Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament are nevoie de aceste informații pentru a se asigura că toate registrele contabile și fiscale sunt ținute corect, ajutând la calculul impozitelor și la înregistrarea veniturilor și cheltuielilor firmei.
Firmele nou-înființate ar trebui să știe că sunt obligate prin legislație să întocmească și să țină anumite registre. De la contabilitate și resurse umane până la accidente de muncă și controale ale autorităților, prezentăm azi principalele registre obligatorii pentru companii. Citește articolul
Contabilii sunt adesea persoanele împuternicite care se ocupă de depunerea declarațiilor fiscale și de mediu. Articolul explică detaliile procedurii, dificultățile întâmpinate de contabili cu notarii și cerințele pentru depunerea online, informații esențiale pentru activitatea lor.
Pentru înrolarea în sistem în vederea depunerii online (obligatorie de la anul) a declarațiilor de mediu, împuterniciții trebuie să atașeze o declarație notarială care să conțină anumite informații. Nu există însă un model standard al acestui document. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de banii și datoriile companiei către stat, iar o amnistie fiscală poate duce la economii semnificative prin ștergerea unor penalități sau dobânzi.
Facilitatea pe care Guvernul le-a oferit-o contribuabililor cu datorii fiscale și anumite obligații bugetare restante la 31 decembrie 2018, de a scăpa de obligațiile accesorii acelor restanțe, a fost cerută până acum de un procent mic din potențialii beneficiari. Mai exact, dintr-un număr de peste 300.000 de potențiali beneficiari, au depus notificări sau cereri de anulare a obligațiilor accesorii peste 46.000 de contribuabili, până marți, conform unui comunicat al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Se ocupă cu banii companiei, iar știrile despre încetinirea economiei și valoarea monedelor sunt importante pentru a planifica bugetul și a înțelege cum pot fi afectați banii companiei.
Monedele statelor din Europa Centrală vor avea dificultăţi în a se aprecia în cursul anului următor, coroana cehă urmând să fie singura monedă care ar urma să înregistreze un mic câştig, arată rezultatele unui sondaj publicat joi de Reuters. Citește articolul
Pentru a înțelege impactul modificărilor fiscale și contabile (salariul minim, contribuții pentru part-time, accize, tichete de masă, deduceri) asupra bugetului, costurilor și obligațiilor financiare ale companiei.
Instalarea noului Guvern condus de Ludovic Orban și revenirea la muncă a parlamentarilor după alegerile prezidențiale sunt simțite din plin în aceste zile. Deși se discută constant despre veniturile mici la bugetul de stat și cheltuielile mari preconizate cel puțin pentru anul 2020, autoritățile nu se sfiesc să adopte majorări de salarii, eliminări de taxe și nu numai. Iată doar câteva dintre aceste măsuri adoptate deja sau care se află în pregătire. Citește articolul
Informațiile despre stabilitatea financiară a țării, deficitul bugetar și cursul de schimb sunt esențiale pentru planificarea financiară și bugetară la nivel de companie.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se ocupă de toate aspectele fiscale și contabile ale companiei, inclusiv calculul și plata impozitelor pe salarii. O inițiativă de scutire de impozit pe venit, chiar și respinsă, este de maxim interes pentru a înțelege potențialele economii sau obligații și pentru a planifica bugetul.
Un proiect aflat aproape de cel mai important vot din procedura parlamentară de legiferare prevede că jurnaliștii vor fi scutiți de impozitul pe venit. Asta s-ar traduce într-o majorare a salariului net pe care trebuie să-l acorde angajatorii. Însă, până să se ajungă la acea creștere, autoritățile mai trebuie să bifeze câțiva pași. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de taxele și banii firmei. Ei trebuie să știe ce fel de controale face Fiscul și ce anunțuri oficiale apar pentru a pregăti corect actele și a înțelege riscurile fiscale.
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) anunță, prin intermediul unui comunicat primit de redacția noastră, că nu face descinderi în apartamentele românilor și nici nu are programată o astfel de campanie de control la persoanele fizice. Dezmințirea vine în contextul în care, de câteva zile, se vehiculează în spațiul public ideea că Fiscul va face controale în apartamente. Citește articolul
Articolul oferă date financiare cheie, cum ar fi valoarea plăților restante, creșterea creditelor acordate companiilor și menționează termenele de plată pe sectoare, fiind relevant pentru analiza financiară, cash flow și contabilitate.
Microîntreprinderile înregistrează cele mai multe restanțe la plată, însumând aproximativ 40% din total, în timp ce companiile mari și mici adună fiecare câte un procent de aproximativ 20%. Mai bine de jumătate din datoriile acumulate reprezintă plăți restante către furnizori, conform unui studiu anual realizat de KeysFin, companie care oferă servicii de business information şi credit management dedicate mediului de afaceri. Citește articolul
Impactul financiar al listării, evaluarea companiei pe piață și gestionarea capitalului atras prin bursă.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul