Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament ar fi interesat de modul în care sunt gestionate fondurile primite prin programe de finanțare precum Start-up Nation și de eventualele controale privind cheltuirea acestor bani, în special în legătură cu numărul de angajați declarați.
Utilizarea banilor și păstrarea locurilor de muncă pentru care s-au obținut punctaje suplimentare sunt printre aspectele urmărite de ministrul economiei în controale ce vor avea loc la beneficiarii Start-up Nation 2018. Într-un interviu acordat recent, ministrul critică inclusiv îndepărtarea de la scopul declarat al programului de finanțare - acela de a crea o nouă generație de antreprenori - din moment ce numeroase proiecte sunt apoi vândute pe site-uri de anunțuri. Citește articolul
SAF-T schimbă fundamental modul în care datele contabile și fiscale sunt pregătite, declarate și verificate. Este vital pentru departamentul responsabil cu taxele, finanțele și contabilitatea companiei, pentru a gestiona corect obligațiile fiscale și rambursările.
Licitația pentru sistemul ce va permite introducerea fișierului standard de audit de taxe (supranumit SAF-T) pentru contribuabili, ce a fost lansată în noiembrie 2019, de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), trebuia să se încheie marți, însă a fost prelungită până-n ianuarie 2020. SAF-T va ajuta, conform specialiștilor, la îmbunătățirea declarării și colectării taxelor și impozitelor. Citește articolul
Articolul discută despre cheltuielile statului, datoria publică și planurile economice, informații esențiale pentru a înțelege cum ar putea afecta acestea taxele, bugetul și previziunile financiare ale companiei.
Promisiunea Guvernului faţă de Comisia Europeană este că România va reveni în 2022 la un deficit de sub 3% din PIB, însă acest procent de deficit asumat pentru prezent ar reprezenta o frână mult prea puternică pentru economia românească, a declarat miercuri ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu, după şedinţa de Guvern. Citește articolul
Articolul evidențiază economii semnificative de costuri prin eliminarea hârtiei, curieratului și spațiului de arhivare, dar și prin eficientizarea semnării declarațiilor pentru Fisc și a documentelor contabile.
Firmele care aleg să folosească semnătura electronică la distanță pot face economii bănești substanțiale, pentru simplul fapt că renunță la varianta tipărită a documentelor. Specialiștii estimează că cheltuielile legate de documentele clasice (resurse umane alocate, tipărire și uneori transmitere) pot fi reduse cu aproximativ 64% prin trecerea la semnătura electronică la distanță, care permite semnarea documentelor fără a fi necesară achiziționarea unui certificat calificat pe termen lung. Pe deasupra, există și posibilitatea arhivării electronice a documentelor astfel semnate, care contribuie, de asemenea, la scăderea costurilor asociate (dosare, cutii, depozitare etc.), ambele instrumente fiind cât se poate de sigure și având o acoperire legală deplină. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe despre cât de îndatorate sunt firmele în România și despre situația financiară a țării, pentru că asta influențează direct deciziile financiare ale companiei, cum ar fi împrumuturile sau investițiile.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Este esențial pentru a ști din timp termenele limită pentru plata taxelor și depunerea declarațiilor, ajutând la evitarea penalizărilor și la o bună gestionare a banilor companiei.
Guvernul este obligat, din 2020, să stabilească în avans ce libere suplimentare acordă bugetarilor, pentru tot anul, în preajma liberelor legale. Asta înseamnă că firmele și persoanele fizice vor cunoaște în avans termenele fiscale care se vor amâna și vor ști dacă au timp în plus pentru depunerea declarațiilor și plata taxelor. Citește articolul
Oferă informații esențiale despre cum se calculează și se stabilesc impozitele și taxele locale pe care compania trebuie să le plătească, fiind crucial pentru bugetare și evidența financiară.
Chiar dacă au un anumit grad de autonomie în stabilirea taxelor locale, autoritățile sunt ținute, uneori, de anumite plafoane stabilite de Codul fiscal. Acest lucru este important, întrucât consiliile locale pot avea tendința să adopte taxe exorbitante, așa cum a fost cazul recent cu autoritățile constănțene, care au mărit taxa pentru acordarea unui aviz de funcționare, de la 100 la 8.000 de lei (e adevărat că nu exista un plafon pentru această taxă specifică, însă practica aceasta arată că pot exista tendințe de stabilire, în mod arbitar, a taxelor și impozitelor locale, lucru care justifică stabilirea acelui plafon). Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum se modifică sumele pentru contribuțiile de sănătate (CASS), mai ales că sunt legate de salariul minim și de declarațiile fiscale pe care le pot depune atât angajații, cât și persoanele fizice.
Ca urmare a creșterii salariului minim brut de la 1 ianuarie, va crește automat și suma de bani pe care ar trebui să o plătească la Fisc persoanele fără venituri care vor să se asigure de bunăvoie la sănătate. Concret, asigurarea anuală voluntară reprezintă 10% din șase salarii minime brute. Cum salariul va crește la 2.230 de lei rezultă că și valoarea de plată pentru asigurarea voluntară va crește automat. Citește articolul
Acest departament calculează salariile, ține evidența banilor și se ocupă de taxele pe care firma le plătește la stat pentru zilieri.
Creșterea salariului minim brut pe țară din 2020 va implica automat și o majorare a remunerației zilierilor, pe care trebuie să le-o achite angajatorii lor. În esență, firmele, persoanele fizice autorizate (PFA) și anumite entități publice pot folosi lucrători sezonieri. Citește articolul
Acesta este departamentul direct vizat de codul etic, având în vedere că stabilește regulile de conduită, integritate și profesionalism pentru toți specialiștii contabili din cadrul companiei.
Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) anunță că, de-acum, cei interesați pot accesa gratuit versiunea în limba română a Codului etic internațional pentru profesioniștii contabili, document emis de Consiliul pentru Standarde Internaționale de Etică pentru Contabili și susținut de Federaţia Internaţională a Contabililor. Citește articolul