avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 789 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES GRATUIT

Șomaj tehnic: Chiar dacă salariații nu muncesc în această perioadă, ei pot fi rechemați oricând la serviciu

Calculează și plătește indemnizațiile angajaților aflați în șomaj tehnic și gestionează corect toate aspectele fiscale și contabile legate de aceste plăți.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
1 Aprilie 2020 | 4314 | Timp de citire: 1 min.

Salariații care au intrat în șomaj tehnic, ulterior deciziei angajatorului de a-și reduce activitatea, sunt în continuare parte din relația de muncă pe care o au cu acesta. Astfel, atunci când angajatorul își va relua activitatea, salariatul poate fi rechemat la muncă, ținând cont că avut loc doar o suspendare a contractului de muncă și nu o încetare a acestuia. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Coronavirus

UPDATE Adoptate de Senat: Scutirea de chirii, plafonarea prețurilor la medicamente și alimente, suspendarea ratelor la credite

Prezintă detalii despre amânarea plății impozitelor (profit, micro, taxe salariale, TVA), contribuții sociale, scutiri de chirie și suspendarea ratelor la credite, informații cruciale pentru buget și fluxul de bani al companiei.

Andreea Tutulan în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
1 Aprilie 2020 | 1 | 4490 | Timp de citire: 5 min.

În contextul dezechilibrelor economice produse de epidemia de coronavirus, la Parlament sunt în dezbatere mai multe propuneri legislative care se adresează atât firmelor, cât și persoanelor fizice, cu scopul de a veni în sprijinul acestora. Unele dintre ele au fost deja adoptate marți și urmează să ajungă la deputați pentru votul decisiv. Este vorba despre plafonarea prețurilor la medicamente și alimente, scutirea la plata chiriei și suspendarea rambursării creditelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Chiar dacă obțin amânarea plății chiriilor și a utilităților, IMM-uri tot vor datora dobânzi pentru întârziere la contractele cu firme private

Acest departament gestionează banii companiei, plățile și bugetul. Informațiile despre amânarea plăților pentru chirii și utilități, precum și despre costurile suplimentare (penalități) sunt esențiale pentru planificarea banilor și evitarea problemelor financiare.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
1 Aprilie 2020 | 2689 | Timp de citire: 2 min.

În 21 martie 2020 a intrat în vigoare o ordonanță de urgență - OUG 29/2020 - ce a instituit mai multe măsuri pentru întreprinderi mici și mijlocii (IMM) și alte entități, pentru a le ajuta să facă față efectelor economice cauzate de coronavirus. Printre acestea, IMM-urile beneficiază de amânări la plata chiriilor pentru sediile sociale și secundare, precum și pentru plata utilităților. Însă această amânare nu înseamnă că IMM-urile scapă și de plata penalităților de întârziere. Citește articolul

ACCES PREMIUM
România online

Pentru liberele din martie ale părinților, decontările la stat se cer în aprilie. Taxele pe indemnizații sunt suportate de angajator

Acest departament gestionează toate aspectele financiare, inclusiv plata indemnizațiilor nete către angajați, calculul și declararea taxelor și contribuțiilor către stat (formularul 112) și procesul de recuperare a sumelor de la agențiile de muncă.

Andreea Tutulan în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
1 Aprilie 2020 | 1 | 3207 | Timp de citire: 3 min.

Luna aceasta, pentru indemnizațiile aferente lunii martie pentru liberele plătite ale părinților se pot începe formalitățile de decontare de la stat, însă numai după ce agajatorul face dovada că a plătit banii către angajații săi și taxele către statul român. Angajatorii vor putea recupera numai banii plătiți părinților (indemnizațiile nete), pentru că firma suportă din bani proprii plata taxelor aferente. Citește articolul

ACCES PREMIUM
România online

UPDATE Șomaj tehnic: De azi, angajatorii pot cere banii de indemnizații pentru martie. Procedura e operațională

Acest departament se ocupă direct cu partea financiară: cum se primesc banii de la stat, cum se plătesc salariile angajaților aflați în șomaj tehnic și cum se declară și se plătesc taxele aferente.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Aprilie 2020 | 7 | 16637 | Timp de citire: 3 min.

Indemnizațiile de șomaj tehnic pentru jumătate din luna martie 2020 vor fi plătite de angajatorii afectați de epidemia de coronavirus cu banii ce pot fi ceruți statului începând de astăzi, procedura fiind operațională. Cu alte cuvinte, firmele cer bani de la stat în primele zile ale lunii curente, îi vor primi în maximum 15 zile și apoi îi vor da salariaților în a doua jumătate a lunii. Deci, NU angajatorii plătesc banii, ca apoi să-i deconteze, ci banii vin direct de la stat. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus - stare de urgență

Model oficial de cerere pentru șomaj tehnic și indemnizația pentru PFA-uri și alți profesioniști. Descarcă toate actele necesare

Departamentul este direct implicat, deoarece articolul explică cum se pot obține bani de la stat sub formă de subvenții, cum se înregistrează acești bani în evidențele contabile și cum afectează bugetul companiei.

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Aprilie 2020 | 6138 | Timp de citire: 2 min.

Prin mai multe ordine apărute marți în Monitorul Oficial, Ministerul Muncii a stabilit modelele de documente pe care angajatorii, persoanele fizice autorizate (PFA) și alți profesioniști le pot folosi, începând de azi, pentru a cere subvenționarea indemnizațiilor de șomaj tehnic și ajutoarele individuale. Documentația se transmite lunar, adică în luna curentă pentru banii aferenți lunii anterioare, dar numai pentru zilele de stare de urgență. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Avocații sunt scutiți de plata unor taxe și contribuții timp de trei luni

Acest departament gestionează banii companiei, taxele și plățile. Articolul arată cum pot fi amânate sau anulate anumite penalități în situații excepționale, un subiect de interes pentru gestionarea finanțelor.

Andreea Tutulan în Mediul juridic
Redactor, avocatnet.ro
1 Aprilie 2020 | 6080 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a veni în sprijinul avocaților în următoarele luni, în condițiile în care țara noastră traversează o perioadă dificilă din cauza epidemiei de coronavirus, Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) a stabilit un set de măsuri menite să prevină efectele negative ale restrângerii activității profesionale a avocaților. Astfel, aceștia sunt scutiți de plata unor taxe și contribuții pe o perioadă de trei luni, însă banii vor fi recuperați prin eșalonare. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Stare de urgență

Șomajul tehnic și salariații cu normă parțială: Există reguli speciale pentru ei?

Pentru că detaliază aspectele financiare ale șomajului tehnic, inclusiv cine plătește indemnizațiile (compania sau statul), cum se calculează acestea și cum afectează bugetul și contabilitatea firmei.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Aprilie 2020 | 7 | 7517 | Timp de citire: 2 min.

Atunci când vine vorba de trimiterea salariaților în șomaj tehnic, Codul muncii nu face nicio deosebire între cei angajați cu normă întreagă și cei angajați cu normă parțială. Asta înseamnă că aceleași reguli se aplică tuturor salariaților, indiferent cât lucrează pentru angajator. Totuși, dacă ne referim la salariații care au mai multe contracte de muncă, atunci angajatorii trebuie să țină cont de o regulă specială. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

BNR: Vârful tensiunilor generate de COVID-19 în domeniul monetar a fost depăşit. Există suficienţi bani cash pe piaţă

Acest departament urmărește cum stau lucrurile cu banii pe piață, cum se mișcă economia și ce măsuri financiare ia statul, pentru a gestiona mai bine banii companiei și a planifica bugetul.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
1 Aprilie 2020 | 828 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

A apărut modelul declarației de care au nevoie angajatorii la decontarea liberelor pentru salariații părinți

Acest departament se ocupă de plățile făcute angajaților, de recuperarea banilor de la stat și de evidența taxelor și contribuțiilor, pentru a se asigura că toate sumele sunt înregistrate și decontate corect.

Andreea Tutulan în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
31 Martie 2020 | 3 | 6922 | Timp de citire: 2 min.

De astăzi, angajatorii au la dispoziție un model oficial de declarație pe propria răspundere, de care au nevoie la decontarea de la stat a banilor aferenți zilelor libere plătite acordate părinților la închiderea temporară a școlilor. Modelul declarației este cuprins într-un ordin al Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), publicat astăzi în Monitorul Oficial. Citește articolul