să amâni plata.
Amânarea ratelor la credite este o măsură față de care clienții ar trebui să fie destul de circumspecți: nu este un beneficiu, în esență, ci o soluție ce implică costuri, iar clienții nu ar trebui să ceară perioada maximă de amânare, indiferent de situația lor financiară. O discuție cu banca înainte, din care să se lămurească ce ar presupune, din perspectiva costurilor, amânarea cerută este absolut necesară. Atenție trebuie acordată și modificărilor contractuale ce vor avea loc ca urmare a amânării. Citește articolul
Acest departament este interesat de detalii precum valoarea brută a stimulentului, lipsa contribuțiilor sociale și impozitarea cu 10% pe venit, pentru a calcula corect salariile, a plăti taxele și a înregistra plățile conform legii.
Pe toată perioada în care este instituită starea de urgență în țara noastră, absolut toți cei care sunt implicați în operațiunile ce au legătură cu bolnavii de coronavirus, inclusiv transportul sau tratamentul acestora, vor beneficia de un stimulent lunar în valoare de 2.500 de lei. Citește articolul