Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul este interesat de modul în care noile reguli de plată, inclusiv eliminarea anumitor comisioane, afectează costurile, veniturile și gestionarea banilor companiei.
O lege care vizează actualizarea cadrului normativ privind serviciile de plată a fost oficializată în noiembrie și se aplică de astăzi, actul transpunând în legislația noastră o directivă europeană din 2015. Odată cu apariția noilor reguli, furnizorii de servicii de plată au o serie de obligații suplimentare, toate pentru garantarea unor servicii de plată cât mai eficiente, însă și pentru protejarea confidențialității și îmbunătățirea securității datelor bancare ale clienților. Vestea bună, în același timp, este că există o perioadă de tranziție. Citește articolul
Articolul vorbește despre compensații pe care operatorii de transport le pot primi. Departamentul trebuie să știe cum se înregistrează aceste sume, cum afectează bugetul și taxele firmei.
O inițiativă legislativă a fost introdusă de Guvern, la Camera Deputaților, prin care se dorește asigurarea transportului public județean și pentru localitățile care nu sunt vizate în acest moment de astfel de servicii (din cauză că aceastea nu rentează pentru transportatori). În esență, propunerea de lege urmărește să dea posibilitatea autorităților să le acorde transportatorilor licențe exclusive sau compensații pentru prestarea serviciului de transport și în localități care nu rentează din punct de vedere comercial. Citește articolul
Această echipă este direct responsabilă de calcularea, înregistrarea și raportarea TVA-ului, iar articolul vorbește exact despre noi reguli și proceduri pentru TVA la nivel european, inclusiv despre completarea formularului 390 și adaptarea sistemelor de contabilitate.
Primii pași spre o modificare de amploare a sistemului de TVA la nivelul UE vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2020. Lucrurile sunt încă neclare în România, în condițiile în care nu a fost anunțat încă un proiect de act normativ care să transpună prevederile europene. Cum se pot pregăti societățile care realizează tranzacții intracomunitare, în absența unor prevederi legale locale? Citește articolul
Contabilii și experții fiscali sunt direct vizați de acest articol, deoarece clarifică exact ce tip de autorizație le este necesară pentru a reprezenta firmele în fața Registrului Comerțului sau a Fiscului, pentru a evita probleme legale.
Recent, câțiva experți contabili au atras public atenția că anumite unități teritoriale ale Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC) nu mai acceptă, pentru înființarea sau reorganizarea firmelor, împuternicirile simple, ci împuterniciri notariale. În acest context, redacția noastră a cerut o lămurire de la ONRC, iar răspunsul autorităților este că toate oficiile din țară ar trebui să accepte numai împuterniciri notariale (adică procuri). Citește articolul
Acești oameni se ocupă cu toate plățile și declarațiile de taxe ale firmei, deci sunt direct afectați când site-ul unde trebuie să le depună are probleme.
Site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) merge cu sincope, de dimineață, iar Spațiul Privat Virtual (SPV) nu poate fi accesat direct de pe site-ul ANAF. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece informațiile despre perspectiva economică a țării și despre costul împrumuturilor influențează direct planificarea financiară a companiei, cât de scump este să obții bani de la bănci sau investitori și cum ar putea fi afectată situația financiară generală.
Înrăutăţirea perspectivei ratingului României de către agenţia S&P, de la stabilă la negativă, ar putea duce şi la amânarea sau chiar la renunţarea unor decizii de a investi în ţara noastră, potrivit Departamentului de Cercetare al BCR. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu banii, taxele și datoriile firmei, așa că este vital să știe cum să le gestioneze corect, să profite de oportunități de reducere a acestora și să colaboreze cu ANAF.
Cu un număr estimat de beneficiari de aproape 2.700 de contribuabili (cu datorii bugetare de peste un milion de lei), Fiscul ne spune că s-au adunat puțin sub 300 de notificări de intrare în mecanismul de restructurare pus la dispoziție anul acesta prin "Ordonanța Amnistiei". Așa cum estimau și specialiștii, companiile private, cele mai multe la numărul de potențial beneficiari, nu s-au înscris pentru mecanism. Iar dintre companiile de stat și mixte, jumătate. Citește articolul
Acest departament este interesat de impactul financiar al amenzilor sau al opririi temporare a activității, gestionând costurile și bugetul firmei.
O plachetă specială pe care scrie că unitatea are activitatea oprită temporar de Autoritatea Națională de Protecția Consumatorului (ANPC) trebuie afișată, de astăzi, de către comercianții sancționați în acest fel. Dacă nu fac așa, comercianții riscă o amendă de până la 10.000 de lei. Citește articolul
Acest departament este interesat de costurile de finanțare, cum ar fi obținerea de împrumuturi, și de stabilitatea economică a țării, care influențează bugetele și planificarea financiară a companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament gestionează toate aspectele legate de taxe, impozite și contribuții, fiind direct afectat de orice modificare a facilităților fiscale. Ei trebuie să calculeze corect cheltuielile salariale și să facă declarațiile fiscale.
Angajatorii din domeniul construcțiilor ar putea aplica una dintre facilitățile fiscale actuale pe termen nedeterminat, nu doar până în 2028. Concret, este vorba de scutirea de impozit pe venit a salariaților proprii. Citește articolul