Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Este esențial pentru a înțelege cum ar fi putut fi calculate și plătite taxele pe salarii (impozite, contribuții sociale) în cazul unei suspendări de activitate și cum ar fi putut fi gestionate fluxurile de bani între companie, angajați și stat.
Companiile care vor decide să-și suspende temporar activitatea în anul 2020 vor scăpa de obligația de a plăti, pentru propriii salariați, impozit și contribuții sociale, conform unui proiect de lege ajuns recent la Senat. Practic, în perioada suspendării, angajatorii sunt obligați să plătească salariaților o indemnizație de 75% din salariul brut, însă o parte din ea se duce la stat sub formă de taxe. Citește articolul
Informațiile despre posibilitatea de a schimba furnizorul de energie pot ajuta la identificarea unor costuri mai mici pentru utilități, impactând bugetul și planificarea financiară a companiei.
Consumatorii de gaze naturale și de electricitate au dreptul să își schimbe, gratuit, furnizorii, astfel cum este prevăzut în legislația aplicabilă și astfel cum a reamintit recent și Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). Pentru că, în ultima vreme, autoritățile au sancționat furnizorii din cauză că îngreunează „portarea”, vă prezentăm ce drepturi aveți și cum trebuie procedat când vreți să vă schimbați furnizorul de gaze sau electricitate. Citește articolul
Departamentul Financiar-Contabil are nevoie de aceste informații pentru a bugeta și înregistra corect cheltuielile cu publicarea diverselor documente obligatorii ale companiei în Monitorul Oficial, inclusiv mențiunea TVA-ului.
În 2020, tarifele pentru publicarea actelor în Monitorul Oficial sunt identice cu cele utilizate în acest an, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
Pentru a fi la curent cu schimbările din legislația fiscală (impozit pe profit, impozit pe venit, TVA) care influențează direct calculele contabile, declarațiile fiscale, planificarea financiară și strategia fiscală a companiei.
În contextul în care se discută mult, în această perioadă, despre lipsa acută de bani la bugetul statului, specialiștii au atras atenția că autoritățile și-au redus singure veniturile prin desele reduceri de taxe și impozite. Asta înseamnă că, în contextul majorărilor salariale de la stat și a pensiilor, n-ar trebui să ne mire situația în care am ajuns în momentul de față. Citește articolul
Acest departament calculează salariile și bonusurile pentru munca în zilele libere, asigurându-se că toate plățile sunt corecte, conforme cu legile și că sunt bugetate corespunzător.
Deși 30 noiembrie (Sfântul Andrei) și 1 decembrie (Ziua Națională a României) sunt, în mod normal, zile libere legale, anul acesta de ele vor beneficia doar cei care lucrează în weekend. Asta din cauză că 30 noiembrie și 1 decembrie sunt în weekend. Citește articolul
Discuțiile despre deficitul bugetar, listarea companiilor la bursă și subvențiile acordate afectează direct sănătatea financiară a țării și, implicit, condițiile economice în care funcționează o companie, inclusiv fiscalitatea și contabilitatea acesteia.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul este direct interesat de modul în care se fac controalele fiscale și de cum funcționează sistemul de combatere a evaziunii, pentru a se asigura că firma își gestionează corect obligațiile fiscale și pentru a înțelege riscurile și procesele implicate în cazul unor verificări.
Procurorii au mari probleme în a obține condamnări pentru evazioniști, în condițiile în care inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) îi „inundă”, efectiv, cu sesizări penale cu dosare stufoase. Un reprezentant al Ministerului Justiției (MJ) a atras atenția că felul în care inspectorii ANAF își fac treaba ar trebui regândit, pentru a putea combate, în mod real, evaziunea. Însă există și alte probleme care trebuie rezolvate. Citește articolul
Gestionarea bugetelor, a costurilor cu personalul și a contribuțiilor sociale sunt responsabilități cheie ale acestui departament, iar informațiile despre creșterea costurilor și scăderea profitabilității sunt vitale pentru raportare și planificare financiară.
În cadrul unei declarații, prim-ministrul Ludovic Orban a menționat că guvernul nu vrea să modifice sau să înlăture facilitățile fiscale pentru companiile din domeniul construcțiilor și nici nu vrea să facă vreo schimbare în ceea ce privește salariul minim diferențiat pentru cei care lucrează în acest domeniu. Astfel, atât taxele salariale reduse pe care angajatorul le plătește la stat, pentru cei care lucrează în domeniul construcțiilor, cât și salariile minime ale celor din urmă vor rămâne, în 2020, la fel. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de pregătirea și trimiterea datelor fiscale către autorități, iar SAF-T schimbă modul în care se face acest lucru.
Așa cum redacția noastră scria zilele trecute, fișierul standard de audit de taxe (SAF-T) va fi introdus în 2020 numai pentru marii contribuabili, în sistem-pilot. Estimarea noastră a fost confirmată chiar de președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Acest departament este direct afectat de fluctuațiile euro, deoarece influențează costurile și veniturile exprimate în lei, modul în care se calculează profitul și valorile din contabilitate.
Deprecierea monedei naţionale va face mai dificilă finanţarea României, corecţia deficitului extern trebuie făcută în principal prin corecţia deficitului public, iar 80% din deficitul extern vine din deficitul fiscal, a spus, joi, guvernatorul BNR. Citește articolul