avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 985 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Bursele europene sunt în creștere, pe fondul încetinirii deceselor din cauza coronavirusului

Informațiile despre creșterea burselor europene sunt importante pentru deciziile de investiții și pentru a înțelege sănătatea economică generală. Venitul de bază universal are implicații fiscale și poate afecta bugetele companiilor prin schimbări în puterea de cumpărare a oamenilor.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
7 Aprilie 2020 | 652 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Un program de facturare și gestiune online te poate ajuta să ai grijă mai bine de afacerea ta (P)

Acest departament este interesat de un program care ajută la emiterea rapidă și corectă a facturilor, chitanțelor și a altor documente financiare, precum și la ținerea evidenței banilor și a tranzacțiilor companiei.

Facturis Online în Știri & Revista presei
7 Aprilie 2020 | 2327 | Timp de citire: 2 min.

Trecem printr-o perioadă așa cum nu am mai trecut până acum, ca societate. Crize am mai avut, dar niciuna care să ne îndepărteze atât de mult, fizic, unii de ceilalți. Ceea ce ne ține aproape, însă, este chiar această îndepărtare socială: se vede din ce în ce mai clar cum oamenii vor să se ajute unii pe alții să se dezvolte și cum firmele își doresc să își dea, unele altora, câte o mână de ajutor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UNBR: Avocații au dreptul la indemnizația acordată de Guvern pentru profesioniști

Acest departament are nevoie de informații despre cum sunt calculate și impozitate ajutoarele financiare, ce taxe sunt amânate și cum se gestionează plățile în situații speciale, pentru a planifica bugetul, a gestiona banii firmei și a se asigura că toate calculele financiare sunt corecte.

Andreea Tutulan în Mediul juridic
Redactor, avocatnet.ro
6 Aprilie 2020 | 1 | 5384 | Timp de citire: 2 min.

În perioada stării de urgență, inclusiv avocații pot beneficia de unele măsuri dispuse de Guvern pentru firme și persoane fizice. Astfel, cei care își întrerup activitatea din cauza epidemiei de coronavirus au dreptul la o indeminzație de 75% din salariul mediu brut, beneficiază de amânarea unor plăți și nu li se suspendă calitatea de avocat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Șomajul tehnic: Angajatorul poate achita indemnizațiile și taxele înainte să vină banii de la stat, conform specialiștilor TaxHouse

Departamentul trebuie să știe cum să gestioneze banii firmei pentru plata indemnizațiilor, inclusiv dacă se plătesc în avans, și cum să calculeze și să declare taxele și impozitele aferente corect.

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Aprilie 2020 | 2587 | Timp de citire: 2 min.

În situația în care au resursele financiare necesare, angajatorii ar putea să achite în avans indemnizațiile de șomaj tehnic ale salariaților și taxele aferente, conform specialiștilor de la TaxHouse. Astfel, firmele ar da banii mai repede salariaților, fără să mai aștepte banii ceruți statului. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

UPDATE De-acum, companiile pot amâna ratele la credite, dar numai dacă obțin certificatul de stare de urgență

Administrează banii firmei, bugetul și datoriile, și trebuie să știe cum să gestioneze plățile amânate, dobânzile capitalizate și impactul lor financiar. Pentru a putea cere amânarea plății ratelor, trebuie să știe să facă o declarație pe propria răspundere de reducere a veniturilor.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Aprilie 2020 | 4917 | Timp de citire: 3 min.

Companiile care au credite contractate la bănci sau la IFN-uri sau leasing-uri pot cere de-acum amânarea plății ratelor până la finele anului 2020, în baza unei ordonanțe care de azi are și norme de aplicare. Totuși, pentru a obține această facilitate, firmele trebuie să îndeplinească anumite condiții, printre care să obțină un certificat de stare de urgență de la Ministerul Economiei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

IMM Invest: Schema de finanțare pentru IMM-urile afectate de coronavirus a fost modificată iar prin OUG

Articolul detaliază aspecte legate de subvenționarea dobânzilor, limitele de creditare, condițiile financiare și modul de calcul al sumelor maxime de finanțare, informații esențiale pentru bugetare, fluxul de numerar și înregistrările contabile ale companiei.

Alexandros Bakos în Finanțări
Redactor, avocatnet.ro
6 Aprilie 2020 | 3061 | Timp de citire: 3 min.

Printr-o ordonanță de urgență apărută sâmbătă în Monitorul Oficial, au fost modificate anumite condiții pentru acordarea subvențiilor din partea statului întreprinderilor mici și mijlocii (IMM) ce contractează anumite credite, în cadrul programului IMM Invest. Deși unele sunt mai puțin favorabile (cum e scăderea perioadei în care statul subvenționează integral dobânzile), altele scapă asemenea firme de anumite cheltuieli (cum sunt cele cu comisionul de risc). Citește articolul

ACCES GRATUIT
Coronavirus

UPDATE Condițiile legale pentru a obține amânarea plății ratelor la credite, în vigoare de azi. Au apărut normele de aplicare

Acest departament trebuie să știe cum sunt afectate datoriile companiei, plățile către bănci, dobânzile și fluxul de numerar. Deciziile de amânare a ratelor au un impact direct asupra situației financiare și a contabilității firmei.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
6 Aprilie 2020 | 7 | 16093 | Timp de citire: 3 min.

Amânarea plății ratelor la credite pe o perioadă de până la nouă luni este conținută de o ordonanță de Guvern adoptată recent și care are, de azi, și norme de punere în aplicare. Măsura se aplică tuturor celor ce au credite contractate la bănci sau la IFN-uri, indiferent dacă-s persoane fizice sau firme. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sponsorizările în timpul pandemiei – cum le direcționăm

Acest departament este direct interesat de cum sponsorizările afectează taxele pe care compania le plătește și cum sunt înregistrate aceste costuri în contabilitate pentru a beneficia de reduceri fiscale.

Deloitte România în Contabil și fiscal
6 Aprilie 2020 | 1978 | Timp de citire: 2 min.

Mobilizarea companiilor care au anunțat sponsorizări și donații pentru a ajuta statul român în lupta cu COVID-19 este remarcabilă. Firmele pot recupera o parte din acest ajutor sub forma unei reduceri de la plata impozitului pe profit, în proporție de 20% din impozit (dar nu mai mult de 0,75% din cifra de afaceri). Este de reținut că acest credit fiscal poate fi reportat pe o perioadă de șapte ani dacă nu poate fi folosit în întregime în anul curent sau dacă societatea înregistrează pierderi. Ce se schimbă în această perioadă? Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce măsuri au început să ia țările pe perioada crizei Covid-19

Acest departament este direct interesat de amânările de taxe, reducerile de contribuții, ajutoarele financiare și sprijinul pentru salarii, pentru a gestiona bugetul, plățile și evidența contabilă a companiei.

EY Romania în Știri & Revista presei
6 Aprilie 2020 | 1 | 1666 | Timp de citire: 6 min.

Toate studiile publicate în ultima vreme sugerează că pandemia COVID-19 va aduce recesiune economică și, din păcate, primele efecte se văd deja: companiile încep să aibă dificultăți în executarea contractelor, unele au fost nevoite să își trimită angajații în șomaj tehnic și, cel mai rău, unele au decis să își închidă activitatea. În acest context, statele din întreaga lume sunt forțate să vină cu măsuri concrete care să ajute companiile și să le ghideze printr-un plan de acțiune prompt. Măsurile întreprinse de România par să fie destul de similare cu cele luate la nivelul altor state membre ale Uniunii Europene. În analiză sunt luate în considerare câteva dintre ele, cu mențiunea că fiecare dintre țările prezentate mai jos implementează și alte măsuri, unele deja anunțate și publicate, altele la care încă se lucrează la clarificări și reglementări. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Șomajul tehnic: Ce trebuie să știe salariații despre cum vor primi banii în această perioadă

Acest departament trebuie să știe cum se înregistrează banii primiți de la stat, cum se calculează și se plătesc taxele și impozitele aferente indemnizațiilor de șomaj tehnic și cum se procesează plățile către angajați.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
6 Aprilie 2020 | 9 | 20440 | Timp de citire: 3 min.

Salariații sunt beneficiarii finali ai sumelor acordate de stat ca ajutor firmelor ce nu-și mai pot continua activitatea normal în perioada stării de urgență. Vorbim, mai exact, de suportarea indemnizațiilor de șomaj. E util de reținut că banii pentru martie se plătesc în aprilie, dar cei pentru aprilie se cer și se acordă abia în mai. Citește articolul