Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este interesat de impactul majorării pensiilor asupra bugetului de stat, asupra politicilor fiscale viitoare și a stabilității financiare generale a țării, aspecte care pot influența taxele și contribuțiile pe care le plătesc companiile.
Pensiile românilor urmează să crească semnificativ în anul 2020, conform prevederilor viitoarei Legi a pensiilor publice. Această măsură riscă să aducă mari probleme bugetare pentru Guvern, în următorii ani, iar specialiștii avertizează că singura soluție este o amânare a creșterilor. Totuși, autoritățile spun că se vor găsi soluții prin care să se evite amânarea majorărilor. Citește articolul
Informațiile despre creșterea salariului minim sunt esențiale pentru calcularea costurilor salariale și pentru planificarea bugetului. De asemenea, problemele bugetare generale și întârzierile la plăți afectează fluxul de numerar și situația financiară a firmelor.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru că afectează direct modul în care compania își înregistrează și își recuperează TVA-ul de la stat, precum și lichiditățile și planificarea financiară. Întârzierile pot bloca bani importanți.
Întârzierile majore din acest an la plățile către firme au adus în prim-plan neajunsurile sistemului actual de rambursare a TVA-ului. Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Mirela Călugăreanu, a recunoscut că există probleme și că instituția deja lucrează la un nou mecanism de returnare a taxei. Citește articolul
Acest departament este direct vizat, deoarece se ocupă cu toate taxele și contribuțiile firmei și ar trebui să știe că există riscuri de închisoare pentru neplata acestora, influențând modul de gestionare a obligațiilor fiscale.
Noul proiect prin care s-a propus reintroducerea în legislație a pedepsei cu închisoarea pentru cei care nu plătesc impozitele și contribuțiile la stat (cele cu reținere la sursă) a fost adoptat tacit de Senat, după ce, ocupați fiind cu învestirea noului Guvern și cu alegerile prezidențiale, senatorii au depășit termenul în care proiectul putea fi dezbătut și votat. Cea mai recentă încercare de a reincrimina această faptă a fost în 2017, dar atunci s-a renunțat la măsură. Citește articolul
Eliminarea alimentelor înseamnă pierdere financiară directă pentru companie, prin costul produselor aruncate și prin taxele de eliminare a deșeurilor. Acest departament urmărește reducerea costurilor și eficientizarea cheltuielilor.
6.000 de tone de alimente se aruncă zilnic, în România, a declarat coordonatorul Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă, Laszlo Borbely. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru calculul impozitului pe profit și gestionarea cheltuielilor, iar articolul clarifică ce tipuri de cheltuieli pot fi acceptate sau nu de Fisc atunci când sunt facturate de acționari.
Experții Deloitte au remarcat o tendință în controalele fiscale derulate în ultima perioadă la societăți care fac parte din grupuri, fie ele românești sau străine. Este vorba de cheltuielile refacturate sau prestate acestor societăți de la societatea-mamă sau societatea-fanion a grupului, care, de regulă, asigură anumite servicii suport la un nivel centralizat. Citește articolul
Informațiile despre bugetul național, deficitul economic și prognozele guvernamentale sunt esențiale pentru planificarea financiară a companiei și pentru estimarea posibilelor impacturi asupra taxelor și cheltuielilor.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament gestionează banii companiei, taxele și relația cu Fiscul. Articolul este crucial pentru că arată cum pot fi recuperați bani (dobânzi și daune) de la stat atunci când rambursările de TVA întârzie, ajutând la o mai bună planificare financiară și la gestionarea fluxului de numerar al companiei.
Atunci când Fiscul rambursează cu întârziere TVA-ul, companiile au dreptul să ceară dobândă pentru acești bani. Deși vorbim de o procedură administrativă ce implică depunerea unei cereri și apoi plata dobânzii, specialiștii EY România ne-au spus că problema ajunge des în atenția instanțelor de judecată. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu gestionarea taxelor, finanțelor și contabilității firmei. Modificările aduse modului de depunere a cererilor și valabilitatea certificatului de atestare fiscală sunt esențiale pentru activitatea lor zilnică, pentru a se asigura că documentele sunt obținute corect și la timp.
O serie de modificări privind certificatul de atestare fiscală, document care reflectă îndeplinirea, de către contribuabili, a obligațiilor de plată a taxelor, impozitelor, contribuțiilor sau altor venituri datorate au apărut azi în Monitorul Oficial, cuprinse de un ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Acest departament este interesat de costurile potențiale ale amenzilor pentru nerespectarea GDPR, care pot fi semnificative, și de gestionarea securității datelor financiare personale (cum ar fi numerele de cont bancar) pentru a preveni pierderile.
Pierderea, modificarea și accesul neautorizat la date personale pot pricinui serioase prejudicii persoanelor ale căror date au fost periclitate. Cu atât mai mult atunci când ne gândim la date bancare, la date din actele de identitate sau de sănătate. Practica recentă a autorităților europene de protecția datelor ne arată exemple de sancțiuni mari, chiar uriașe, în unele cazuri de acest fel. Citește articolul