Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament urmărește cu atenție orice discuție despre modificarea sistemului de impozitare, declarațiile de avere sau de patrimoniu și modalitățile de combatere a evaziunii fiscale, deoarece pot afecta planificarea financiară și obligațiile fiscale ale companiei și, indirect, pe cele ale angajaților.
Ideea introducerii unei declarații de avere pentru persoanele fizice, care a fost propusă recent de un reprezentant al Guvernului Orban, a stârnit anumite controverse în spațiul public. Însă ideea nu-i nouă, pentru că Guvernele Grindeanu, Tudose și Dăncilă aveau ca obiectiv introducerea unei declarații de patrimoniu, în contextul apariției impozitării progresive (vestitul impozit pe gospodărie). Citește articolul
Acesta este departamentul care se ocupă direct de banii companiei, de taxe, contribuții, amenzi și dobânzi. Ei trebuie să știe cum pot evita să plătească sume suplimentare (dobânzi, penalități) sau cum pot amâna aceste plăți, pentru a gestiona mai bine bugetul și obligațiile financiare ale companiei.
Contribuabilii care au datorii la unitățile teritoriale subordonate Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) pot cere anularea accesoriilor pentru ele. În acest sens, companiile și persoanele fizice trebuie să urmeze anumiți pași procedurali. Citește articolul
Această echipă se ocupă de calculul, declararea și plata la timp a tuturor taxelor și contribuțiilor către Fondul pentru Mediu, precum și a penalităților în caz de întârziere.
Având în vedere că în zona de retail impactul financiar al unui control efectuat de Administrația Fondului de Mediu (AFM) este semnificativ, ne-am gândit să venim în întâmpinarea agenților economici. Prin intermediul acestui articol, încercăm să oferim câteva detalii nu doar cu privire la obligațiile agenților economici către AFM, dar și cele mai comune responsabilități ce trebuie îndeplinite conform reglementărilor Agenției pentru Protecția Mediului (APM). Citește articolul
Avertizorii pot raporta încălcări legate de impozite sau alte aspecte financiare ale companiei. În plus, acest departament va fi implicat în bugetarea costurilor pentru implementarea noilor sisteme de raportare.
O nouă directivă europeană, care va trebui să fie transpusă și în România, prevede obligația pentru anumite companii de a crea canale interne prin care angajații lor (și nu numai) să poată raporta încălcări ale legislației Uniunii Europene (UE). Mai mult, avertizorii (whistleblowers) care raportează aceste încălcări vor fi feriți de orice represalii din partea companiei vizate. Citește articolul
Este vital pentru acest departament să știe când și cum se primesc înapoi banii plătiți de firmă pentru concedii medicale și TVA, deoarece gestionează fluxul de bani și contabilitatea firmei.
Ultima rectificare bugetară din 2019 vine și cu bani pentru decontarea concediilor medicale pentru care angajatorii au cerut rambursări în cursul anului 2019. Mai precis, cele două ordonanțe pentru rectificarea bugetului de stat au apărut vineri în Monitorul Oficial (OUG 71/2019 și OUG 72/2019). Citește articolul
Articolul tratează direct rambursările de TVA și felul în care acestea afectează banii disponibili ai firmei, plățile către furnizori și situația financiară în general.
Cu ocazia ultimei rectificări bugetare din 2019, Guvernul Orban a alocat bani pentru reluarea rambursărilor de TVA către firme, astfel că sumele vor fi achitate luna asta. Cele două ordonanțe privind rectificarea bugetului pe anul 2019 au apărut vineri în Monitorul Oficial (OUG 71/2019 și OUG 72/2019). Citește articolul
Acest departament este direct responsabil cu gestionarea plăților, datoriilor și taxelor. Posibilitatea de a anula penalități și dobânzi la anumite datorii este foarte importantă pentru a reduce costurile și a gestiona mai bine bugetul companiei.
Companiile și persoanele fizice care au datorii înregistrate până la 31 decembrie 2018, către entitățile teritoriale subordonate Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), pot cere anularea accesoriilor pentru ele. Citește articolul
Informațiile despre programul 'Prima Casă' și analiza sa de către Ministerul Finanțelor sunt relevante pentru planificarea financiară și deciziile legate de investiții.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Esențial pentru analiza datelor financiare, cum ar fi facturi, tranzacții sau bugete, facilitând raportările și verificările.
Pe măsură ce folosim mai multe date într-un fișier excel (descarcă fișierul atașat lecției), trebuie să le putem vizualiza într-o anumită ordine sau doar pe cele care ne interesează. În acest sens, folosim funcțiile de sortare și filtrare. Acestea sunt gândite, în mod natural, pe o organizare a informației în care intrările noi de date se așează pe rânduri (nu pe coloane). De exemplu, datele primei comenzi pe primul rând, datele celei de-a doua comenzi pe al doilea rând șamd. În acest articol vom presupune că intrările de date noi se așează pe rânduri. Citește articolul
Departamentul transmite informații financiare și fiscale complexe intern și extern, iar claritatea și precizia în comunicare sunt esențiale pentru a evita erorile și neînțelegerile.
Prin „mesaj” se înțelege conținutul în sine care trebuie comunicat, dar și modul în care este ambalat acest conținut. Prima parte este extrem de largă, la nivel de concept, așa că nu o să o dezvoltăm foarte mult. Conținutul pe care îl comunici are foarte mare legătură cu nevoile tale punctuale de comunicare: plan de afaceri, oferta comercială, comunicat în cazul momentelor de criză, memo intern pentru membrii echipei etc. Aici, tu știi ce vrei să comunici. Citește articolul