avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1063 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES PREMIUM

Deconturile privind asistența judiciară asigurată de avocați pot fi trimise pe e-mail, pe perioada stării de urgență

Acest departament ar fi interesat pentru că articolul descrie cum se depun documentele pentru plata serviciilor juridice și cum se fac plățile. Orice departament care se ocupă de gestionarea cheltuielilor și plăților într-o companie ar fi interesat de modul în care se pot depune documente financiare electronic și cum se asigură validitatea lor.

Alexandros Bakos în Mediul juridic
Redactor, avocatnet.ro
14 Aprilie 2020 | 2206 | Timp de citire: 1 min.

Deconturile privind asistența judiciară asigurată de avocați, pentru ca aceștia să primescă onorariul aferent activității de asistență, pot fi trimise și prin e-mail, pe perioada stării de urgență, a confirmat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție (PICCJ), ulterior unei cereri adresate acestuia de către Uniunea Națională a Barourilor din România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Și firmele în insolvență pot cere ajutorul pentru șomajul tehnic de la stat

Articolul abordează aspectele financiare ale șomajului tehnic, inclusiv modul de calcul al indemnizațiilor, posibilitatea ca firmele cu datorii la stat să beneficieze de ajutor, precum și termenele limită pentru declararea și plata taxelor aferente. Aceste informații sunt vitale pentru bugetare, salarizare și conformitate fiscală.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
14 Aprilie 2020 | 2792 | Timp de citire: 2 min.

Nu există nicio restrângere în privința situației în care se află firmele care sunt nevoite să-și trimită salariații în șomaj tehnic atunci când cer ajutorul pentru indemnizația de șomaj de la stat. Prin urmare, și firmele în insolvență pot solicita sprijinul statului. Citește articolul

ACCES PREMIUM
IMM Invest

Nu toate IMM-urile pot accesa programul de garantare a creditelor: Care întreprinderi vor fi excluse

Se ocupă de analizarea situației financiare a firmei (pierderi de capital, istoric credite, obligații fiscale) pentru a vedea dacă este eligibilă, de gestionarea procesului de obținere a creditului și de monitorizarea aspectelor financiare și fiscale.

Alexandros Bakos în Finanțări
Redactor, avocatnet.ro
14 Aprilie 2020 | 6322 | Timp de citire: 4 min.

Având în vedere că mai sunt doar câteva zile până întreprinderile mici și mijlocii (IMM) pot să se înscrie pentru programul IMM Invest, este important pentru acestea să știe că, printre condițiile de participare, există și anumite condiții negative. Acestea au legătură cu istoricul creditării întreprinderii interesate sau cu relația acesteia cu Fiscul, printre altele. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Plata salariului pe martie poate fi amânată de angajator pentru ziua în care se achită șomajul tehnic din banii statului

Se ocupă de efectuarea plăților către angajați, de cererea și primirea banilor de la stat pentru șomajul tehnic și de înregistrarea corectă a tuturor acestor operațiuni în contabilitate și pentru taxe.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Aprilie 2020 | 2694 | Timp de citire: 2 min.

În cazul în care un angajator are de plătit pentru luna martie 2020 atât salariu, cât și indemnizație de șomaj tehnic din banii statului, acesta poate să amâne salariul, astfel încât să-l plătească odată cu indemnizația venită de la stat. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus - stare de urgență

UPDATE Cum procedez dacă firma are salariați suspendați până azi, din moment ce se prelungește starea de urgență?

Acest departament este interesat de impactul financiar al suspendării activității angajaților, cum ar fi calculul indemnizațiilor, cererile de recuperare a banilor de la stat și înregistrarea corectă a acestor cheltuieli în contabilitate.

Alexandru Boiciuc în Specialistul răspunde
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Aprilie 2020 | 7257 | Timp de citire: 2 min.

În timpul stării de urgență, multe afaceri din România și-au întrerupt temporar activitatea, fie voluntar, fie din decizia autorităților. Asta a implicat suspendarea contractelor de muncă ale salariaților și trimiterea lor în șomaj tehnic pe banii statului. Perioada inițială a stării de urgență ținea până azi, dar a fost prelungită cu încă 30 de zile. În aceste condiții, cum ar trebui să procedeze angajatorii pentru prelungirea suspendărilor? Citește articolul

ACCES GRATUIT

Detalii despre devizul de lucrări

Pentru că devizul estimează costurile pentru proiecte mari și mici, ajutând la planificarea bugetelor, la urmărirea cheltuielilor și la contabilitatea investițiilor companiei.

Facturis Online în Știri & Revista presei
14 Aprilie 2020 | 3191 | Timp de citire: 1 min.

Devizul este documentul de evaluare anticipat desfășurării lucrărilor de proiectare, ce cuprinde cantitățile de materiale/piese cu costul aferent, precum și a forței de muncă necesare în executarea unei construcții sau a unei instalații. În anumite cazuri, devizul poate fi folosit drept documentație tehnico-economică de stabilire a costului unei construcții/instalații pe baza căruia are loc execuția și decontarea lucrărilor de construcții-montaj. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Va încheia România un nou acord cu FMI? Ce spune ministrul Finanţelor

Informații despre deciziile guvernamentale privind finanțele publice și stabilitatea economică a țării, care pot influența mediul de afaceri, costurile de finanțare și politicile fiscale.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
14 Aprilie 2020 | 763 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Schimbări la obligațiile de raportare la Oficiul contra spălării banilor, propuse pentru adoptare la Senat

Articolul discută schimbări care vizează direct auditorii, experții contabili, contabilii autorizați și persoanele care oferă consultanță fiscală sau financiară. Ei trebuie să înțeleagă noile reguli privind raportarea tranzacțiilor (mai ales cele mari sau suspecte) și cum se schimbă procedura de comunicare cu autoritățile sau cu organismele profesionale.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
13 Aprilie 2020 | 1 | 3965 | Timp de citire: 4 min.

Un proiect de act normativ prin care se urmărește schimbarea anumitor prevederi din Legea privind prevenirea spălării banilor și a faptelor de finanțare a terorismului (Legea nr. 129/2019) este propus pentru adoptare la Senat, după ce mai multe comisii au avizat favorabil propunerea. Acest proiect urmărește să limiteze obligațiile directe de raportare pe care le au acum avocații, contabilii, notarii și alte entități. De asemenea, se urmărește consacrarea respectării secretului profesional și de către Oficiul contra spălării banilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Legislația neclară lasă pe dinafară polițiștii și medicii care sunt părinți unici. Unii pierd bani din cauza unei scăpări legislative

Acest departament este direct impactat de plățile suplimentare sau compensațiile bănești menționate în articol (majorarea salariului cu până la 75%). Ei trebuie să știe cum să calculeze și să înregistreze aceste sume în contabilitate și să se asigure că plățile sunt făcute corect și la timp.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
13 Aprilie 2020 | 1 | 1968 | Timp de citire: 2 min.

Legislația momentului permite părinților care nu au cu cine să lase copiii în perioadele în care, din varii motive, cursurile școlare sunt suspendate să ceară angajatorilor zile libere plătite pentru supravegherea acestora. Anumite categorii de angajați, precum cei din armată, poliție sau spitale, nu pot beneficia de timp liber în aceste zile, dar primesc o compensație în bani pentru asta. Totuși, legislația în vigoare nu stabilește clar, în cazul liberelor primite pentru supravegherea copiilor, dacă familiile monoparentale pot beneficia de această compensație materială, astfel că sunt instituții care nu o acordă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Concedieri, șomaj tehnic, reducerea salariului. Ce măsuri pot și nu pot lua angajatorii în această perioadă legat de angajatele gravide

Aceste măsuri (reducerea salariilor, șomajul tehnic) au un impact direct asupra bugetului firmei și asupra modului în care se calculează și se plătesc salariile și indemnizațiile, precum și asupra impozitelor aferente.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
13 Aprilie 2020 | 2385 | Timp de citire: 2 min.

Situația economică dificilă pricinuită de epidemia de coronavirus și măsurile dispuse în perioada stării de urgență poate însemna că firmele recurg la redimensionarea programului de muncă, întreruperea temporară a activității sau chiar disponibilizări. Salariatele gravide nu fac însă o excepție atunci când angajatorii sunt obligați de situație să ia astfel de măsuri. Citește articolul