Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Se ocupă cu calcularea și plata corectă a sumelor pentru șomajul tehnic, cu înregistrarea acestora în contabilitate și cu înțelegerea impactului financiar asupra firmei.
Autoritățile au stabilit mai multe numere speciale de telefon la care cetățenii pot apela, pentru a cere informații cu privire la modalitățile de acordare a șomajului tehnic, în contextul epidemiei de coronavirus. Oamenii pot primi toate informațiile de care au nevoie dacă apelează un număr de telefon al unui call-center sau la numerele de telefon corespunzătoare judeţului în care se află. Totodată, cei ce vor să depună documentele necesare acordării șomajului tehnic o pot face prin e-mail, la adresa dedicată fiecărui județ. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu bugetul și plățile firmei, fiind direct afectat de posibilele amenzi și de ajutoarele financiare de la stat sau de amânarea plăților pentru chirii și utilități.
Mai multe categorii de afaceri au fost obligate să-și întrerupă activitatea în perioada stării de urgență, pentru a evita răspândirea coronavirusului. Pentru a vedea dacă firmele respectă măsurile date prin ordonanțe militare, inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) încep verificări pe teren. Cei care încă au activitate comercială riscă amenzi ce pot ajunge până la 70.000 de lei. Citește articolul
Departamentul ar fi interesat de sumele alocate și decontate, de modul în care aceste subvenții influențează bugetul companiei și de implicațiile fiscale ale achiziției de vehicule prin program.
Până la finalul lunii septembrie, cei care vor să își cumpere autoturisme sau motociclete electrice, precum și mașini hibrid pot să demareze procedurile de înscriere în programul Rabla Plus, informează Administrația Fondului pentru Mediu (AFM). Citește articolul
Acest departament are nevoie să cunoască condițiile financiare pentru obținerea certificatului (de exemplu, scăderea veniturilor) și cum aceste certificate pot afecta obligațiile fiscale și financiare ale firmei, beneficiind de ajutoare de la stat.
Odată ce platforma de obținere a certificatelor de stare de urgență va permite încărcarea documentelor, solicitanții vor putea obține automat, fără perioade de așteptări, certificatele pe care să le folosească în raport cu statul și în relațiile comerciale. Practic, certificatele vor fi acordate "pe încredere", pe baza asumării răspunderii, dar vor avea loc controale ulterioare. Dacă situațiile reale ale firmelor nu vor sprijini susținerile solicitanților, aceștia pot risca inclusiv dosare penale pentru fals în declarații. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care certificatul poate ajuta la amânarea plăților (chirii, utilități) și la accesarea unor măsuri de sprijin financiar, având un impact direct asupra bugetului și fluxului de bani al companiei.
Companiile care au activitatea comercială afectată de răspândirea coronavirusului pot cere de la stat certificate de situație de urgență, pe care să le folosească în relația cu partenerii de afaceri, conform unui ordin recent de ministru. Asta pe lângă posibilitatea de a folosi certificatele pentru a obține ajutoare de la Guvern. Citește articolul
Este interesat de taxe și impozite care afectează costurile companiei, mai ales cele legate de transport și flota auto, precum și de rambursarea sumelor plătite.
Vinieta Oxigen, cum a fost prezentată și adoptată anul trecut printr-o hotărâre a Consiliului General al Municipiului București (CGMB) și care vizează taxarea mașinilor poluante care circulă în București nu se va mai aplica, cel puțin, în forma prezentată, deoarece, la propunerea primarului Capitalei, consilierii din primărie și-au dat recent votul pentru abrogarea acesteia. Taxa a intrat în vigoare la 1 ianuarie, dar aplicarea sancțiunilor pentru cei ce circulau fără vinieta a fost amânată până în această lună. În plus față de vinietă, din martie, în zona centrală a Bucureștiului, vehiculele extrem de poluante nu ar mai fi putut circula. Citește articolul
Va fi interesat să înțeleagă cum impactul economic major va influența bugetele companiei, previziunile financiare și obligațiile fiscale.
Şeful Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC), Roberto Azevedo, a declarat că scăderea economică şi pierderile de locuri de muncă provocate de pandemia de coronavirus vor fi mai grave decât recesiunea din 2008, transmite Reuters. Citește articolul
Articolul vorbește despre amânarea plății chiriilor și utilităților, obținerea de subvenții și diminuarea încasărilor, toate având un impact direct asupra fluxului de numerar, bugetului și contabilității firmei. Acest departament este responsabil cu gestionarea finanțelor și cu asigurarea că firma îndeplinește condițiile pentru beneficiile fiscale și financiare.
Companiile care au activitatea afectată direct de măsurile luate de autorități în perioada stării de urgență pot cere în curând certificate de stare de urgență de la Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri (MEEMA) pentru a putea beneficia de unele măsuri puse la dispoziție de stat. Procedura obținerii acestui certificat a fost oficializată miercuri, e gratuită și exclusiv electronică. Citește articolul
Acest departament se ocupă de plățile salariilor, înregistrarea costurilor cu zilele libere, precum și de procesul de recuperare a banilor de la stat pentru aceste indemnizații.
Din pricina pandemiei de coronavirus, România, alături de alte state, a luat măsuri pentru limitarea răspândirii acestuia. Unul dintre domeniile cele mai afectate este educația, din cauza suspendării cursurilor școlare. În contextul în care cursurile sunt suspendate până după Paște, numeroși copii sunt nevoiți să rămână acasă, iar părinții pot, mai nou, să ceară de la angajator zile libere plătite pentru a avea grijă de ei. Citește articolul
Articolul menționează bugetele și sumele cheltuite pe reclame politice, informații relevante pentru monitorizarea tranzacțiilor financiare și a transparenței cheltuielilor.
Datele personale devin o monedă importantă în orice campanie politică, fie că este legată de alegeri, fie că nu. Pe de o parte avem scandalul Cambridge Analytica, care ne demonstrează până unde poate merge profilarea politică, iar de cealaltă partea avem în vigoare un Regulament european cunoscut sub numele de GDPR. Citește articolul